![](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/vijest-26082015/BBI_9577.jpg)
U središnjici HŽ Infrastrukture potpisan je ugovor o izgradnji nove jednokolosiječne neelektrificirane željezničke pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno duljine 12,2 km.
Vrijednost ovoga projekta iznosi 203,4 milijuna kuna, a temeljem ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava koji su u lipnju 2015. potpisali Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture i HŽ Infrastruktura, projekt se s 85 posto sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Preostalih 15 posto projekta, koji obuhvaća izvedbu i nadzor radova na izgradnji nove pruge, bit će financirano nacionalnim sredstvima.
Predsjednik Vlade
Zoran Milanović u svom je obraćanju nakon potpisivanja ugovora naglasio da su ovi natječaji, na kojima su izabrani izvođači radova, ozbiljni i strogi te pokazuju administrativnu sposobnost države da igra po nekoruptivnim pravilima, istovremeno izvlačeći korist za Hrvatsku.
„Mjera uspješnosti i smisla članstva u Europskoj uniji danas se svodi na to koliko ste novaca uspjeli povući u ovako transparentnim projektima, učiniti dobro svojoj zajednici i zemlji, pokrenuti gospodarski ciklus, angažirati tvrtke, poduzeća, ljude da rade i stvarati i graditi nove stvari, kao što je ova pruga, prva u 50 godina.“ - dodao je predsjednik Vlade i kazao kako je Hrvatska, samo u prošloj godini, imala plus od skoro 200 milijuna eura, a da je ova, 2015. godina, još uspješnija. „Kritike na kraju moraju biti suočene sa surovim brojkama, a brojke govore u korist kvalitete rada i ljudi u HŽ infrastrukturi i u drugim granama hrvatske administracije i javnih poduzeća. U prvoj polovici ove godine, ukupan iznos realiziranih sredstava je tri puta veći nego u prvoj polovici prošle godine.“, rekao je predsjednik Vlade i dodao: „Onda bismo se mogli upitati što uopće radimo tamo, jer kad dajete jedan dio značajan dio svoje slobode i suverenosti, svjesno sam jasnim ciljem, onda morate znati što dobivate natrag. Ova pruga će značiti drukčiji i kvalitetniji život za ljude koji ne žive u centru Zagreba, ali imaju pravo na jednaku kvalitetu života. To od nas čini jednu kompaktnu zemlju,
![](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/vijest-26082015/HZ-potpisivanje-pruga04_gos_260815.JPG)
uređenu, čistu, ekološki osviještenu, sve to agregatno čini jednu cjelinu, jednu normalnu, uređenu zemlju koja ide naprijed i koja zna da u današnjoj konkurenciji može samo i jedino napredovati ako ulaže, prvo u ljude, a onda i u infrastrukturu.“. - zaključio je predsjednik Vlade Milanović.
Početak radova na novoj prigradskoj pruzi planiran je za jesen 2015., a svi radovi trebali bi biti dovršeni do kraja 2017. Ugovor o izvođenju radova HŽ Infrastruktura potpisala je danas sa zajednicom ponuditelja koju čine španjolska Comsa i njemački Wiebe, dok je ugovor za provođenje nadzora nad radovima potpisan sa zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke SGS Adriatica i Investinženjering te švicarski SGS.
U ime HŽ Infrastrukture ugovore je potpisala predsjednica Uprave
Renata Suša, koja je pritom istaknula: „Iznimno smo zadovoljni zaključenjem ovih ugovora i s nestrpljenjem očekujemo skorašnji početak radova. Izgradnja nove pruge omogućit
![](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/vijest-26082015/IMG_1387.JPG)
će brže i kvalitetnije dnevne migracije prigradskim vlakovima, a putovanje od Bjelovara do Zagreba, koje sada traje otprilike 1 sat i 50 minuta, nakon izgradnje trajat će približno sat vremena. Osim nove pruge za nešto više od dvije godine dobit ćemo tri potpuno nova željeznička stajališta s nadstrešnicama i parkiralištima te obnovljenu zgradu stajališta Gradec i željezničkoga kolodvora Sveti Ivan Žabno, uz rekonstrukciju same kolodvorske zgrade.“.
Svečanosti potpisivanja ugovora prisustvovali su i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije
Branko Grčić te ministar pomorstva, prometa i infrastrukture
Siniša Hajdaš Dončić.
I ovom je prigodom ministar Siniša Hajdaš Dončić ponovio kako je ova Vlada kao jedan od prioriteta u prometnoj politici postavila razvoj željezničkog sektora kroz ulaganja u infrastrukturu i obnovu voznog parka nacionalnog prijevoznika. Pritom je logično, pojasnio je ministar, da se kao glavni izvor financiranja koriste upravo sredstva Europske unije iz kojih je Hrvatskoj za ulaganja u željeznice na raspolaganju 7,5 milijardi kuna.
Također je naglasio kako se nakon gotovo 50 godina grade novi kilometri pruga s ciljem bržeg povezivanja triju županija, Bjelovarsko-bilogorske, Koprivničko-križevačke i Zagrebačke, s gradom Zagrebom. HŽ Infrastruktura je kao jedan od najvećih korisnika europskih sredstava dosad uspješno realizirala projekte u vrijednosti od gotovo milijardu kuna, a otvoren je natječaj za veliku investiciju Dugo Selo ‒ Križevci u vrijednosti 1,5 milijardu kuna te su u pripremi natječaji za investicije u prugu Vinkovci – Vukovar i Zaprešić – Zabok. Svi ti projekti imaju višestruku korist za građane Hrvatske, a njima se omogućuju i bolje usluge za gospodarstvo jer upravo ovakve investicije potiču otvaranje novih radnih mjesta. Izgradnja nove željezničke pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno znači početak budućih projekata koji će zasigurno poboljšati i razviti željezničku mrežu u Hrvatskoj usklađujući je s ostalom infrastrukturom u zemlji.