Premijer Zoran Milanović obišao proizvodne pogone za izradu 44 nova vlaka

 

Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Zoran Milanović posjetio je danas Končar–Električna vozila gdje je u tijeku proizvodnja niskopodnih vlakova za HŽ Putnički prijevoz. Premijera Milanovića, ministra financija Borisa Lalovca i zamjenika ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenka Antešića sa stanjem realizacije ugovora upoznali su Darinko Bago, predsjednik Uprave Končara, i Ivan Bahun, predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila. Sastanku i obilasku proizvodnje prisustvovao je i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković sa suradnicima.

Ugovori o isporuci 44 putnička vlaka potpisani su 30. siječnja 2014. između KONČAR– Električnih vozila i HŽ Putničkog prijevoza. Posao je dobiven na međunarodnim natječajima koji su objavljeni u prosincu 2012. (za 32 elektromotorna vlaka) i siječnju 2013. (za 12 dizelskoelektričnih vlakova). Ukupna vrijednost ugovora je 1,63 milijarde kuna (bez PDV-a).

Potpisani ugovori bit će realizirani u dvije faze. Prva faza podrazumijeva isporuku 20 elektromotornih i 1 dizelskoelektrični vlak, a druga faza isporuku 12 elektromotornih i 11 dizelskoelektričnih vlakova. Prvi elektromotorni vlak iz prve faze realizacije ugovora bit će isporučen do kraja ožujka 2015. godine.

Prototipni elektromotorni vlakovi za regionalni i gradsko-prigradski promet koji su u redovitoj eksploataciji od 2011. godine dosad su ukupno prešli više od milijun kilometara uz ostvarene izvrsne rezultate u smislu pouzdanosti i raspoloživosti.

Vlakovi su visoko-tehnološki industrijski proizvod, a razvijeni su u društvu Končar – Električna vozila. Glavni dijelovi vlaka (elektronički pretvarači, transformatori, upravljanje i vučni elektromotori) razvijeni su i proizvode se u društvima grupe Končar.

Niskopodnost vlakova omogućava lakši ulazak putnika s perona standardne visine, što je posebno važno osobama s poteškoćama u kretanju (djeca, starije osobe, invalidska i dječja kolica…). Osiguran je i prostor za prijevoz bicikala, kolica i sličnih stvari. Omjer stajaćih i sjedećih mjesta ovisi o namjeni vlaka: u gradsko-prigradskom naglasak je na protočnosti, a u regionalnom na udobnosti, kvaliteti i raznolikosti usluge. Vlakovi, osim aktivne i pasivne sigurnosti, korisnicima nude i visok stupanj udobnosti (sustav informiranja putnika, klimatizaciju, bežični pristup internetu, toalet). Cjelokupan prostor za putnike je pod videonadzorom.

Integrirani sustav brojenja putnika omogućava praćenje kretanja putnika po pojedinim linijama čime je olakšano optimiranje prijevoznih kapaciteta. Suvremen satelitski sustav praćenja kretanja vlaka u stvarnom vremenu omogućava i pojednostavnjeno upravljanje flotom vlakova (fleet management).

Niskopodni dizelskoelektrični vlak izveden je iz tehničkog rješenja elektromotornih vlakova te predstavlja verziju za neelektrificirane pruge.

Sve tri varijante niskopodnih vlakova (elektromotorni vlak za regionalni promet, elektromotorni vlak za gradsko prigradski promet i dizelskoelektrični vlak za regionalni promet) zasnovane su na istom tehničkom rješenju uz brojne identične podsustave čime je osigurano jednostavnije korištenje i održavanje vlakova.

Vlakovi udovoljavaju važećim međunarodnim propisima i normama, kao i zakonskim propisima RH koji se odnose na javni željeznički prijevoz putnika. Nabava novih vlakova rezultirat će kvalitetnijom prijevoznom uslugom, zaštitom okoliša, većom razinom sigurnosti i raspoloživosti prijevoznih sredstava.


Najave