Ovim se Pravilnikom propisuju način i postupak usklađivanja voznih redova, način sklapanja ugovora o prijevozu kao javnoj usluzi, dokumentaciju koju je potrebno dostaviti prilikom dodjele prava na prijevoz kao javnoj usluzi ili prilikom podnošenja zahtjeva za izdavanje dozvole, obrazac dozvola za linijski prijevoz, visina naknade za izdavanje dozvole te sadržaj i način vođenja upisnika izdanih dozvola.
(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. aplikacija za usklađivanje voznih redovaje programsko rješenje izrađeno u svrhu evidentiranja, usklađivanja i izmjene važećih voznih redova, međužupanijskih i međunarodnih linija, te podatke iz mreže linija javne usluge, a koju izrađuje i vodi Hrvatska gospodarska komora,
2. ugovaratelj javne uslugeje nadležno tijelo jedinice područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: županije) odnosno Grada Zagreba, koje sklapa ugovor o javnoj usluzi,
3. dozvola za međužupanijsku linijuje akt kojim se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na međužupanijskoj liniji,
4. dozvola za međunarodnu liniju za treće državeje akt kojim se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na međunarodnoj liniji za treće države,
5. izmijenjena linijaje postojeća linija u kojoj se mijenja vrijeme polaska, mijenja itinerar bez promjene vremena polaska, smanjuje broj polazaka, smanjuje broj stajališta, smanjuje učestalost održavanja i razdoblje održavanja te skraćuje relacija; izmijenjena linija je i postojeća linija u kojoj se mijenjaju stajališta unutar iste općine/grada,
6. međužupanijska linijaje linija na kojoj se obavlja prijevoz putnika između dviju ili više županija odnosno Grada Zagreba,
7. međunarodna linija za treće državeje linija na kojoj se obavlja prijevoz putnika između Republike Hrvatske i država koje nisu članice Europske unije, a na kojima nije dozvoljeno obavljanje unutarnjeg prijevoza putnika,
8. mrežalinijaje pisani akt koji sadrži popis linija na određenom području, broj polazaka, nazive i broj stajališta, vrijeme polazaka/dolazaka za sva stajališta, učestalost i način održavanja linija i udaljenost između stajališta i itinerar, a koja je utvrđena na temelju prijevozne ponude i potražnje, odnosno analize prijevozne ponude drugih prometnih grana, poštujući minimalni standard dostupnosti utvrđen ovisno o veličini i statusu gradova i naselja, te broju stanovnika na određenom području,
9. nova linijaje linija koja se predlaže po novom voznom redu koji ranije nije postojao; nova linija je i postojeća linija na kojoj se mijenja itinerar uz promjenu vremena polaska, na kojoj se uvode novi polasci, na kojoj se uvode nova stajališta, koja se produljuje, povećava učestalost održavanja i razdoblje održavanja,
10. polazakje vremenom označen početak obavljanja prijevoza s autobusnog kolodvora odnosno stajališta,
11. razdoblje održavanja je točno datumski utvrđeno vremensko razdoblje u kojem se obavlja prijevoz prema odobrenom voznom redutijekom jedne kalendarske godine.
12. relacijaje udaljenost između dva mjesta na liniji koja su u voznom redu označena kao autobusni kolodvori, odnosno stajališta,
13. stajališteje mjesto za ulazak ili izlazak putnika utvrđeno u voznom redu; u nazivu stajališta mora biti naveden naziv mjesta (grada, općine, naselja), a mogu biti navedeni i drugi podaci koji preciznije određuju njegovu lokaciju,
14. učestalost održavanja linijeje način održavanja linije koji može biti svakodnevni ili po unaprijed utvrđenim danima u tjednu,
15. ugovor o javnoj usluzije ugovor u smislu odredbi Uredbe (EZ) 1370/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2007. o uslugama javnog željezničkog i cestovnog prijevoza putnika i stavljanju izvan snage uredaba Vijeća (EEZ) br. 1191/69 i (EEZ) br. 1107/70 (SL L 315, 3. 12. 2007.) kako je izmijenjena i dopunjena Uredbom (EU) 2016/2338 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o izmjeni Uredbe (EZ) br. 1370/2007 u pogledu otvaranja tržišta za usluge domaćeg željezničkog prijevoza putnika (Tekst značajan za EGP ) (SL L 354, 23. 12. 2016.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EZ) 1370/2007),
16. usklađivanje voznih redova je postupak u kojem se utvrđuje da li je predložene vozne redove novih i izmijenjenih linija na kojima se mijenja vrijeme polaska moguće odobriti u odnosu na vozne redove postojećih linija, u skladu sa zaštitnim vremenima propisanim ovim Pravilnikom,
17. zaštitno vrijemeje najmanji propisani vremenski razmak zaštite polaska postojeće linije u odnosu na polaske novo predložene linije ili linije kojoj se mijenja vrijeme polaska u zajedničkim stajalištima.
(2) Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, a nisu definirani imaju značenje definirano drugim propisima.
(1) Postupak usklađivanja provodi se za vozne redove novih međužupanijskih linija kao i za izmjenu voznih redova postojećih međužupanijskih linija na kojima se mijenja vrijeme polaska, povećava broj stajališta i povećava učestalost i razdoblje održavanja.
(2) Postupak usklađivanja provodi se za vozne redove novih međunarodnih linija za treće države te za izmjenu voznih redova postojećih međunarodnih linija za treće države na kojima se mijenja vrijeme polaska, povećava broj stajališta i povećava učestalost i razdoblje održavanja, osim ako međunarodnim ugovorom nije drukčije uređeno.
(3) Postupak usklađivanja provodi se i za obavljanje prijevoza putnika između dva ili više stajališta na području dviju ili više županija kao dijelu međunarodnih linija za koje se izdaje dozvola Zajednice.
(4) Usklađivanje voznih redova iz stavka 1. 2. i 3. ovoga članka provodi Hrvatska gospodarska komora.
(5) Prijedlozi voznih redova podnose se u elektroničkom obliku putem aplikacije za usklađivanje voznih redova, a postupak usklađivanja se provodi sukladno ovom Pravilniku.
(6) Prijedlozi voznih redova mogu se podnijeti dostavom na adresu elektroničke pošte putem propisanog obrasca u slučaju kada to nije moguće obaviti putem aplikacije za usklađivanje voznih redova, a o čemu odlučuje Hrvatska gospodarska komora.
(1) Vozni red utvrđuje prijevoznik sukladno ovom Pravilniku i daljinaru kojeg utvrđuje Hrvatska gospodarska komora, na propisanom obrascu.
(2) U napomeni voznog reda upisuju se podaci o korištenju trajektnih luka odnosno drugi podaci vezani za prometovanje linije.
(3) Vozni red mora glasiti na prijevoznika.
(4) Ako prijevoz obavlja zajednički više prijevoznika, vozni red mora glasiti na sve prijevoznike i mora sadržavati podatke iz stavka 1. ovoga članka.
(5) Vozni red mora imati najmanje jedan polazak tekao prilog mora sadržavati itinerer s oznakama svih prometnica po kojima se obavlja prijevoz.
(6) U vozni red međunarodne linije za treće države prijevoznik upisuje, osim naziva stajališta i kilometraže, i naziv graničnog prijelaza Republike Hrvatske i treće države odnosno države preko čijeg teritorija linija prometuje, vrijeme dolaska na granični prijelaz i vrijeme polaska s graničnog prijelaza.
(7) Vozni red za međunarodnu liniju za treće države mora biti napisan na hrvatskom i na engleskom jeziku.
(8) Prijevoznik je odgovoran za točnost podataka upisanih u vozni red.
(9) Obrazac voznog reda iz ovoga članka tiskan je uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio, a podaci sadržani u obrascu voznog reda dio su aplikacije za usklađivanje voznih redova.
(1) Prijedlozi voznih redova podnose se u elektroničkom obliku putem aplikacije za usklađivanje voznih redovana propisanom obrascu.
(2) Zaprimljeni prijedlozi iz stavka 1. ovoga članka usklađuju se prema redoslijedu zaprimanja i to kako slijedi:
- prijedlozi zaprimljeni od 30. studenog do 1. ožujka – usklađuju se od 2. ožujka do 15. ožujka,
- prijedlozi zaprimljeni od 31. svibnja do 1. rujna – usklađuju se od 2. rujna do 15. rujna.
(3) Po završetku obrade zaprimljenih prijedloga voznih redova na usklađivanje, isti moraju biti vidljivi svim registriranim korisnicima aplikacije, kao i prijedlog izviješća s naznačenim statusom usklađenosti (usklađen/neusklađen) te za neusklađene vozne redove razloge zbog kojih vozni red nije usklađen.
(4) Prijevoznici mogu na prijedlog izvješća iz stavka 3. ovoga članka Povjerenstvu pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, elektroničkim putem, dostaviti pisane prigovore na status usklađenosti svog voznog reda u roku od osam dana od dana objave prijedloga izvješća.
(5) Povjerenstvo odlučuje o prigovorima u roku od 30 dana nakon isteka roka iz stavka 4. ovoga članka.
(6) Hrvatska gospodarska komora dužna je prijevoznicima dostaviti izvješće o odlukama na zaprimljene prigovore u roku od osam dana.
(1) Za usklađivanje novih voznih redova za međužupanijske, međunarodne linije za treće države te za međunarodne linije za koje se izdaju dozvole Zajednice prijevoznik je dužan uplatiti Hrvatskoj gospodarskoj komori nepovratnu naknadu u iznosu od 60 eura, po polasku.
(2) Za usklađivanje izmijenjenih voznih redova za međužupanijske i međunarodne linije za treće države te za međunarodne linije za koje se izdaju dozvole Zajednice prijevoznik je dužan Hrvatskoj gospodarskoj komori uplatiti nepovratnu naknadu u iznosu od 30 eura, po izmijenjenom polasku.
(3) Prijevoznik je dužan prije predaje prijedloga voznog reda dostaviti Hrvatskoj gospodarskoj komori dokaz o uplati naknade iz stavka 1. i 2. ovoga članka.
(4) Sredstva prikupljena od naknada iz stavaka 1. i 2. ovoga članka namjenski će se utrošiti za troškove održavanja i nadogradnje aplikacije za usklađivanje, rad Povjerenstva, i unapređenje djelatnosti prijevoza putnika.
(5) Hrvatska gospodarska komora će najkasnije do 01. ožujka objaviti na svojoj web-stranici izvješće o prikupljenim i utrošenim sredstvima iz stavaka 1. i 2. ovoga članka za proteklu kalendarsku godinu.
(1) Vozni redovi usklađuju se unutar aplikacije za usklađivanje voznih redova prema redoslijedu podnošenja sa svim voznim redovima postojećih linija u registrukoju vodi Hrvatska gospodarska komora.
(2) U postupku usklađivanja voznih redova, u obzir se uzima vremenski razmak zaštite polazaka za međužupanijske odnosno međunarodne linije za dva zajednička stajališta.
(3) Kod usklađivanja voznih redova za linije Zajednice na kojima se odobrava kabotaža odnosno unutarnji prijevoz putnika primjenjuje se vremenski razmak zaštite polazaka kao za međužupanijske linije.
(4) Ako se usklađuje vozni red za liniju koja ima više polazaka, a bilo koji od polazaka nije moguće uskladiti, vozni red se ne usklađuje u cijelosti.
(5) Ako se usklađuje vozni red za liniju koja ima različito razdoblje održavanja ili učestalost održavanja u odnosu na vozni red postojeće linije, takav vozni red se može uskladiti.
(6) Ako je u postupku usklađivanja vozni red na liniji na kojoj se koriste trajektne luke, iste je potrebno navesti u napomeni, ali se ne smatraju stajalištem i ne mogu se osporavati stajalištima navedenim u istom mjestu, u voznom redu postojećih ili novopredloženih linija.
(7) Ako je u postupku usklađivanja vozni red koji u istoj općini ili gradu ima dva autobusna kolodvora odnosno više stajališta, primjenjuje se propisani vremenski razmak zaštite polazaka za tu općinu ili grad.
(8) Pri usklađivanju voznih redova za izmjenu postojećih linija, na kojima je navedeno više polazaka, usklađuje se samo polazak ili polasci čija se izmjena predlaže.
(9) U postupku usklađivanja voznih redova neće biti usklađeni vozni redovi na kojima brzina kretanja autobusa između pojedinih stajališta nije u skladu sa zakonom kojim se uređuje sigurnost prometa na cestama.
(1) Pri usklađivanju voznih redova za međužupanijske linije primjenjuje se najmanji vremenski razmak zaštite polazaka od 30 minuta u odnosu na postojeće međužupanijske linije.
(2) Vozni red za novu ili izmijenjenu međužupanijsku liniju te liniju Zajednice na kojoj se odobrava unutarnji prijevoz odnosno kabotaža, a u kojem se mijenja vrijeme polaska ne može se uskladiti ako u odnosu na vozni red postojeće međužupanijske ima dva ili više zajedničkih stajališta, a predloženi se polazak u najmanje jednom zajedničkom stajalištu nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka.
(3) Voznim redovima međunarodnih linija za treće države ne mogu se osporavati vozni redovi međužupanijskih linija.
(4) Ako su u voznom redu nove međužupanijske linijete linije Zajednice na kojima se odobrava kabotaža odnosno unutarnji prijevoz putnika navedena najmanje dva stajališta u naseljima na području jedne županije odnosno Grada Zagreba na čijem području se županijski prijevoz obavlja na temelju dozvole ili na temelju ugovora o javnoj usluzi, postupak usklađivanja voznih redova može se provesti ako je prijevoznik uz zahtjev za usklađivanje voznog reda priložio i suglasnost županije odnosno Grada Zagreba na čijem području linija ima stajališta ili je u napomeni upisana zabrana obavljanja prijevoza između navedenih stajališta unutar iste županije.
(5) Nakon provedenog postupka usklađivanja iz stavka 4. ovoga članka pravo na obavljanje prijevoza između stajališta na području iste županije upisuje se u napomenu dozvole za međužupanijski prijevoz odnosno dozvole Zajednice.
Ako prijevoznik na međužupanijskim linijama za koje ima važeću dozvolu želi obavljati prijevoz putnika između stajališta na području jedne županije odnosno Grada Zagreba na čijem području se prijevoz obavlja na temelju ugovora o javnoj usluzi dužan je pribaviti suglasnost te županije odnosno Grada Zagreba i zatražiti izdavanje nove dozvole u koju se upisuje pravo obavljanja tog prijevoza.
Prijevoz iz članka 8. stavka 4. i članka 9. ovog Pravilnika, koji se obavlja između stajališta na području jedne županije temeljem dozvola za međužupanijske linije te linije Zajednice može se odobriti ako se tim polascima ne utječe na prihode javne usluge u toj županiji ili se navedenim polascima obavlja prijevoz učenika srednjih škola za koje ne postoji odgovarajući polazak u mreži linija javne usluge.
(1) Pri usklađivanju voznih redova za međunarodne linije za treće države primjenjuje se najmanji vremenski razmak zaštite polazakaod 45 minuta u odnosu na postojeće međunarodne linije za treće države.
(2) Vozni red za novu ili izmijenjenu međunarodnu liniju za treće države u kojem se mijenja vrijeme polaska ne može se uskladiti ako u odnosu na vozni red ilipostojeće linije ima najmanje jedno zajedničko stajalište u Republici Hrvatskoj i najmanje jedno zajedničko stajalište izvan Republike Hrvatske, a predloženi se polazak odnosno dolazak u najmanje jednom zajedničkom stajalištu, nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka.
(3) Voznim redovima međužupanijskih linija ne mogu se osporavati vozni redovi međunarodnih linija za treće države.
(4) Stajališta u Republici Hrvatskoj na novim međunarodnim linijama za treće države mogu biti samo u gradovima.
(1) Povjerenstvo za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori ima sedam članova od kojih se četiri imenuju iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a tri člana iz Hrvatske gospodarske komore.
(2) Povjerenstvo za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori imenuje predsjednik Hrvatske gospodarske komore.
(3) Povjerenstvo iz stavaka 1. ovoga članka mora imati najmanje jednog tajnika.
(4) Poslovnikom o radu Povjerenstva regulira se način i postupak rada Povjerenstva, a donosi ga Hrvatska gospodarska komora u roku od 90 dana od dana objave Pravilnika.
(5) Povjerenstvo za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori kontinuirano prati stanje u javnom cestovnom prijevozu putnika, prati postupak usklađivanja i predlaže mjere za poboljšanje, razmatra prigovore iz članka 5. stavka 4. te razmatra napomene iz članka 4. stavka 2. i članka 7. stavka 5. ovoga Pravilnika.
(6) Visinu naknade članovima i tajnicima iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje predsjednik Hrvatske gospodarske komore.
(1) Županije odnosno Grad Zagreb koje namjeravaju županijski linijski prijevoz putnika obavljati kao javnu uslugu moraju pravo na obavljanje prijevoza putnika dodijeliti u skladu s Uredbom (EZ) 1370/2007.
(2) Najmanje jednu godinu prije objave poziva na dostavu ponuda ili jednu godinu prije izravnog sklapanja ugovora o javnim uslugama, županije odnosno Grad Zagreb trebaju objaviti podatke u Službenom listu Europske unije sukladno članku 7. stavku 2. Uredbe 1370/2007.
(3) Županije odnosno Grad Zagreb moraju prilikom uspostave mreže linija uzeti u obzir ostale mreže linija i druge oblike prometa u svrhu integracije radi bolje učinkovitosti javne usluge.
(4) U mrežu linija koja je dio ugovora o javnoj usluzi mogu se uključiti i linije mikroprijevoza, a sukladno prijevoznoj potražnji i ostalim potrebama sustava javnog prijevoza.
(5) Aneksom ugovora o javnoj usluzi može se proširiti obuhvat javne usluge povećanjem standarda dostupnosti i kvalitete javne usluge.
Za sklapanje ugovora o javnoj usluzipružatelj usluge mora ispunjavati uvjete kako slijedi:
- imati licenciju Zajednice ili licenciju za unutarnji prijevoz putnika,
- dokazati da i dalje ispunjava uvjete na temelju kojih je dobio licenciju Zajednice odnosno licenciju za unutarnji prijevoz putnika,
- dokazati da ne postoji osnova za isključenje gospodarskog subjekta u skladu s odredbama Zakona o javnoj nabavi,
- priložiti podatke o uključivanju podugovaratelja, ako isti postoje pri čemu njihov udio u Ugovoru ne smije biti veći od 1/3 ukupnog obujma ugovorene usluge,
- priložiti jamstvo za izvršenje ugovorene usluge u iznosu od najmanje 10% od ukupno ugovorene usluge prijevoza,
- dokazati financijsku sposobnost odnosno likvidnost i solventnost dostavom godišnjih financijskih izvješća, uvjerenjem o plaćenim porezima i doprinosima i izjavom o posjedovanju imovine neopterećene teretima i
- priložiti dokaz o ispunjavanju tehničkih uvjeta za pružanje usluge prijevoza, navesti ukupan broj vozila s tehničkim karakteristikama i vozača kojima kao ugovaratelj neposredno raspolaže u vrijeme sklapanja ugovora te planove za nabavku vozila i zapošljavanje vozača.
Ugovor o javnoj usluzi mora sadržavati najmanje sljedeće:
a) vrstu, područje obavljanja i trajanje usluge,
b) mrežu linija na kojoj se obavlja prijevoz,
c) opis djelatnosti i poslovanja prijevoznika,
d) opis svih prava i obveza dodijeljenih prijevozniku,
e) obračunsku shemu (izračun neto financijskog učinka, parametri za izračun, kontrolu i reviziju naknade i cijena vozne karte),
f) tarifni sustav (portfelj karata),
g) strukturu obaveznih periodičnih izvješća prijevoznika prema nadležnom upravnom tijelu o ključnim pokazateljima (provedba standarda kvalitete (točnost, otkazivanje linija, čistoća, tehnička ispravnost i sl.), broj putnika, broj putničkih kilometara, broj prodanih karata, prijevoznu tarifu i sl.),
h) objavljivanje informacija (objava voznih redova, tražilica putovanja, praćenje vozila u realnom vremenu, izvještavanje o poremećajima u sustavu, brojanje i anketiranje putnika, primjedbe i prijedlozi i sl.),
(1) Županijeizvješća o provedbi ugovora o javnoj usluzi dostavljaju Ministarstvu.
(2) Županije su dužne u roku od mjesec dana od dana sklapanja ugovora o javnoj usluzi Hrvatskoj gospodarskoj komori dostaviti mrežu linija koja je sastavni dio ugovora u svrhu ažuriranja podataka u aplikaciji za usklađivanje voznih redova.
(1) Zahtjev za izdavanje dozvole za obavljanje posebnog linijskog županijskog prijevoza u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza, prijevoznik podnosi upravnom tijelu jedinice područne (regionalne) samouprave nadležnom za poslove prometa na čijem području se prijevoz obavlja, odnosno upravnom tijelu Grada Zagreba, a zahtjev za obavljanje posebnog linijskog međužupanijskog prijevoza u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza, prijevoznik podnosi Ministarstvu.
(2) Dozvola za posebni linijski prijevoz u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza izdat će se prijevozniku koji ima:
a) licenciju za obavljanje prijevoza putnika,
b) vozni red i itinerar,
c) ugovor o posebnom linijskom prijevozu ili ugovor o obavljanju izvanrednog oblika prijevoza i
d) potvrdu nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana.
(2) Dozvola za obavljanje posebnog županijskog i posebnog međužupanijskog prijevoza iz stavka 1. ovoga članka u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza izdaje se najduže na rok do jedne godine.
(1) Visina naknade za izdavanje dozvola za međužupanijsku liniju iznosi 30,00 eura, a svaki sljedeći primjerak 3,00 eura.
(2) Visina naknade za izdavanje dozvola za posebnu županijsku i posebnu međužupanijsku liniju za prijevoz putnika u mjesta i iz mjesta u kojima ne postoji javni prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza iznosi 10,00 eura.
(3) Za izdavanje dozvola za međunarodnu liniju za treće države plaća se upravna pristojba u skladu s propisom kojim se uređuje tarifa upravnih pristojbi i naknada za izdavanje dozvole propisana ovim Pravilnikom, ako međunarodnim ugovorom nije drukčije određeno.
(4) Naknada za izdavanje dozvole domaćem ili stranom prijevozniku za obavljanje linijskog prijevoza na međunarodnoj liniji za treće države iznosi:
a) u bilateralnom prometu 50,00 eura za prvi primjerak i 5,00 eura za svaki sljedeći primjerak
i
b) u tranzitnom prometu 100,00 eura za prvi primjerak i 10,00 eura za svaki sljedeći primjerak.
(5) Iznos naknade za izdavanje dozvola za međunarodne linije za treće države stranim prijevoznicima iz država u kojima se naplaćuje naknada u iznosu većem od iznosa propisanog ovim Pravilnikom, može se odlukom Ministarstva uskladiti do odgovarajućeg iznosa.
(6) Naknada za izdavanje dozvola za obavljanje prijevoza na županijskoj liniji i za posebni županijski prijevoz prihod je proračuna županije odnosno Grada Zagreba, naknade za izdavanje dozvola za obavljanje međužupanijskih prihod su Hrvatske gospodarske komore, a posebnih međužupanijskih i međunarodnih linija za treće države prihod su državnog proračuna.
(1) Vozni red može se izmijeniti prije isteka roka važenja dozvole kada se kod izmjene voznog reda mijenja itinerar bez promjene vremena polaska, smanjuje broj polazaka, smanjuje broj stajališta, smanjuje učestalost održavanja, smanjuje razdoblje održavanja te skraćuje relacija.
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka ne može se odobriti izmjena voznog reda, ako se predlaže brisanje određenog autobusnog kolodvora, odnosno stajališta tako da se tom izmjenom mijenja status i vrsta linije (međunarodna u međužupanijsku) ili ako u voznom redu međužupanijske i međunarodne linije za treće države ostaje samo jedan polazak.
(3) Ako se u voznom redu iz stavka 1. ovoga članka skraćuje relacija na kojoj se obavlja prijevoz, izdaje se nova dozvola.
(4) Vozni red za novu liniju ne može se izmijeniti u roku od šest mjeseci od dana izdavanja dozvole.
(5) Minimalno razdoblje održavanja upisano u voznom redu ne može biti kraće od 30 dana kontinuirano tijekom jedne kalendarske godine.
(6) Zahtjev za izmjenu voznog reda iz stavka 1. ovoga članka podnosi se u elektroničkom obliku, Hrvatskoj gospodarskoj komori, putem aplikacije za usklađivanje voznih redova ili putem za to predviđene adrese elektroničke pošte.
(7) U slučaju stavka 3. ovoga članka, uz propisani postupak u stavku 5. ovoga članka, potrebno je zahtjev za izmjenu voznog reda i izdavanje dozvole podnijeti Hrvatskoj gospodarskoj komori odnosno nadležnom upravnom tijelu za izdavanje dozvola u županiji.
(8) Za evidentiranje izmijenjenih voznih redova za međužupanijske i međunarodne linije za treće države iz stavka 1. ovoga članka u bazi usklađenih voznih redova, prijevoznik je dužan Hrvatskoj gospodarskoj komori uplatiti nepovratnu naknadu u iznosu od 30,00 Eura, po izmijenjenom polasku.
(1) Za vrijeme važenja dozvole, a nakon isteka roka od šest mjeseci od dana izdavanja dozvole, može se odobriti upis zajedničkog obavljanja prijevoza i izmjena voznog reda na postojećoj liniji. U slučaju upisa zajedničkog obavljanja prijevoza izdaje se nova dozvola s istim rokom važenja.
(2) Za izdavanje dozvole iz stavka 1. ovoga članka, prijevoznici koji će zajednički obavljati prijevoz dužni su priložiti:
a) zajednički vozni red,
b) odgovarajuće prijevozne kapacitete i najmanje jednog zaposlenog vozača po autobusu (priložiti popis autobusa u vlasništvu ili najmu i popis zaposlenih vozača) za sve prijevoznike,
c) itinerar,
d) cjenik za međunarodne linije za treće države,
e) ugovor o zajedničkom obavljanju prijevoza,
f) izvornik ugovora o poslovno – tehničkoj suradnji sa stranim prijevoznikom na načelu uzajamnosti na hrvatskom jeziku i jeziku poslovnog partnera, ako se radi o međunarodnoj liniji
i
g) potvrdu nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana za sve prijevoznike.
(3) Za sve dozvole međužupanijskih linija za koje su vozni redovi usklađeni do 15. ožujka prometna godina počinje 01. lipnja tekuće godine, a završava 31. svibnja godine u kojoj ističe rok važenja dozvole.
(4) Za sve dozvole međužupanijskih linija za koje su vozni redovi usklađeni do 15. rujna prometna godina počinje 01. prosinca tekuće godine, a završava 30. studenog godine u kojoj ističe rok važenja dozvole.
(1) Obrazac dozvole sastoji se od jednog posebno zaštićenog lista papira, veličine A4. Na prvoj stranici je grb Republike Hrvatske i utisnuta oznaka Republike Hrvatske po cijeloj površini lista.
(2) Obrazac dozvole za obavljanje međužupanijskog linijskog prijevoza je svijetlo plave boje.
(3) Obrazac dozvole za obavljanje međunarodnog bilateralnog i tranzitnog linijskog prijevoza za treće države je ružičaste boje.
(4) Obrasci dozvola iz stavaka 2. i 3. ovoga članka tiskani su uz ovaj Pravilnik i njegov su sastavni dio.
(1) Hrvatska gospodarska komora i upravno tijelo županije nadležno za poslove prometa, odnosno upravno tijelo Grada Zagreba nadležno za poslove prometa dužni su voditi javni upisnik o izdanim dozvolama u elektroničkom obliku.
(2) Obrazac upisnika iz stavka 1. ovoga članka, tiskan je uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
(1) Hrvatska gospodarska komora će u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika izraditi i osigurati mogućnost podnošenja zahtjeva putem aplikacije za usklađivanje voznih redova.
(2) Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o dozvolama za obavljanje linijskog prijevoza putnika (»Narodne novine«, broj 116/19).
Savjetovanje s javnošću o Nacrtu prijedloga Pravilnika o obavljanju javnog linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu
PRAVILNIK O OBAVLJANJU JAVNOG LINIJSKOG PRIJEVOZA PUTNIKA U CESTOVNOM PROMETU
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim se Pravilnikom propisuju način i postupak usklađivanja voznih redova, način sklapanja ugovora o prijevozu kao javnoj usluzi, dokumentaciju koju je potrebno dostaviti prilikom dodjele prava na prijevoz kao javnoj usluzi ili prilikom podnošenja zahtjeva za izdavanje dozvole, obrazac dozvola za linijski prijevoz, visina naknade za izdavanje dozvole te sadržaj i način vođenja upisnika izdanih dozvola.
Članak 2.
(1) Pojedini pojmovi u smislu ovoga Pravilnika imaju sljedeće značenje:
1. aplikacija za uskla đ ivanje voznih redova je programsko rješenje izrađeno u svrhu evidentiranja, usklađivanja i izmjene važećih voznih redova, međužupanijskih i međunarodnih linija, te podatke iz mreže linija javne usluge, a koju izrađuje i vodi Hrvatska gospodarska komora,
2. ugovaratelj javne usluge je nadležno tijelo jedinice područne (regionalne) samouprave (u daljnjem tekstu: županije) odnosno Grada Zagreba, koje sklapa ugovor o javnoj usluzi,
3. dozvola za me đ u ž upanijsku liniju je akt kojim se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na međužupanijskoj liniji,
4. dozvola za me đ unarodnu liniju za tre ć e dr ž ave je akt kojim se prijevozniku dopušta obavljanje prijevoza putnika na međunarodnoj liniji za treće države,
5. izmijenjena linija je postojeća linija u kojoj se mijenja vrijeme polaska, mijenja itinerar bez promjene vremena polaska, smanjuje broj polazaka, smanjuje broj stajališta, smanjuje učestalost održavanja i razdoblje održavanja te skraćuje relacija; izmijenjena linija je i postojeća linija u kojoj se mijenjaju stajališta unutar iste općine/grada,
6. me đ u ž upanijska linija je linija na kojoj se obavlja prijevoz putnika između dviju ili više županija odnosno Grada Zagreba,
7. me đ unarodna linija za tre ć e dr ž ave je linija na kojoj se obavlja prijevoz putnika između Republike Hrvatske i država koje nisu članice Europske unije, a na kojima nije dozvoljeno obavljanje unutarnjeg prijevoza putnika,
8. mreža linija je pisani akt koji sadrži popis linija na određenom području, broj polazaka, nazive i broj stajališta, vrijeme polazaka/dolazaka za sva stajališta, učestalost i način održavanja linija i udaljenost između stajališta i itinerar, a koja je utvrđena na temelju prijevozne ponude i potražnje, odnosno analize prijevozne ponude drugih prometnih grana, poštujući minimalni standard dostupnosti utvrđen ovisno o veličini i statusu gradova i naselja, te broju stanovnika na određenom području,
9. nova linija je linija koja se predlaže po novom voznom redu koji ranije nije postojao; nova linija je i postojeća linija na kojoj se mijenja itinerar uz promjenu vremena polaska, na kojoj se uvode novi polasci, na kojoj se uvode nova stajališta, koja se produljuje, povećava učestalost održavanja i razdoblje održavanja,
10. polazak je vremenom označen početak obavljanja prijevoza s autobusnog kolodvora odnosno stajališta,
11. razdoblje održavanja je točno datumski utvrđeno vremensko razdoblje u kojem se obavlja prijevoz prema odobrenom voznom redu tijekom jedne kalendarske godine.
12. relacija je udaljenost između dva mjesta na liniji koja su u voznom redu označena kao autobusni kolodvori, odnosno stajališta,
13. stajali š te je mjesto za ulazak ili izlazak putnika utvrđeno u voznom redu; u nazivu stajališta mora biti naveden naziv mjesta (grada, općine, naselja), a mogu biti navedeni i drugi podaci koji preciznije određuju njegovu lokaciju,
14. u č estalost odr ž avanja linije je način održavanja linije koji može biti svakodnevni ili po unaprijed utvrđenim danima u tjednu,
15. ugovor o javnoj usluzi je ugovor u smislu odredbi Uredbe (EZ) 1370/2007 Europskog parlamenta i Vijeća od 23. listopada 2007. o uslugama javnog željezničkog i cestovnog prijevoza putnika i stavljanju izvan snage uredaba Vijeća (EEZ) br. 1191/69 i (EEZ) br. 1107/70 (SL L 315, 3. 12. 2007.) kako je izmijenjena i dopunjena Uredbom (EU) 2016/2338 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. prosinca 2016. o izmjeni Uredbe (EZ) br. 1370/2007 u pogledu otvaranja tržišta za usluge domaćeg željezničkog prijevoza putnika (Tekst značajan za EGP ) (SL L 354, 23. 12. 2016.) (u daljnjem tekstu: Uredba (EZ) 1370/2007),
16. usklađivanje voznih redova je postupak u kojem se utvrđuje da li je predložene vozne redove novih i izmijenjenih linija na kojima se mijenja vrijeme polaska moguće odobriti u odnosu na vozne redove postojećih linija, u skladu sa zaštitnim vremenima propisanim ovim Pravilnikom,
17. za š titno vrijeme je najmanji propisani vremenski razmak zaštite polaska postojeće linije u odnosu na polaske novo predložene linije ili linije kojoj se mijenja vrijeme polaska u zajedničkim stajalištima.
(2) Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, a nisu definirani imaju značenje definirano drugim propisima.
II. USKLAĐIVANJE VOZNIH REDOVA
Članak 3.
(1) Postupak usklađivanja provodi se za vozne redove novih međužupanijskih linija kao i za izmjenu voznih redova postojećih međužupanijskih linija na kojima se mijenja vrijeme polaska, povećava broj stajališta i povećava učestalost i razdoblje održavanja.
(2) Postupak usklađivanja provodi se za vozne redove novih međunarodnih linija za treće države te za izmjenu voznih redova postojećih međunarodnih linija za treće države na kojima se mijenja vrijeme polaska, povećava broj stajališta i povećava učestalost i razdoblje održavanja, osim ako međunarodnim ugovorom nije drukčije uređeno.
(3) Postupak usklađivanja provodi se i za obavljanje prijevoza putnika između dva ili više stajališta na području dviju ili više županija kao dijelu međunarodnih linija za koje se izdaje dozvola Zajednice.
(4) Usklađivanje voznih redova iz stavka 1. 2. i 3. ovoga članka provodi Hrvatska gospodarska komora.
(5) Prijedlozi voznih redova podnose se u elektroničkom obliku putem aplikacije za usklađivanje voznih redova , a postupak usklađivanja se provodi sukladno ovom Pravilniku.
(6) Prijedlozi voznih redova mogu se podnijeti dostavom na adresu elektroničke pošte putem propisanog obrasca u slučaju kada to nije moguće obaviti putem aplikacije za usklađivanje voznih redova, a o čemu odlučuje Hrvatska gospodarska komora.
Članak 4.
(1) Vozni red utvrđuje prijevoznik sukladno ovom Pravilniku i daljinaru kojeg utvrđuje Hrvatska gospodarska komora, na propisanom obrascu.
(2) U napomeni voznog reda upisuju se podaci o korištenju trajektnih luka odnosno drugi podaci vezani za prometovanje linije.
(3) Vozni red mora glasiti na prijevoznika.
(4) Ako prijevoz obavlja zajednički više prijevoznika, vozni red mora glasiti na sve prijevoznike i mora sadržavati podatke iz stavka 1. ovoga članka.
(5) Vozni red mora imati najmanje jedan polazak te kao prilog mora sadržavati itinerer s oznakama svih prometnica po kojima se obavlja prijevoz.
(6) U vozni red međunarodne linije za treće države prijevoznik upisuje, osim naziva stajališta i kilometraže, i naziv graničnog prijelaza Republike Hrvatske i treće države odnosno države preko čijeg teritorija linija prometuje, vrijeme dolaska na granični prijelaz i vrijeme polaska s graničnog prijelaza.
(7) Vozni red za međunarodnu liniju za treće države mora biti napisan na hrvatskom i na engleskom jeziku.
(8) Prijevoznik je odgovoran za točnost podataka upisanih u vozni red.
(9) Obrazac voznog reda iz ovoga članka tiskan je uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio, a podaci sadržani u obrascu voznog reda dio su aplikacije za usklađivanje voznih redova.
Članak 5.
(1) Prijedlozi voznih redova podnose se u elektroničkom obliku putem aplikacije za usklađivanje voznih redova na propisanom obrascu.
(2) Zaprimljeni prijedlozi iz stavka 1. ovoga članka usklađuju se prema redoslijedu zaprimanja i to kako slijedi:
- prijedlozi zaprimljeni od 30. studenog do 1. ožujka – usklađuju se od 2. ožujka do 15. ožujka,
- prijedlozi zaprimljeni od 31. svibnja do 1. rujna – usklađuju se od 2. rujna do 15. rujna.
(3) Po završetku obrade zaprimljenih prijedloga voznih redova na usklađivanje, isti moraju biti vidljivi svim registriranim korisnicima aplikacije, kao i prijedlog izviješća s naznačenim statusom usklađenosti (usklađen/neusklađen) te za neusklađene vozne redove razloge zbog kojih vozni red nije usklađen.
(4) Prijevoznici mogu na prijedlog izvješća iz stavka 3. ovoga članka Povjerenstvu pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, elektroničkim putem, dostaviti pisane prigovore na status usklađenosti svog voznog reda u roku od osam dana od dana objave prijedloga izvješća.
(5) Povjerenstvo odlučuje o prigovorima u roku od 30 dana nakon isteka roka iz stavka 4. ovoga članka.
(6) Hrvatska gospodarska komora dužna je prijevoznicima dostaviti izvješće o odlukama na zaprimljene prigovore u roku od osam dana.
Članak 6.
(1) Za usklađivanje novih voznih redova za međužupanijske, međunarodne linije za treće države te za međunarodne linije za koje se izdaju dozvole Zajednice prijevoznik je dužan uplatiti Hrvatskoj gospodarskoj komori nepovratnu naknadu u iznosu od 60 eura, po polasku.
(2) Za usklađivanje izmijenjenih voznih redova za međužupanijske i međunarodne linije za treće države te za međunarodne linije za koje se izdaju dozvole Zajednice prijevoznik je dužan Hrvatskoj gospodarskoj komori uplatiti nepovratnu naknadu u iznosu od 30 eura, po izmijenjenom polasku.
(3) Prijevoznik je dužan prije predaje prijedloga voznog reda dostaviti Hrvatskoj gospodarskoj komori dokaz o uplati naknade iz stavka 1. i 2. ovoga članka.
(4) Sredstva prikupljena od naknada iz stavaka 1. i 2. ovoga članka namjenski će se utrošiti za troškove održavanja i nadogradnje aplikacije za usklađivanje, rad Povjerenstva, i unapređenje djelatnosti prijevoza putnika.
(5) Hrvatska gospodarska komora će najkasnije do 01. ožujka objaviti na svojoj web-stranici izvješće o prikupljenim i utrošenim sredstvima iz stavaka 1. i 2. ovoga članka za proteklu kalendarsku godinu.
Mjerila za odlučivanje u postupku usklađivanja
Članak 7.
(1) Vozni redovi usklađuju se unutar aplikacije za usklađivanje voznih redova prema redoslijedu podnošenja sa svim voznim redovima postojećih linija u registru koju vodi Hrvatska gospodarska komora.
(2) U postupku usklađivanja voznih redova, u obzir se uzima vremenski razmak zaštite polazaka za međužupanijske odnosno međunarodne linije za dva zajednička stajališta.
(3) Kod usklađivanja voznih redova za linije Zajednice na kojima se odobrava kabotaža odnosno unutarnji prijevoz putnika primjenjuje se vremenski razmak zaštite polazaka kao za međužupanijske linije.
(4) Ako se usklađuje vozni red za liniju koja ima više polazaka, a bilo koji od polazaka nije moguće uskladiti, vozni red se ne usklađuje u cijelosti.
(5) Ako se usklađuje vozni red za liniju koja ima različito razdoblje održavanja ili učestalost održavanja u odnosu na vozni red postojeće linije, takav vozni red se može uskladiti.
(6) Ako je u postupku usklađivanja vozni red na liniji na kojoj se koriste trajektne luke, iste je potrebno navesti u napomeni, ali se ne smatraju stajalištem i ne mogu se osporavati stajalištima navedenim u istom mjestu, u voznom redu postojećih ili novopredloženih linija.
(7) Ako je u postupku usklađivanja vozni red koji u istoj općini ili gradu ima dva autobusna kolodvora odnosno više stajališta, primjenjuje se propisani vremenski razmak zaštite polazaka za tu općinu ili grad.
(8) Pri usklađivanju voznih redova za izmjenu postojećih linija, na kojima je navedeno više polazaka, usklađuje se samo polazak ili polasci čija se izmjena predlaže.
(9) U postupku usklađivanja voznih redova neće biti usklađeni vozni redovi na kojima brzina kretanja autobusa između pojedinih stajališta nije u skladu sa zakonom kojim se uređuje sigurnost prometa na cestama.
Međužupanijske linije
Članak 8.
(1) Pri usklađivanju voznih redova za međužupanijske linije primjenjuje se najmanji vremenski razmak zaštite polazaka od 30 minuta u odnosu na postojeće međužupanijske linije.
(2) Vozni red za novu ili izmijenjenu međužupanijsku liniju te liniju Zajednice na kojoj se odobrava unutarnji prijevoz odnosno kabotaža, a u kojem se mijenja vrijeme polaska ne može se uskladiti ako u odnosu na vozni red postojeće međužupanijske ima dva ili više zajedničkih stajališta, a predloženi se polazak u najmanje jednom zajedničkom stajalištu nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka.
(3) Voznim redovima međunarodnih linija za treće države ne mogu se osporavati vozni redovi međužupanijskih linija.
(4) Ako su u voznom redu nove međužupanijske linije te linije Zajednice na kojima se odobrava kabotaža odnosno unutarnji prijevoz putnika navedena najmanje dva stajališta u naseljima na području jedne županije odnosno Grada Zagreba na čijem području se županijski prijevoz obavlja na temelju dozvole ili na temelju ugovora o javnoj usluzi, postupak usklađivanja voznih redova može se provesti ako je prijevoznik uz zahtjev za usklađivanje voznog reda priložio i suglasnost županije odnosno Grada Zagreba na čijem području linija ima stajališta ili je u napomeni upisana zabrana obavljanja prijevoza između navedenih stajališta unutar iste županije.
(5) Nakon provedenog postupka usklađivanja iz stavka 4. ovoga članka pravo na obavljanje prijevoza između stajališta na području iste županije upisuje se u napomenu dozvole za međužupanijski prijevoz odnosno dozvole Zajednice.
Članak 9.
Ako prijevoznik na međužupanijskim linijama za koje ima važeću dozvolu želi obavljati prijevoz putnika između stajališta na području jedne županije odnosno Grada Zagreba na čijem području se prijevoz obavlja na temelju ugovora o javnoj usluzi dužan je pribaviti suglasnost te županije odnosno Grada Zagreba i zatražiti izdavanje nove dozvole u koju se upisuje pravo obavljanja tog prijevoza.
Članak 10.
Prijevoz iz članka 8. stavka 4. i članka 9. ovog Pravilnika, koji se obavlja između stajališta na području jedne županije temeljem dozvola za međužupanijske linije te linije Zajednice može se odobriti ako se tim polascima ne utječe na prihode javne usluge u toj županiji ili se navedenim polascima obavlja prijevoz učenika srednjih škola za koje ne postoji odgovarajući polazak u mreži linija javne usluge.
Međunarodne linije za treće države
Članak 11.
(1) Pri usklađivanju voznih redova za međunarodne linije za treće države primjenjuje se najmanji vremenski razmak zaštite polazaka od 45 minuta u odnosu na postojeće međunarodne linije za treće države.
(2) Vozni red za novu ili izmijenjenu međunarodnu liniju za treće države u kojem se mijenja vrijeme polaska ne može se uskladiti ako u odnosu na vozni red ili
postojeće linije ima najmanje jedno zajedničko stajalište u Republici Hrvatskoj i najmanje jedno zajedničko stajalište izvan Republike Hrvatske, a predloženi se polazak odnosno dolazak u najmanje jednom zajedničkom stajalištu, nalazi unutar vremenskog razmaka propisanog u stavku 1. ovoga članka.(3) Voznim redovima međužupanijskih linija ne mogu se osporavati vozni redovi međunarodnih linija za treće države.
(4) Stajališta u Republici Hrvatskoj na novim međunarodnim linijama za treće države mogu biti samo u gradovima.
Članak 12.
(1) Povjerenstvo za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori ima sedam članova od kojih se četiri imenuju iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a tri člana iz Hrvatske gospodarske komore.
(2) Povjerenstvo za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori imenuje predsjednik Hrvatske gospodarske komore.
(3) Povjerenstvo iz stavaka 1. ovoga članka mora imati najmanje jednog tajnika.
(4) Poslovnikom o radu Povjerenstva regulira se način i postupak rada Povjerenstva, a donosi ga Hrvatska gospodarska komo ra u roku od 90 dana od dana objave Pravilnika.
(5) Povjerenstvo za usklađivanje voznih redova pri Hrvatskoj gospodarskoj komori kontinuirano prati stanje u javnom cestovnom prijevozu putnika, prati postupak usklađivanja i predlaže mjere za poboljšanje, razmatra prigovore iz članka 5. stavka 4. te razmatra napomene iz članka 4. stavka 2. i članka 7. stavka 5. ovoga Pravilnika.
(6) Visinu naknade članovima i tajnicima iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje predsjednik Hrvatske gospodarske komore.
III. JAVNA USLUGA
Članak 13.
(1) Županije odnosno Grad Zagreb koje namjeravaju županijski linijski prijevoz putnika obavljati kao javnu uslugu moraju pravo na obavljanje prijevoza putnika dodijeliti u skladu s Uredbom (EZ) 1370/2007.
(2) Najmanje jednu godinu prije objave poziva na dostavu ponuda ili jednu godinu prije izravnog sklapanja ugovora o javnim uslugama, županije odnosno Grad Zagreb trebaju objaviti podatke u Službenom listu Europske unije sukladno članku 7. stavku 2. Uredbe 1370/2007.
(3) Županije odnosno Grad Zagreb moraju prilikom uspostave mreže linija uzeti u obzir ostale mreže linija i druge oblike prometa u svrhu integracije radi bolje učinkovitosti javne usluge.
(4) U mrežu linija koja je dio ugovora o javnoj usluzi mogu se uključiti i linije mikroprijevoza, a sukladno prijevoznoj potražnji i ostalim potrebama sustava javnog prijevoza.
(5) Aneksom ugovora o javnoj usluzi može se proširiti obuhvat javne usluge povećanjem standarda dostupnosti i kvalitete javne usluge.
Članak 14.
Javni natječaj za dodjelu ugovora o javnoj usluzi mora najmanje sadržavati:
a) podatke o davatelju (davateljima) javne usluge
b) predmet ugovora o javnoj usluzi s mrežom linija
c) uvjete koje mora ispunjavati pružatelj javne usluge
d) trajanje okvirnog sporazuma (ugovora o javnoj usluzi)
e) područje na kojem se uvodi prijevoz kao javna usluga
f) mjesto, vrijeme i način podnošenja ponude
g) rok za izbor najpovoljnijeg ponuditelja
h) kriterije za izbor najpovoljnijeg ponuditelja i
i) iznos potrebnog jamstva za ozbiljnost ponude.
Članak 15.
Za sklapanje ugovora o javnoj usluzi pružatelj usluge mora ispunjavati uvjete kako slijedi:
- imati licenciju Zajednice ili licenciju za unutarnji prijevoz putnika,
- dokazati da i dalje ispunjava uvjete na temelju kojih je dobio licenciju Zajednice odnosno licenciju za unutarnji prijevoz putnika,
- dokazati da ne postoji osnova za isključenje gospodarskog subjekta u skladu s odredbama Zakona o javnoj nabavi,
- priložiti podatke o uključivanju podugovaratelja, ako isti postoje pri čemu njihov udio u Ugovoru ne smije biti veći od 1/3 ukupnog obujma ugovorene usluge,
- priložiti jamstvo za izvršenje ugovorene usluge u iznosu od najmanje 10% od ukupno ugovorene usluge prijevoza,
- dokazati financijsku sposobnost odnosno likvidnost i solventnost dostavom godišnjih financijskih izvješća, uvjerenjem o plaćenim porezima i doprinosima i izjavom o posjedovanju imovine neopterećene teretima i
- priložiti dokaz o ispunjavanju tehničkih uvjeta za pružanje usluge prijevoza, navesti ukupan broj vozila s tehničkim karakteristikama i vozača kojima kao ugovaratelj neposredno raspolaže u vrijeme sklapanja ugovora te planove za nabavku vozila i zapošljavanje vozača.
Članak 16.
Ugovor o javnoj usluzi mora sadržavati najmanje sljedeće:
a) vrstu, područje obavljanja i trajanje usluge,
b) mrežu linija na kojoj se obavlja prijevoz,
c) opis djelatnosti i poslovanja prijevoznika,
d) opis svih prava i obveza dodijeljenih prijevozniku,
e) obračunsku shemu (izračun neto financijskog učinka, parametri za izračun, kontrolu i reviziju naknade i cijena vozne karte),
f) tarifni sustav (portfelj karata),
g) strukturu obaveznih periodičnih izvješća prijevoznika prema nadležnom upravnom tijelu o ključnim pokazateljima (provedba standarda kvalitete (točnost, otkazivanje linija, čistoća, tehnička ispravnost i sl.), broj putnika, broj putničkih kilometara, broj prodanih karata, prijevoznu tarifu i sl.),
h) objavljivanje informacija (objava voznih redova, tražilica putovanja, praćenje vozila u realnom vremenu, izvještavanje o poremećajima u sustavu, brojanje i anketiranje putnika, primjedbe i prijedlozi i sl.),
i) sustav kazni za neispunjenje ugovora,
j) mjere u slučaju prestanka prijevoza i
k) mjere za izbjegavanje i povrat moguće naknade.
Članak 17.
(1) Javna usluga može se financirati iz sljedećih izvora:
a) prodaje voznih karata koje plaćaju korisnici prijevoza u skladu s važećim cjenikom,
b) sredstava državnog proračuna Republike Hrvatske,
c) sredstava proračuna jedinica lokalne samouprave i županija odnosno Grada Zagreba.
(2) Financiranje javne usluge iz stavka 1. ovoga članka detaljnije se razrađuje u ugovoru o javnoj usluzi.
Članak 18.
(1) Županije izvješća o provedbi ugovora o javnoj usluzi dostavljaju Ministarstvu.
(2) Županije su dužne u roku od mjesec dana od dana sklapanja ugovora o javnoj usluzi Hrvatskoj gospodarskoj komori dostaviti mrežu linija koja je sastavni dio ugovora u svrhu ažuriranja podataka u aplikaciji za usklađivanje voznih redova.
IV. POSEBNI LINIJSKI PRIJEVOZ PUTNIKA
Članak 19.
(1) Zahtjev za izdavanje dozvole za obavljanje posebnog linijskog županijskog prijevoza u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza, prijevoznik podnosi upravnom tijelu jedinice područne (regionalne) samouprave nadležnom za poslove prometa na čijem području se prijevoz obavlja, odnosno upravnom tijelu Grada Zagreba, a zahtjev za obavljanje posebnog linijskog međužupanijskog prijevoza u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza, prijevoznik podnosi Ministarstvu.
(2) Dozvola za posebni linijski prijevoz u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza izdat će se prijevozniku koji ima:
a) licenciju za obavljanje prijevoza putnika,
b) vozni red i itinerar,
c) ugovor o posebnom linijskom prijevozu ili ugovor o obavljanju izvanrednog oblika prijevoza i
d) potvrdu nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana.
(2) Dozvola za obavljanje posebnog županijskog i posebnog međužupanijskog prijevoza iz stavka 1. ovoga članka u mjestima i iz mjesta u kojima ne postoji javni linijski prijevoz putnika odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza izdaje se najduže na rok do jedne godine.
Članak 20.
Ugovor o posebnom linijskom prijevozu mora sadržavati najmanje:
a) tvrtku obrta/pravne osobe prijevoznika i naručitelja prijevoza,
b) sjedište pravne osobe prijevoznika i naručitelja prijevoza,
c) matični broj subjekta (MBS), osobni identifikacijski broj (OIB) fizičke osobe – obrtnika/pravne osobe prijevoznika i naručitelja prijevoza,
d) popis putnika,
e) vozni red za liniju posebnog linijskog prijevoza i
f) cijena prijevoza.
V. NAKNADA ZA IZDAVANJE DOZVOLA
Članak 21.
(1) Visina naknade za izdavanje dozvola za međužupanijsku liniju iznosi 30,00 eura, a svaki sljedeći primjerak 3,00 eura.
(2) Visina naknade za izdavanje dozvola za posebnu županijsku i posebnu međužupanijsku liniju za prijevoz putnika u mjesta i iz mjesta u kojima ne postoji javni prijevoz putnika, odnosno za potrebe izvanrednog obavljanja drugih oblika prijevoza iznosi 10,00 eura.
(3) Za izdavanje dozvola za međunarodnu liniju za treće države plaća se upravna pristojba u skladu s propisom kojim se uređuje tarifa upravnih pristojbi i naknada za izdavanje dozvole propisana ovim Pravilnikom, ako međunarodnim ugovorom nije drukčije određeno.
(4) Naknada za izdavanje dozvole domaćem ili stranom prijevozniku za obavljanje linijskog prijevoza na međunarodnoj liniji za treće države iznosi:
a) u bilateralnom prometu 50,00 eura za prvi primjerak i 5,00 eura za svaki sljedeći primjerak
i
b) u tranzitnom prometu 100,00 eura za prvi primjerak i 10,00 eura za svaki sljedeći primjerak.
(5) Iznos naknade za izdavanje dozvola za međunarodne linije za treće države stranim prijevoznicima iz država u kojima se naplaćuje naknada u iznosu većem od iznosa propisanog ovim Pravilnikom, može se odlukom Ministarstva uskladiti do odgovarajućeg iznosa.
(6) Naknada za izdavanje dozvola za obavljanje prijevoza na županijskoj liniji i za posebni županijski prijevoz prihod je proračuna županije odnosno Grada Zagreba, naknade za izdavanje dozvola za obavljanje međužupanijskih prihod su Hrvatske gospodarske komore, a posebnih međužupanijskih i međunarodnih linija za treće države prihod su državnog proračuna.
VI. IZMJENA VOZNOG REDA I UPIS ZAJEDNIČKOG OBAVLJANJA PRIJEVOZA ZA VRIJEME VAŽENJA DOZVOLE
Članak 22.
(1) Vozni red može se izmijeniti prije isteka roka važenja dozvole kada se kod izmjene voznog reda mijenja itinerar bez promjene vremena polaska, smanjuje broj polazaka, smanjuje broj stajališta, smanjuje učestalost održavanja, smanjuje razdoblje održavanja te skraćuje relacija.
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka ne može se odobriti izmjena voznog reda, ako se predlaže brisanje određenog autobusnog kolodvora, odnosno stajališta tako da se tom izmjenom mijenja status i vrsta linije (međunarodna u međužupanijsku) ili ako u voznom redu međužupanijske i međunarodne linije za treće države ostaje samo jedan polazak.
(3) Ako se u voznom redu iz stavka 1. ovoga članka skraćuje relacija na kojoj se obavlja prijevoz, izdaje se nova dozvola.
(4) Vozni red za novu liniju ne može se izmijeniti u roku od šest mjeseci od dana izdavanja dozvole.
(5) Minimalno razdoblje održavanja upisano u voznom redu ne može biti kraće od 30 dana kontinuirano tijekom jedne kalendarske godine.
(6) Zahtjev za izmjenu voznog reda iz stavka 1. ovoga članka podnosi se u elektroničkom obliku, Hrvatskoj gospodarskoj komori, putem aplikacije za usklađivanje voznih redova ili putem za to predviđene adrese elektroničke pošte.
(7) U slučaju stavka 3. ovoga članka, uz propisani postupak u stavku 5. ovoga članka, potrebno je zahtjev za izmjenu voznog reda i izdavanje dozvole podnijeti Hrvatskoj gospodarskoj komori odnosno nadležnom upravnom tijelu za izdavanje dozvola u županiji.
(8) Za evidentiranje izmijenjenih voznih redova za međužupanijske i međunarodne linije za treće države iz stavka 1. ovoga članka u bazi usklađenih voznih redova, prijevoznik je dužan Hrvatskoj gospodarskoj komori uplatiti nepovratnu naknadu u iznosu od 30,00 Eura, po izmijenjenom polasku.
Članak 23.
(1) Za vrijeme važenja dozvole, a nakon isteka roka od šest mjeseci od dana izdavanja dozvole, može se odobriti upis zajedničkog obavljanja prijevoza i izmjena voznog reda na postojećoj liniji. U slučaju upisa zajedničkog obavljanja prijevoza izdaje se nova dozvola s istim rokom važenja.
(2) Za izdavanje dozvole iz stavka 1. ovoga članka, prijevoznici koji će zajednički obavljati prijevoz dužni su priložiti:
a) zajednički vozni red,
b) odgovarajuće prijevozne kapacitete i najmanje jednog zaposlenog vozača po autobusu (priložiti popis autobusa u vlasništvu ili najmu i popis zaposlenih vozača) za sve prijevoznike,
c) itinerar,
d) cjenik za međunarodne linije za treće države,
e) ugovor o zajedničkom obavljanju prijevoza,
f) izvornik ugovora o poslovno – tehničkoj suradnji sa stranim prijevoznikom na načelu uzajamnosti na hrvatskom jeziku i jeziku poslovnog partnera, ako se radi o međunarodnoj liniji
i
g) potvrdu nadležnih tijela o plaćenim porezima i doprinosima za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, ne stariju od 30 dana za sve prijevoznike.
(3) Za sve dozvole međužupanijskih linija za koje su vozni redovi usklađeni do 15. ožujka prometna godina počinje 01. lipnja tekuće godine, a završava 31. svibnja godine u kojoj ističe rok važenja dozvole.
(4) Za sve dozvole međužupanijskih linija za koje su vozni redovi usklađeni do 15. rujna prometna godina počinje 01. prosinca tekuće godine, a završava 30. studenog godine u kojoj ističe rok važenja dozvole.
VII. OBRASCI DOZVOLA I UPISNIK IZDANIH DOZVOLA
Članak 24.
(1) Obrazac dozvole sastoji se od jednog posebno zaštićenog lista papira, veličine A4. Na prvoj stranici je grb Republike Hrvatske i utisnuta oznaka Republike Hrvatske po cijeloj površini lista.
(2) Obrazac dozvole za obavljanje međužupanijskog linijskog prijevoza je svijetlo plave boje.
(3) Obrazac dozvole za obavljanje međunarodnog bilateralnog i tranzitnog linijskog prijevoza za treće države je ružičaste boje.
(4) Obrasci dozvola iz stavaka 2. i 3. ovoga članka tiskani su uz ovaj Pravilnik i njegov su sastavni dio.
Članak 25.
(1) Hrvatska gospodarska komora i upravno tijelo županije nadležno za poslove prometa, odnosno upravno tijelo Grada Zagreba nadležno za poslove prometa dužni su voditi javni upisnik o izdanim dozvolama u elektroničkom obliku.
(2) Obrazac upisnika iz stavka 1. ovoga članka, tiskan je uz ovaj Pravilnik i njegov je sastavni dio.
VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 26.
(1) Hrvatska gospodarska komora će u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika izraditi i osigurati mogućnost podnošenja zahtjeva putem aplikacije za usklađivanje voznih redova.
(2) Danom stupanja na snagu ovoga Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o dozvolama za obavljanje linijskog prijevoza putnika (»Narodne novine«, broj 116/19).
Članak 27.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.
Klasa:
Urbroj:
Zagreb, 2025.
MINISTAR
Oleg Butković