Završetak radova na obnovi dionice željezničke pruge Vinkovci-Tovarnik-državna granica u vrijednosti od oko 59,5 milijuna eura, a koja je financirana iz državnog proračuna i bespovratnim sredstvima Europske unije iz pretpristupnog programa ISPA s udjelom od 48 posto, obilježen je danas prigodnom svečanošću na željezničkom kolodvoru Vinkovci i vožnjom elektromotornim vlakom do Tovarnika.
Riječ je o prvom projektu u Hrvatskoj koji se financira iz pretpristupnih fondova EU i prvi kojim se iz EU fondova sufinanciraju ulaganja u željezničku infrastrukturu. Ujedno je to i najveći infrastrukturni projekt financiran modelom pretpristupne pomoći i u financijskom i u fizičkom smislu.
Dovršetkom obnove ove dionice u dužini od 33,5 km omogućuje se povećanje brzine vlakova i kapaciteta pruge, uštedu u održavanju građevinskih objekata te pouzdanost i sigurnost željezničkog prijevoza, istaknuo je ZLATKO KOMADINA, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture.
Dodao je da je projektirana brzina na toj dionici 160 km/h, a koju još nije moguće postići na 9 od 12 željezničko-cestovnih prijelaza budući da traje razdoblje u kojem se pomno promatra rad uređaja, a što bi HŽ Infrastruktura trebala završiti najkasnije do sredine ove godine. Ti radovi nisu bili dio ovog projekta, a do tada će vlakovi preko tih prijelaza voziti brzinom od 50 km/h.
U cilju dovođenja željezničke infrastrukture u Hrvatskoj na europsku razinu ministar Komadina je najavio nekoliko željezničkih projekata u vrijednosti od 60 milijuna eura koji se pripremaju za povlačenje 85 posto EU sredstava iz programa IPA. Riječ je o obnovi pruga na dionicama Okučani-Novska, Dugo Selo-Križevci i Dugo Selo-Novska.
Potpredsjednik Vlade i ministar regionalnog razvoja i fondova EU Branko Grčić rekao je da je ulazak u EU veliki izazov i prilika za Hrvatsku dodajući kako će po ulasku u EU 1. srpnja 2013. Hrvatskoj do kraja te godine biti na raspolaganju oko 450 milijuna eura, a u 2014. čak milijardu eura.
Govoreći o ovom projektu kao primjeru kako se fondovi EU-a mogu dobro iskoristiti šef Delegacije Europske unije u Republici Hrvatskoj Paul Vandoren najavio je da će buduće financiranje projekata u Hrvatskoj od strane EU biti deset puta veće od dosadašnjeg te da mu se to čini dobrim razlogom da hrvatski građani na nedjeljom referendumu zaokruže "da" za pristupanje Hrvatske EU.
Dotaknuvši se procesa preustroja HŽ-a, koji bi trebao rezultirati učinkovitijim radom tog javnog poduzeća te rasterećenjem državnog proračuna, Vandoren je istaknuo kako reforme nikada nisu lak zadatak. One donose izazove koji, ako se rješavaju, mogu donijeti mnoge prednosti, kazao je dodajući kako je X. željeznički paneuropski koridor od Salzburga do Soluna, na kojem se nalazi i ova dionica, od velikog interesa za EU.
Radovi na obnovi ove dionice pruge započeli su u rujnu 2008. godine. Građevinske radove i radove na postrojenjima kontaktne mreže izvela je talijanska tvrtka Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie, a sustav za prometnu signalizaciju i upravljanje prometom ugradila je tvrtka Bombardier Transportation Italy u konzorciju s talijanskom tvrtkom SITE, dok je nadzor nad radovima obavila tvrtka TYPSA Consulting Engineers & Architects.
Za praćenje i koordinaciju provedbe ovog projekta bilo je odgovorno Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, krajnji korisnik projekta je HŽ Infrastruktura, dok je Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) kao akreditirana agencija bila odgovorna za sveukupno financijsko, tehničko i administrativno upravljanje i provedbu mjere.
FOTOGALERIJA: