Južni kolnik riječke obilaznice otvoren je jutros za promet, a nakon obavljenog tehničkog pregleda čime je završena izgradnja punog profila na toj prometnici.
Sav promet od danas se odvija dvosmjerno novim kolnikom, jer će se sjeverni kolnik temeljito obnoviti i to prvi put nakon dvadesetak godine korištenja.
Ta bi obnova, kako je planirano, trebala biti dovršena do Božića ove godine i od tada bi bila moguća vožnja na sva četiri prometna traka, odnosno riječkom bi se obilaznicom vozilo svakim kolnikom u svojem smjeru.
Južni kolnik obilaznice gradio se godinu i pol, a vrijednost investicije je, prema podacima Autoceste Rijeka- Zagreb, 628 milijuna kuna.
Duljina izgrađene trase je 8,9 kilometara a s priključnim cestama 9,6 kilometara.
Radove je izvela poslovna udruga u kojoj su Hidroelektra-Niskogradnja, Konstruktor Inženjering, Viadukt i Strabag.
Najteži objekt za gradnju bio je most preko kanjona Rječine duljine 208 metara čiji je kolnik na 101 metar visine od korita rijeke. Most je građen neposredno uz do tada jedini most na obilaznici preko kojeg sad prelazi sjeverni kolnik. Gradnja mosta bila je znatno otežana zbog nužne zaštite izvorišta pitke vode Zvira, iz kojega se napaja Rijeka, a neposredno je ispod mosta pa se morala primijeniti posebna tehnologija gradnje i betoniranja koja je usporila radove.
Trećina ukupne trase južnog kolnika obilaznice je u objektima i uz most tu su četiri tunela i dva vijadukta.
Usporedno s gradnjom novog kolnika i uređenjem postojećeg kolnika postavljaju se i bukobrani s obje strane prometnice.
(Hina)