Ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta prisustvovao je danas svečanosti potpisivanja prva dva od ukupno tri ugovora vezanih uz projekt Sustav signalno-sigurnosnih uređaja na Zagreb Glavnom kolodvoru koji se sufinancira sredstvima EU-ova Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA) u vrijednosti od 12,6 milijuna eura i jedan je od triju projekata iz Operativnog programa za promet 2007.-2012.
Svečanosti potpisivanja ugovora za izvođenje i nadzor radova nazočio je i Paul Vandoren, šef Delegacije Europske unije u Hrvatskoj i veleposlanik Kraljevine Španjolske Manuel Salazar.
Ugovore je potpisao predsjednik Uprave HŽ-Infrastrukture Branimir Jerneić s konzorcijem koji će izvoditi radove, a čine ga austrijska tvrtka Siemens i zagrebačka tvrtka Elektrokem i sa španjolskom tvrtkom Técnica y proyests (TYPSA) za nadzor radova.
Radovi će početi u prvoj polovici 2011., a trebali bi biti završeni krajem 2012. Novi uređaji omogućit će bolju protočnost prometa vlakova u cijelom zagrebačkom čvorištu, smanjit će se vrijeme putovanja putničkih vlakova, tako da će veliku korist imati i 80.000 putnika koji svakodnevno koriste prigradsku željeznicu.
Kalmeta je naglasio kako se radi o velikom projektu modernizacije u kojemu se koristi 85% bespovratnih sredstava EU i 15% iz hrvatskog državnog proračuna te da se nada da će ovaj projekt, uz obnovu pruge Vinkovci-Tovarnik, modernizirati HŽ i učinkovito ga pripremiti za liberalizaciju željezničkog prometa.
Nadalje, istaknuo je kako sama činjenica da se nakon 70-tak godina mijenja signalno-sigurnosni sustav na Glavnim kolodvoru govori o važnosti potpisivanja ugovora te kako je HŽ u prometnom i gospodarskom smislu jedan od stupova gospodarstva i neminovno zahtjeva ulaganja u modernizaciju.
Kad je u pitanju broj zaposlenih, ali uvijek u dogovoru sa sindikalnim partnerima, zabilježeno je smanjenje, a sve u cilju pripreme HŽ-a za liberalizaciju i konkurenciju koja će doći, rekao je Kalmeta dodajući kako se željeznice sve više pripremaju da mogu dobiti sredstva iz pretpristupnih fondova, a kad uđemo u EU iz strukturnih fondova.
Vandoren je rekao da se radi o drugom projektu na X. koridoru kojeg financira EU te da je tijekom pregovora Unija dala potporu projektima na tom koridoru koji je iznimno važan za europske interese.
Dodao je i da Hrvatska mora učiti iz procesa restrukturiranja na europskim željeznicama te ostvariti ciljeve koji su definirani u Bijeloj knjizi. Također je naglasio kako će Hrvatskoj nakon ulaska u EU biti na raspolaganju više fondova kojima će se poticati ulaganja u infrastrukturu.
Potpisivanju su bili nazočni i članovi Uprave HŽ holdinga te drugi visoki dužnosnici.