Cilj predstavljanja znaka je promocija i zaštita autohtonih otočnih proizvoda i namirnica, pozicioniranje kvalitetnih otočnih proizvoda na domaćem i stranom tržištu kao i promocija hrvatskih otoka kao posebnog i potpomognutog dijela Hrvatske, istaknuo je ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta na predstavljanju oznake 'Hrvatski otočni proizvod' danas u Splitu.
Govoreći o oznaci koju je danas dobilo 14 proizvođača za svoja 22 otočna proizvoda, naglasio je kako upravo ovaj znak jamči autohtonost, izvornost i kvalitetu proizvoda, ali i prepoznatljivost i ekskluzivnost proizvođača.
Postupak ishođenja prava na dodjelu znaka je besplatan, a ukoliko je riječ o proizvođaču koji već posjeduje neki od postojećih oznaka kvalitete i izvornosti, postupak provjere proizvoda nije potreban.
Namjera je, rekao je ministar, potaknuti otočane za razvoj kvalitetnih ekoloških proizvoda, i ovime se još jednom dokazuje velika briga za naše otoke. Istaknuo je pritom činjenicu da svaki peti turist koji dolazi posjetiti našu zemlju, posjećuje jedan od naših 1244 otoka.
U protekloj godini u hrvatske otoke uloženo je 1,3 milijardi kuna, a u protekle 4 godine sveukupno je na razvoj otoka utrošeno 5 milijardi kuna, rekao je ministar.
Naglasio je i još niz mjera kojima je znatno poboljšan život otočana, spomenuvši velik broj novouvedenih brodskih linija, noćne linije, povećanu povezanost otoka i kopna za 25 tisuća nautičkih milja, obnovu flote brodarima, 54 obnovljene luke kao i 45 izgrađenih objekata društvene infrastrukture na otocima.
Na kraju, spomenuo je i program poticanja otočnih poslodavaca, ulaganje u vodoopskrbu i odvodnju te pravo prvokupa države za male, povremeno nastanjene otočiće a u cilju zaštite i održivog razvoja otoka.
Uz otočne proizvođače koji su prigodu iskoristili za predstavljanje svojih proizvoda, na predstavljanju znaka bili su predstavnici ministarstava, županija, gradova i općina, predstavnici saveza zadruga i predstavnici brodara.