Premijer Ivo Sanader otvorio je danas novoizgrađenu trajektnu luku Rogač na Šolti u koju je, najviše iz sredstava Vlade, uloženo 40 milijuna kuna, te je tom prigodom Šoltanima i njihovim gostima rekao da je jadranska orijentacija njegove Vlade trajna i mora biti obveza i svih drugih vlada jer je, kako je dodao, briga za otoke mjera razvoja Hrvatske. Svečanosti otvaranja trajektne luke nazočili su državni tajnik za more Branko Bačić i pomoćnik ministra kapetan Mario Babić.
Mi smo iz državnog proračuna u protekle četiri godine na razvoj hrvatskih otoka utrošili šest milijardi kuna.
Izgrađeno je 37 objekata vodoopskrbnog sustava, 38 objekata sustava odvodnje, 31 škola, pet dječjih vrtića, 34 objekta zdravstvene zaštite i čak 56 luka, rekao je premijer i dodao kako zna da sama infrastruktura nije dovoljna i da treba animirati poduzetnike.
Zato smo donijeli uredbu o potpori poduzetnicima kojom za otvaranje radnih mjesta na otoku svakom radniku država isplaćuje jedan bruto osobni dohodak.
Danas više nitko ne može rasprodavati naše škoje, kako se je počelo, sada mora prvo ponuditi državi, rekao je, ističući kako je Vlada inicirala brend 'Hrvatski otočki proizvod' koji nailazi na iznimno dobar odziv u hrvatskom pučanstvu.
Ovakvim ulaganjima u otoke samo im vraćamo dug, a to dokazuje i činjenica da je ovo prva Vlada koja ima Ministarstvo mora i državnog tajnika za more. To ostaje trajna orijentacija jer je razvoj otoka mjerilo razvoja Hrvatske.
Hrvatska je jaka koliko je jaka Šolta, Vis, Vukovar, a ne koliko su jaki Zagreb ili Split. Od danas ovaj otok na kome je ljetovao otac hrvatske književnosti Marko Marulić još je bliži Splitu čime je omogućeno da stanovnici Šolte, njih oko dvije tisuće, žive na otoku, a rade u Splitu, kazao je uz ostalo premijer.
Premijer je objasnio i kako su u racionalizaciji sudova diljem zemlje poštovane specifičnosti i na otocima su zadržani svi sudovi.
Vratili smo, a dobrim dijelom i obnovili sve domove zdravlja. Prošla Vlada, mislim, bez namjere da kritiziram, nije povukla dobar potez što ih je ukinula. Uz ovu luku na Šolti uskoro ćemo otvoriti i trajektnu luku u Sumartinu, a počet će i gradnja nove trajektne luke u Starome Gradu. Ne treba zaboraviti na ribarske luke u Postirama i Komiži koje će se ubrzo otvoriti, najavio je premijer i dodao kako jadranska orijentacija nije samo prazna sintagma, nego ozbiljan program koji ima svoje mjesto, i to vrlo snažno u hrvatskom proračunu.
Nisam znao da prije mene nijedan premijer nije došao na Šoltu, i to nije razlog mog dolaska ovdje, nego sam prije svega došao zato što sam Splićanin, a za nas je Šolta uvijek bila tako blizu, a opet tako daleko jer zbog jake bure i nepostojanja prave trajektne luke, na Šoltu je bilo vrlo teško doći. Danas je to povijest, zaključio je premijer Sanader. (Hina)
TRAJEKTNO PRISTANIŠTE U LUCI ROGAČ, OTOK ŠOLTA
Luka Rogač jedina je trajektna luka na otoku Šolti. U luci je postojao stari dio pristaništa na kojem su mogli pristajati samo vrlo mali trajekti tipa "Šoltanka", a koje je brodar "Jadrolinija" d.d, zbog dotrajalosti i neprimjerenosti, povukao iz prometa.
Budući da su potrebe stanovništva otoka Šolte za adekvatnijim pomorskim povezivanjem sa Splitom postajale sve veće i promet se na navedenoj liniji stalno povećavao, odlučeno je započeti izgradnju novog pristaništa.
Lučka uprava SDŽ ishodila je sve potrebne dozvole te se pristupilo izgradnji u fazama na način kako je to tehnološki bilo moguće. Još 1998. godine započeta je izgradnja I. faze tzv. ljetnog pristana (izvedba dijela lukobranskog objekta u ukupnoj dužini od 52 metra sa dvije utvrdice) i pripadajućeg pristupnog javnog parkirališta, a izgradnja je završena 2001. godine. Ljetni pristan nakon puštanja u funkciju bitno je unaprijedio promet u luci Rogač gdje su sada mogli pristajati brodovi većeg kapaciteta.
Ipak, ljetni pristan po svojoj namjeni nije mogao u potpunosti zadovoljiti potrebe otočana i sigurnog pomorskog prometa u težim vremenskim prilikama, kojima je luka Rogač, obzirom na svoj položaj, često izložena. Ujedno se zbog sve većeg broja putnika i vozila pokazalo opravdano da se i ljetni i novi unutarnji vez projektiraju i kapacitiraju za veće brodove, koji mogu prevoziti više od 100 vozila.
Lučka uprava SDŽ pribavila je svu dokumentaciju i potrebite dozvole za izgradnju II. i III. faze trajektnog pristaništa i pripadajuće II. faze dogradnje pristupnog javnog parkirališta.
Radilo se o produljenju ljetnog pristana za cca 20 m i proširenju pristanišne rampe, tako da se mogu prihvatiti i veliki trajekti velikog kapaciteta. Sagrađen je lukobran s obrambenim kamenometom koji štiti unutarnji akvatorij te je izgrađena potpuno nova unutrašnja pristanišna obala u dužini cca 100 m sa širokom pristanišnom rampom, gdje mogu pristajati brodovi velikog kapaciteta i u teškim vremenskim prilikama.
Na ovaj način trajektni lučki sustav za povezivanje otoka Šolte sa Splitom riješen je kvalitetno za duži vremenski period.
Izgradnja ove II. i III. faze pristana i pripadajuće II. faze pristupnog parkirališta, započela je 2007. godine i predana je na uporabu izdavanjem Uvjerenja za uporabu građevine od 10. srpnja 2008.
I faza – investicija 14.000.000,00 kuna
Ministarstvo 8.000.000,00 kuna
Županija 4.000.000,00 kuna
Lučka uprava SDŽ 2.000.000,00 kuna
Projektant: „Montmontaža-hidroinženjering“ Split
Izvođač radova: „Montmontaža“ Split
Nadzor: „Ivan-Inženjering“, Split
II i III faza – investicija 25.000.000,00 kn
Ministarstvo 15.000.000,00 kuna
Županija 2.000.000,00 kuna
Lučka uprava SDŽ 8.000.000,00 kuna
Projektant: „Kozina projekti“, Trilj
Izvođač radova: „Montmontaža-hidroinženjering“ Split
Nadzor: „IGH“, Zagreb