U okviru posjeta otoku Rabu, predsjednik Vlade Republike Hrvatske
Zoran Milanović i zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture
Zdenko Antešić obišli su danas radove na obnovi dionice državne ceste D105 između Lopara i Raba, ukupne duljine 8,1 kilometar.
Investitor projekta je društvo Hrvatske ceste, a vrijednost ugovorenih radova iznosi 42.543.245,00 kuna (bez PDV-a), a radove na gradilištu izvodi GPP MIKIĆ d.o.o., dok nadzor provodi Institut IGH d.d. iz Zagreba.
Prilikom obilaska gradilišta zamjenik ministra Antešić izrazio je zadovoljstvo dinamikom izvođenja radova na obnovi dionice državne ceste, te najavio njihov skori završetak. „Državna cesta D105 predstavlja prometnu kralježnicu otoka Raba, a što dovoljno govori o važnosti ove investicije, kako za razvoj otočkog gospodarstva, tako i za unapređenje kvalitete života svih otočana“ – istaknuo je zamjenik Antešić, te dodao kako će svi radovi biti završeni do početka turističke sezone, na zadovoljstvo Rabljana i njihovih gostiju.
Član Uprave Hrvatskih cesta
Jurica Krleža upoznao je prisutne s tehničkim karakteristikama građevinskog zahvata te rekao kako projekt obnove državne ceste obuhvaća radove na tri
poddionice: Supetarska Draga 1, Supetarska Draga 2 i Supetarska Draga - Rab.
Na prvoj je poddionici u duljini od 500 metara položen nosivi sloj asfalta, te asfalt nogostupa dok je u pripremi asfaltiranje kolničke konstrukcije. Nadalje, izveden je zatvoreni sustav oborinske odvodnje, zaštitna odbojna ograda te potporni zidovi. Na drugoj je poddionici dovršena obnova kolnika, a pripremaju se radovi na kanaliziranju oborinskih voda te uređenju prilaznih rampi na parcele. Na posljednjoj, trećoj poddionici, u tijeku su radovi na zadnjih 400 metara trase, po svršetku kojih će uslijediti asfaltiranje te drugi završni poslovi.
Inače, na dinamiku izvođenja radova utjecao je izrazito nepovoljan sastav tla preko kojeg prolaze poddionice Supetarska Draga 2 i Supetarska Draga – Rab. Naime, riječ je o terenu iznimno meke konzistencije koji je geomorfološki okarakteriziran kao slabo nosivo tlo pjeskovito – prašinastog sastava.
Osim toga, prilikom radova na iskopu ustanovljeno je da predviđene zamjenske količine slabo nosivog temeljnog tla s čistim kamenim materijalom ne odgovaraju potrebama na terenu, dok je naknadnom odlukom Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom odobreno korištenje odgovarajuće količine kamenog materijala iz rapske Radne zone Mišnjak.
Državna cesta D105 glavna je otočka prometnica, povezuje dva važna turistička središta, kao i dvije trajektne luke, Lopar i Mišnjak, te je njezina obnova od iznimnog značaja za unapređenje života na otoku, a njezinom rekonstrukcijom otok Rab dobiva suvremenu prometnicu koja će pripomoći revitalizaciji unutrašnjeg dijela otoka ali i približiti posjetiteljima neke od najpoznatijih lokaliteta ovog dijela Raba poput ranoromaničke crkve Sv. Petra (11. st.) u Supetarskoj Dragi. Istodobno, omogućit će se lakši pristup obližnjoj ACI marini, ali i nadaleko
poznatoj Rajskoj plaži u Loparu.
Naime, ne zaboravimo da Rab ove godine obilježava 126 godina organiziranog bavljenja turizmom te da će svaki pomak u razvoju cestovne infrastrukture pridonijeti kako kvaliteti života na otoku, tako i zadovoljstvu brojnih posjetitelja koji iz godine u godinu posjećuju ovaj prepoznatljivi simbol Kvarnera.