Na sjednici Gospodarskog vijeća HGK-Županijske komore Rijeka danas je ukazano na probleme brodara u obalnoj plovidbi među kojima su, kako je rečeno, najveći problemi cijena pogonskog goriva i veliko porezno opterećenje brodara. Ukazano je kako su brodari u obalnoj plovidbi u nepovoljnijem položaju nego brodari u međunarodnoj plovidbi.
Brodari u pomorskom obalnom prijevozu stoga predlažu izmjene zakona o porezu na naftne prerađevine, smanjenje poreznih opterećenja, produljenje koncesija na dulji rok prije ulaska u EU, najmanje deset godina roka za prilagodbu zakonskoj regulativi EU.
Također traže što skoriji početak gradnje nove trajektne luke koja bi zamijenila luku Jablanac te izuzeće od maksimalnih tehničkih zahtjeva o sigurnosti plovidbe za brodare koji održavaju linije kraće od 10 nautičkih milja.
Pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture kapetan Mario Babić kazao je da izuzeće od maksimalnih tehničkih zahtjeva ne može biti prihvaćeno, ali da je proteklih godina za male brodare puno učinjeno te da će ih Ministarstvo i dalje podupirati, od potpora za obnovu flote do uvođenja poreznih olakšica.
Prema usporednim podacima koje je predstavio voditelj Odsjeka za promet i veze u Županijskoj komori Ivan Čule, brodari u obalnoj plovidbi su u nepovoljnijem položaju nego brodari u međunarodnoj plovidbi. Brodari u međunarodnoj plovidbi nisu do 2008. plaćali poreze i doprinose, a njihovi pomorci su ih plaćali samo ako su se prijavili, dok su u obalnoj plovidbi brodari obvezni plaćati sve poreze i doprinose.
Pomorski dodatak u međunarodnoj plovidbi je 400 kuna na dan, u obalnoj plovidbi 250 kuna na dan, a gorivo koje se nabavlja u inozemstvu je oslobođeno PDV-a i jeftinije je.
Troškovi održavanja su također povoljniji za brodare u međunarodnoj plovidbi, kao i uvoz brodova, budući da je uvoz za brodare u međunarodnoj plovidbi oslobođen carine, a za uvoz, primjerice tegljača, plaća se carina po stopi od 5 posto, ako nije uvezen iz Europske unije.
Uvozna procedura obvezna je samo za brodare u domaćoj plovidbi, kao i plaćanje poreza na dobit od 20 posto, dok su brodari u međunarodnoj plovidbi oslobođeni plaćanja poreza na dobit.
Osim toga, brodare u obalnoj plovidbi opterećuje starost flote, manje tržište i sporija naplata usluga.
Pomorski obalni prijevoz u Primorsko-goranskoj županiji obavlja većih 6 brodarskih tvrtaka te skupina malih brodara s još oko 50 plovila, među kojima su brojni oni koji obavljaju turistički izletnički prijevoz. (Hina)