Rijeka: Raskida se ugovor o izgradnji kontejnerskog terminala s japanskom tvrtkom

Upravno vijeće Lučke uprave Rijeka na današnjoj je sjednici prihvatilo prijedlog o pokretanju postupka raskida ugovora s japanskom tvrtkom Kajima Corporation o izgradnji 300 metara Zagrebačke obale, odnosno novog kontejnerskog terminala koji bi trebao biti sagrađen u sklopu Rijeka Gateway Projekta.

Novac koji je bio namijenjen za izgradnju Zagrebačke obale odmah će se prenamijeniti za dogradnju 300 metara nove obale na postojećem kontejnerskom terminalu na Brajdici, izjavio je za Hinu državni tajnik za more i predsjednik Upravnog vijeća riječke Lučke uprave Branko Bačić.

Dodao je da je ishođena lokacijska dozvola, da se radi na građevnoj dozvoli te da će natječaj za izvođače radova na Brajdici biti raspisan do kraja ove godine.

Očekujemo da bi nakon dogradnje terminal na Brajdici mogao prihvaćati stalno povećanje prometa u riječkoj luci do 2013., a do tada bi trebao biti završen i novi terminal na Zagrebačkoj obali, rekao je Bačić.

U današnjem priopćenju iz riječke Lučke uprave navodi se da je Upravno vijeće utvrdilo da je ugovor s Kajima Corporation potrebno raskinuti i žurno početi novi projekt rekonstrukcije Zagrebačke obale.

Novi projekt izgradnje Zagrebačke obale Lučka će uprava pripremiti u suradnji sa Svjetskom bankom, a umjesto planirane prve faze izgradnje 300 metara te obale, projekt će obuhvatiti sanaciju podmorja i izgradnju svih 600 metara pristaništa, dijelom i po modelu javno-privatnog partnerstva.

Navodeći razloge i okolnosti raskida ugovora u priopćenju se kaže da je Vijeće imalo u vidu koliko je vremena prošlo od zaključenja ugovora, provedene aktivnosti, rok za dovršetak radova, visinu troškova, kao i adekvatnost cijelog projekta.

Kajima Corporation je početak radova izgradnje novog terminala na Zagrebačkoj obali, vrijednih 237 milijuna kuna, označila u veljači 2006., ali radovi još nisu počeli. Suradnju u ostvarenju tog projekta Kajima Corporation bila je dogovorila s domaćom tvrtkom Pomgrad inženjering d.o.o.

Problemi u projektu izgradnje Zagrebačke obale počeli su nakon što je utvrđeno da je tlo u tom dijelu luke porozno, što nije bilo predviđeno u projektu koji je izradila japanska tvrtka Nippon Koei, pa je u početku 2007. objavljeno da je rok završetka radova, radi ispitivanja i sanacije tla, pomaknut do sredine 2010.

Vlada je bila odobrila dodatnih 40 milijuna eura za sanaciju tla, ali dogovor s izvođačem, s obzirom na nove uvjete, nije postignut.

Izgradnja Zagrebačke obale i novog kontejnerskog terminala u riječkoj luci najskuplji je i najvažniji dio RGP-a, odnosno projekta rekonstrukcije i modernizacije riječke luke, koji se financira zajmom Svjetske banke, uz jamstvo Vlade, a dijelom i iz državnog proračuna.

Za modernizaciju luke i pristupnih prometnica Svjetska je banka odobrila zajam od oko 156 milijuna dolara, ukupna je vrijednost radova oko 266 milijuna dolara. (Hina)



Pisane vijesti