Struka je odlučila da je jedino moguća najbrža i najjeftinija varijanta da se odron na Stupici prebrodi tunelom duljine oko 200 m jer nije moguće jednostavno ukloniti stijene i pustiti cestu Makarska-Vrgorac u promet, ne radi tehničkih poteškoća već radi sigurnosti, kazao je ministar mora, prometa i infrastrukture BOŽIDAR KALMETA.
U pratnji gradonačelnika Vrgorca Borisa Matkovića, podgorskog načelnika Ante Miličića na čijem se terenu odron dogodio, žitelja zabiokovskih sela te predstavnika Hrvatskih cesta i Parka prirode Biokovo, Kalmeta se provukao ispod stijene do druge strane puta prema Makarskoj, gdje su ga dočekali gradonačelnik Makarske Marko Ožić Bebek i dogradonačelnici Ante Novak i Ivan Ivanda.
Ministar Kalmeta je naglasio da je riječ o izvanrednom događaju na koji se mora izvanredno djelovati i zato se ne može planirati tunel duži od 1300 m. Izrazio je zadovoljstvo što su mještani Zabiokovlja danas prihvatili dogovor iz Zagreba da se najopasnija gromada zaobiđe tunelom koji bi trebao biti izgrađen do ovoga ljeta. Ostale kritične točke kojih još ima uz ovu cestu rješavat će se dugoročno, jer konačna rješenja iziskuju vremena, dodao je Kalmeta.
Radovi na sanaciji su započeli prije tjedan dana i planinari rade na obaranju stijena na pokosu planine uz cestu. Tomo Vidović, direktora Sektora održavanja u Hrvatskim cestama pojasnio je kako se radi o nezabilježenom događaju odrona megabloka, ne samo u Hrvatskoj. Pojasnio je da je u ovoj prvoj fazi zaštita grebena visine 50-60 metara najskuplja, a prema procjenama tunel će stajati oko 25 milijuna kuna, a zaštita kaskadama i učvršćenje stijene od 40 do 50 milijuna kuna.
Odgovarajući na pitanja novinara ministar Kalmeta je rekao da će se do ljeta završiti dionica do Vrgorca, a 2012. do Ploča i u nastavku do spoja s BiH, za što je sredstva osigurala Europska banka za obnovu i razvoj i Europska investicijska banka. Istaknuo je da su u tijeku razgovori oko nastavka autoceste od Ploča prema Dubrovniku, da se traže novi izvori financiranja, duži poček otplate i povoljnija kamata.
Radovi na Pelješkom mostu nastavljeni su smanjenom dinamikom, a ove godine planiranih 100 milijuna kuna nije dovoljno, naglasio je također ističući da se i za taj projekt pronalaze povoljniji izvori financiranja.
Prema njegovim riječima, tunel Sv. Ilija bit će gotov do sljedeće godine. Radovi su nastavljeni, ali da bi se pustio u promet nedostaje sredstava. Ove godine je osigurano 30-ak milijuna kuna pa će se izvesti potpuna betonska obloga i izgradit će se pristupne ceste, pojasnio je dodajući da će još trebati završiti signalizaciju, za što ove godine nema sredstava.