Logotip e-Građani
e-Građani Informacije i usluge

Filtrirajte e-usluge
Filtrirajte e-usluge
Moj profil
Moj profil
Korisnički pretinac
Korisnički pretinac
0
Prijava
Prijava
Odjava
Odjava
Prilagodba slabovidnosti
Prilagodba slabovidnosti
Ukloni prilagodbu slabovidnosti
Ukloni prilagodbu slabovidnosti
Prilagodba disleksiji
Prilagodba disleksiji
Ukloni prilagodbu disleksiji
Ukloni prilagodbu disleksiji
Veličina pisma
Veličina pisma

Veličina pisma 




OIB: null

Razina sigurnosti: 0

Novih poruka: 0

Promjena subjekta


Rezultati filtriranja

Prikaži sve rezultate

Izaberite subjekt

    E-SAVJETOVANJA

    Savjetovanja Istraživanja Pomoć
    • Često postavljana pitanja
    • Preuzmi upute
    • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
    • Kontakt
    Savjetovanja Istraživanja Pomoć
    • Često postavljana pitanja
    • Preuzmi upute
    • PREUZMI UPUTE - eOVLAŠTENJA
    • Kontakt

    Savjetovanje s javnošću o Nacrtu prijedloga Uredbe o preuzimanju Direktive (EU) 2021/1187 o mjerama racionalizacije radi ubrzavanja realizacije transeuropske prometne mreže (TEN-T)

    Preuzmi Word dokumentOstali dokumenti
    • UREDBA O PREUZIMANJU DIREKTIVE (EU) 2021/1187 O MJERAMA RACIONALIZACIJE RADI UBRZANJA REALIZACIJE TRANSEUROPSKE PROMETNE MREŽE (TEN-T) 0
      • Članak 1. 0
      • Članak 2. 0
      • Članak 3. 0
      • Članak 4. 0
      • Članak 5. 0
      • Članak 6. 0
      • Članak 7. 0
      • Članak 8. 0
      • Članak 9. 0
      • Članak 10. 0
      • PRILOG 0


    Savjetovanje s javnošću o Nacrtu prijedloga Uredbe o preuzimanju Direktive (EU) 2021/1187 o mjerama racionalizacije radi ubrzavanja realizacije transeuropske prometne mreže (TEN-T)

    • Ukupno komentara: 0
    • Ukupno općih komentara: 0
    • Ukupno nadopuna teksta: 0

    Savjetovanje s javnošću o Nacrtu prijedloga Uredbe o preuzimanju Direktive (EU) 2021/1187 o mjerama racionalizacije radi ubrzavanja realizacije transeuropske prometne mreže (TEN-T)

    • Ukupno komentara: 0
    • Ukupno općih komentara: 0
    • Ukupno nadopuna teksta: 0

    UREDBA O PREUZIMANJU DIREKTIVE (EU) 2021/1187 O MJERAMA RACIONALIZACIJE RADI UBRZANJA REALIZACIJE TRANSEUROPSKE PROMETNE MREŽE (TEN-T)

     

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1

    Članak 1.

     

    Ovom Uredbom u hrvatsko zakonodavstvo preuzima se Direktiva (EU) 2021/1187 Europskog parlamenta i Vijeća od 7. srpnja 2021. o mjerama racionalizacije radi ubrzanja realizacije transeuropske prometne mreže (TEN-T) (SL L 258, 20.7.2021.).

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1

    Članak 2.

     

    Ovom Uredbom utvrđuje se postupci izdavanja dozvola koji su potrebni za odobravanje provedbe:

    a) projekata koji su dio prethodno utvrđenih dionica osnovne mreže, kako je navedeno u Prilogu ove Uredbe

    b) drugih projekata na koridorima osnovne mreže, kako je utvrđeno na temelju članka 44. stavka 1. Uredbe (EU) 1315/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2013. o smjernicama Unije za razvoj transeuropske prometne mreže i stavljanju izvan snage Odluke br. 661/2010/EU (u daljnjem tekstu: Uredba (EU) 1315/2013)), čiji ukupni trošak premašuje 300 000 000 EUR, uz iznimku projekata koji se odnose isključivo na telematske aplikacije, nove tehnologije i inovacije u smislu članka 31. i 33. Uredbe (EU) 1315/2013.

     

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1

    Članak 3.

     

    Na sva pitanja koja nisu uređena ovom Uredbom, odgovarajuće se primjenjuju odredbe Zakona o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske (dalje u tekstu: Zakon) te posebnih propisa.

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1

    Članak 4.

     

    Pojedini pojmovi u smislu ove Uredbe imaju sljedeće značenje:

    (1) projekt TEN-T mreže je projekt za izgradnju, prilagodbu ili izmjenu utvrđene dionice prometne infrastrukture čiji je cilj poboljšati kapacitet, sigurnost i učinkovitost te infrastrukture , a koji se nalazi na transeuropskoj prometnoj mreži (TEN-T).

    (2) odluka o odobrenju je skup odluka koje mogu biti upravne prirode, koje u skladu s nacionalnim pravnim sustavom i nacionalnim upravnim pravom istodobno ili uzastopno donosi nacionalno tijelo ili tijela u skladu s nacionalnim pravnim sustavom i nacionalnim upravnim pravom, ne uključujući upravna i sudska žalbena tijela, kojima se utvrđuje ima li nositelj projekta pravo provesti projekt na dotičnom zemljopisnom području, ne dovodeći u pitanje nijednu odluku donesenu u kontekstu upravnog ili sudskog žalbenog postupka;

    (3) obavijest je obavijest o projektu kojom nositelj projekta obavješćuje imenovano tijelo ili prema potrebi, zajedničko tijelo iz stavka 1. točke 9. ovog članka.

    (4) postupak izdavanja dozvola je svaki postupak koji se odnosi na pojedinačni projekt obuhvaćen područjem primjene ove Uredbe i kojega se mora pridržavati da bi se pribavila odluka o odobrenju, u skladu s pravom Unije ili nacionalnim pravom, uz izuzetak urbanističkog planiranja ili planiranja uporabe zemljišta, postupaka povezanih s dodjelom ugovorâ o javnoj nabavi i koraka poduzetih na strateškoj razini koji se ne odnose na određeni projekt, kao što su strateška procjena utjecaja na okoliš, planiranje javnog proračuna te nacionalni ili regionalni prometni planovi;

    (5) projekt je prijedlog za izgradnju, prilagodbu ili izmjenu utvrđene dionice prometne infrastrukture čiji je cilj poboljšati kapacitet, sigurnost i učinkovitost te infrastrukture i čija se provedba mora odobriti odlukom o odobrenju;

    (6) prekogranični projekt je projekt iz stavka 1. točke 5. ovog članka , a kojim je obuhvaćena prekogranična dionica između dviju ili više država članica Europske unije;

    (7) nositelj projekta je podnositelj zahtjeva za provedbu projekta ili tijelo javne vlasti koje pokreće projekt obuhvaćen područjem primjene ove Uredbe;

    (8) imenovano tijelo je Operativna skupina iz članka 12. Zakona o strateškim investicijskim projektima Republike Hrvatske koja je kontaktna točka za nositelja projekta i koja olakšava učinkovitu i strukturiranu provedbu postupaka izdavanja dozvola u skladu s ovom Uredbom, odnosno tijelo druge države članice koja je kontaktna točka za nositelja projekta i koje olakšava učinkovitu i strukturiranu provedbu postupaka izdavanja dozvola za projekte TEN-T mreže;

    (9) zajedničko tijelo je tijelo osnovano uzajamnim sporazumom između Republike Hrvatske i druge/drugih država članica Europske unije kako bi se olakšali postupci izdavanja dozvola povezani s prekograničnim projektima, među ostalima i zajednička tijela koja su osnovala imenovana tijela ako su države članice ovlastile ta imenovana tijela za osnivanje zajedničkih tijela u kontekstu područja primjene ove Uredbe.

    (10) središnje tijelo nadležno za promet je tijelo državne uprave koje je člankom 17. Zakona o ustrojstvu i djelokrugu tijela državne uprave zaduženo za promet i infrastrukturu u Republici Hrvatskoj

     

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1

    Članak 5.

     

    Projekt TEN-T mreže se na prijedlog Povjerenstva za procjenu i utvrđivanje prijedloga strateških projekata (dalje u tekstu: Povjerenstvo) iz članka 10. Zakona automatizmom uvrštava na Listu strateških projekata, a sadržaj i način podnošenja prijave projekta propisuje se pravilnikom iz članka 9. stavka 4. Zakona.

    Sva nadležna tijela koja su uključena u postupak izdavanja dozvola, uz izuzetak sudova, daju prioritet projektima TEN-T mreže.

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1

    Članak 6.

     

    Trajanje postupka za izdavanje dozvola za projekte TEN-T mreže ne smije premašiti rok od četiri godine od početka postupka izdavanja dozvola.

    Rokom od četiri godine iz stavka 1. ovog članka ne dovode se u pitanje obveze koje proizlaze iz međunarodnog prava i prava Unije te njime nisu obuhvaćena razdoblja potrebna za provođenje upravnih i sudskih žalbenih postupaka i korištenje pravnim sredstvima pred sudom niti razdoblja potrebna za provedbu svih odluka ili svih pravnih sredstava koji su iz tog proizašli.

    Ako su nastupile okolnosti koje nisu mogle predvidjeti ili je to potrebno radi zaštite okoliša i života i zdravlja ljudi ili interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, Povjerenstvo može odobriti i produljenje roka od četiri godine iz stavka 1. ovog članka.

    Trajanje produljenja iz stavka 3. ovog članka određuje se ovisno o okolnostima svakog konkretnog slučaja, propisano se obrazlaže i ograničeno je na svrhu završetka postupka izdavanja dozvola. U produljeni rok ne uračunava se vrijeme potrebno za provođenje upravnih ili sudskih žalbenih postupaka ili za korištenje pravnih sredstava pred sudom.

    Ako je Povjerenstvo odobrilo produljenje roka od četiri godine iz stavka 1. ovog članka, investitora će se bez odgađanja obavijestiti o razlozima odobravanja produljenja. Dodatno produljenje može se pod istim uvjetima odobriti još jednom.

    Republika Hrvatska nije odgovorna za nepoštovanje roka od četiri godine iz stavka 1. ovog članka ili odobrenog produljenja sukladno stavku 3. ovog članka, ako je do nepoštovanja tog roka došlo zbog nositelja projekta.

    Osim zadaća propisanih u članku 12. stavku 3. Zakona, Operativna skupina nadzire vremenski okvir postupka izdavanja dozvola, a osobito evidentiranje svakog produljenja roka za izdavanje dozvola za projekte TEN-T mreže.

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1

    Članak 7.

     

    Kod provođenja prekograničnog projekta TEN-T mreže, Operativna skupina surađivati će s imenovanim tijelom druge države članice s ciljem koordinacije svojih vremenskih rasporeda i postizanja dogovora o zajedničkom planu u vezi s postupkom izdavanja dozvola. Povjerenstvo i Operativna skupina surađuju s europskim kordinatorima iz članka 45. Uredbe (EU) br. 1315/2013 i pružaju koordinatorima podatke potrebne radi izvršenja njihovih zadaća, a osobito informacije o postupcima izdavanja dozvola za prekogranične projekte TEN-T mreže.

    U slučaju nepoštovanja roka iz članka 6. stavka 1. ove Uredbe, Povjerenstvo i Operativna skupina će na zahtjev europskih koordinatora iz članka 45. Uredbe (EU) br. 1315/2013 dostaviti sve informacije o poduzetim mjerama ili mjerama koje se planiraju poduzeti kako bi se omogućilo da postupak izdavanja dozvola završi uz najmanje moguće kašnjenje.

     

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1

    Članak 8.

     

    Za prekogranične projekte može se osnovati zajedničko tijelo, u smislu sporazuma između dvije države članice.

    Ako postupak nabave u prekograničnom projektu TEN-T mreže provodi zajednički subjekt, središnje tijelo nadležno za promet, a zajedno s državom ili državama članicama sudionicama poduzima potrebne mjere kako bi osigurala da zajednički subjekt primjenjuje nacionalno pravo jedne države članice Europske unije te se, kako je primjenjivo, osim ako je sporazumom među državama članicama Europske unije sudionicama predviđeno drukčije. U takvom se sporazumu u svakom slučaju predviđa primjena nacionalnog prava jedne države članice Europske unije na postupke nabave koje provodi zajednički subjekt te se isto primjenjuje kada je riječ o javnoj nabavi koju provodi društvo kći zajedničkog subjekta .

    Kada je riječ o javnoj nabavi koju provodi društvo kći zajedničkog subjekta, središnje tijelo nadležno za promet, a zajedno s državom ili državama članicama sudionicama poduzima potrebne mjere kako bi osigurala da društvo kći primjenjuje nacionalno pravo jedne države članice Europske unije.

     

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1

    Članak 9.

     

    Središnje tijelo nadležno za promet izrađuje i dostavlja Izvješće Europskoj komisiji o provedbi i rezultatima provedbe ove Uredbe svake dvije godine, a prvi put do 10. kolovoza 2026. Predmetno Izvješće sadrži informacije o broju postupaka izdavanja dozvola obuhvaćenih područjem primjene ove Uredbe, prosječnom trajanju postupaka izdavanja dozvola, broju postupaka izdavanja dozvola koji prekoračuju rok i osnivanju svih zajedničkih tijela tijekom razdoblja izvješćivanja.

     

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1

    Članak 10.

     

    Ova Uredba stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

     

     

     

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1

    PRILOG

     

    Prethodno utvrđene dionice prekograničnih veza i veza koje nedostaju u koridorima osnovne mreže [iz točke I. a) ove Uredbe]

     

    Koridor osnovne mreže „Atlantski koridor”

    prekogranične veze

    Évora – Mérida

    željeznica

    Vitoria-Gasteiz – San Sebastián – Bayonne – Bordeaux

    Aveiro – Salamanca

    rijeka Douro (Via Navegável do Douro)

    unutarnji plovni putovi

    veze koje nedostaju

    interoperabilne pruge na Pirinejskom poluotoku čiji profil nije u skladu s UIC-om

    željeznica

    Koridor osnovne mreže „Baltičko – jadranski koridor”

    prekogranične veze

    Katowice/Opole – Ostrava – Brno

    Katowice – Žilina

    Bratislava – Beč

    Graz – Maribor

    Venecija – Trst – Divača – Ljubljana

    željeznica

    Katowice – Žilina

    Brno – Beč

    cesta

    veze koje nedostaju

    Gloggnitz – Mürzzuschlag: osnovni tunel Semmering

    Graz – Klagenfurt: željeznička pruga i tunel Koralm

    Kopar – Divača

    željeznica

    Koridor osnovne mreže „Mediteranski koridor”

    prekogranične veze

    Barcelona – Perpignan

    željeznica

    Lyon – Torino: osnovni tunel i pristupni putovi

    Nica – Ventimiglia

    Venecija – Trst – Divača – Ljubljana

    Ljubljana – Zagreb

    Zagreb – Budimpešta

    Budimpešta – Miskolc – granica s Ukrajinom

    Lendava – Letenye

    cesta

    Vásárosnamény – granica s Ukrajinom

    veze koje nedostaju

    Almería – Murcia

    željeznica

    interoperabilne pruge na Pirinejskom poluotoku čiji profil nije u skladu s UIC-om

    Perpignan – Montpellier

    Kopar – Divača

    Rijeka – Zagreb

    Milano – Cremona- Mantova – Porto Levante/Venecija – Ravenna/Trst

    unutarnji plovni putovi

    Koridor osnovne mreže „Koridor Sjeverno more – Baltik”

    prekogranične veze

    Tallinn – Riga – Kaunas – Varšava baltička željeznica, nova potpuno interoperabilna pruga s profilom u skladu s UIC-om

    željeznica

    Świnoujście/Szczecin – Berlin

    željeznica i unutarnji plovni putovi

    koridor Via Baltica EE – LV – LT – PL

    cesta

    veze koje nedostaju

    Kaunas – Vilnius: dio baltičke željeznice, nove potpuno interoperabilne pruge s profilom u skladu s UIC-om

    željeznica

    Varšava/Idzikowice – Poznań/Wrocław, uključujući veze s planiranim središnjim prometnim čvorištem

    Nord-Ostsee-Kanal

    unutarnji plovni putovi

    Berlin – Magdeburg – Hannover; Mittellandkanal; zapadnonjemački kanali

    Rajna, Waal

    Sjevernomorski kanal, IJssel, kanal Twente

    Koridor osnovne mreže „Sjeverno more – Sredozemlje”

    prekogranične veze

    Brussel ili Bruxelles – Luxembourg – Strasbourg

    željeznica

    Terneuzen – Gent

    unutarnji plovni putovi

    Seine – mreža Scheldt i pripadajuća porječja rijeka Seine, Scheldt i Meuse

    koridor Rajna – Scheldt

    veze koje nedostaju

    Albertkanaal/kanal Albert i kanal Bocholt-Herentals

    unutarnji plovni putovi

    Koridor osnovne mreže „Orient/istočno Sredozemlje”

    prekogranične veze

    Dresden – Prag/Kolín

    željeznica

    Beč/Bratislava – Budimpešta

    Békéscsaba – Arad – Temišvar

    Craiova – Calafat – Vidin – Sofija – Solun

    Sofija – granica sa Srbijom/granica s MK

    granica s Turskom – Alexandroúpoli

    granica s MK – Solun

    Ioannina – Kakavia (granica s Albanijom)

    cesta

    Drobeta Turnu Severin/Craiova – Vidin – Montana

    Sofija – granica sa Srbijom

    Hamburg – Dresden – Prag – Pardubice

    unutarnji plovni putovi

    veze koje nedostaju

    Igoumenitsa – Ioannina

    željeznica

    Prag – Brno

    Solun – Kavala – Alexandroupoli

    Temišvar – Craiova

    Koridor osnovne mreže „Rajnsko-alpski koridor”

    prekogranične veze

    Zevenaar – Emmerich – Oberhausen

    željeznica

    Karlsruhe – Basel

    Milano/Novara – granica sa Švicarskom

    Basel – Antwerpen/Rotterdam – Amsterdam

    unutarnji plovni putovi

    veze koje nedostaju

    Genova – Tortona/Novi Ligure

    željeznica

    Zeebrugge – Gent

    Koridor osnovne mreže „Rajnsko-dunavski koridor”

    prekogranične veze

    München – Prag

    željeznica

    Nürnberg – Plzeň

    München – Mühldorf – Freilassing – Salzburg

    Strasbourg – Kehl Appenweier

    Hranice – Žilina

    Košice – granica s Ukrajinom

    Beč – Bratislava/Budimpešta

    Bratislava – Budimpešta

    Békéscsaba – Arad – Temišvar – granica sa Srbijom

    Bukurešt – Giurgiu – Rousse

    Dunav (Kehlheim – Constanța/Midia/Sulina) i pripadajuća porječja Váha, Save i Tise

    unutarnji plovni putovi

    Zlín – Žilina

    cesta

    Temišvar – granica sa Srbijom

    veze koje nedostaju

    Stuttgart – Ulm

    željeznica

    Salzburg – Linz

    Craiova – Bukurešt

    Arad – Sighișoara – Brašov – Predeal

    Koridor osnovne mreže „Skandinavsko-mediteranski koridor”

    prekogranične veze

    granica s Rusijom – Helsinki

    željeznica

    Kopenhagen – Hamburg: pristupni putovi čvrste veze na pojasu Fehmarn Belt

    München – Wörgl – Innsbruck – Fortezza – Bolzano – Trento – Verona: osnovni tunel Brenner i njegovi pristupni putovi

    Göteborg – Oslo

    Kopenhagen – Hamburg: čvrsta veza na pojasu Fehmarn Belt

    željeznica/cesta

     

    Komentara na članku: 0 Općih komentara: 0 Nadopuna teksta: 0
    Odustani
    • Prvo novi komentari
    • Prvo stariji komentari
    • Prvo najpopularniji
    • Prvo komentari s najviše lajkova
    • Prvo komentari s najviše dislajkova
    1





    Copyright © 2025 Ministarsto pravosuđa, uprave i digitalne transformacije, Ured za zakonodavstvo. Izjava o pristupačnosti.