Vlada: prostorni plan za kanal Dunav - Sava

Vlada je na današnjoj sjednici prihvatila Prostorni plan područja posebnih obilježja višenamjenskog kanala Dunav - Sava, čija bi izgradnja u tri faze mogla započeti iduće godine.

Kanal Dunav - Sava za razvoj Slavonije i Istočne Hrvatske jednako je značajan kao što je izgradnja autoceste bila za Južnu Hrvatsku, rečeno je na sjednici, zbog čega su u Vladi uvjereni da će Hrvatski sabor konsenzusom podržati Prostorni plan.

Radi se o velikom investicijskom projektu o kojem se počelo raspravljati još daleke 1737. godine, a sada je napokon došlo vrijeme za njegovu realizaciju, istaknula je premijerka Jadranka Kosor.

Projekt je vrijedan 950 milijuna eura, obuhvaća dvije županije i 12 jedinica lokalne samouprave, a izgradit će se pet luka i pristaništa te 23 cestovna i pješačka mosta, dodala je Kosor.

Ministar zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Branko Bačić napomenuo je da će kanal biti izgrađen kao plovni put 5.b klase kojim će moći ploviti gotovo svi najveći riječni brodovi.

Kanal objedinjuje tri najbitnije funkcije - plovidbu, navodnjavanje i odvodnju, te prometno povezuje tri najvažnije hrvatske rijeke - Dunav, Savu i Dravu, a omogućit će i u svijetu sve popularniji riječni cruising turizam.

Izgradnjom kanala povezat će se 10. cestovni i željeznički koridor sa 6. dunavskim koridorom, a Hrvatska će se pozicionirati kao podunavska i jadranska država, naglasio je Bačić.

Taj kanal bit će dio 570 kilometara složenog prometnog koridora Podunavlje - Jadran s kombiniranom riječno - željezničkom vezom, čime će se Hrvatska bolje povezati sa Srednjom Europom.

Kanal će skratiti plovidbu Savom prema Zapadnoj Europi za 417 kilometara, odnosno za dva dana i dvije noći, a plovidba prema Crnom moru bit će kraća za 85 kilometara.

Također će se omogućiti navodnjavanje 35.750 hektara poljoprivrednog zemljišta i odvodnja sliva kanala u funkciji uređenja površinske odvodnje na 173.000 hektara poljoprivrednog zemljišta, dodao je Bačić.

Potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja Petar Čobanković očekuje da će uz kanal niknuti poslovne zone u koje će doći investitori kako bi koristili blagodati jeftinog prijevoza.

Uvjeren sam da će se vrijeme u tim krajevima ubuduće mjeriti kao "vrijeme prije kanala i poslije kanala", zaključio je Čobanković.


(Hina)



Najave