Vlada: Sustav signalno-sigurnosnih uređaja na zagrebačkom Glavnom kolodvoru

Vlada je na današnjoj sjednici donijela Uredbu o objavi Dvostranog sporazuma o projektu između Vlade RH i Komisije Europskih zajednica vezano uz sufinanciranje velikog projekta „Sustav signalno-sigurnosnih uređaja na zagrebačkom Glavnom kolodvoru“.

Riječ je o jednom od dva velika projekta koja se planiraju realizirati u okviru IPA komponente III – Regionalni razvoj, Operativni program „Promet“ 2007-2009.

Europska komisija je 2. travnja 2009. usvojila odluku kojom se odobrava sufinanciranje ovog projekta ukupne vrijednosti 18,7 milijuna eura, pri čemu udio sufinanciranja Europske komisije iznosi do 14,025 milijuna eura.

Vlada je 30. srpnja 2009. usvojila Odluku o pokretanju postupka za sklapanje Dvostranog sporazuma o navedenom projektu, a 28. kolovoza 2009. predstavnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture potpisao je u ime Vlade navedeni Dvostrani sporazum.

Projekt „Sustav signalno-sigurnosnih uređaja na zagrebačkom Glavnom kolodvoru pripada prioritetnoj osi 1, pod nazivom Unapređenje željezničkog sustava u Hrvatskoj „Operativnog programa Promet“.

Novi elektronički sigurnosni sustav kontrolirat će promet vlakova na području između ulaznih signala na kolodvorima Zagreb Klara, Hrvatski Leskovac, Zapadnom kolodvoru, te ulaznih signala na kolodvoru Zagreb Borongaj.

Zagrebački kolodvor nalazi se na križanju koridora X Transeuropske mreže (povezuje Sjevernu Europu, preko Salzburga, Zagreba i Beograda sa Solunom u Grčkoj) i koridora Vb (TEN) povezuje Budimpeštu preko Zagreba s jadranskim lukama u Rijeci i Splitu). Ta su 2 željeznička koridora najznačajnija u Hrvatskoj, a trenutno, zbog strogih ograničenja brzine, najproblematičnije usko grlo u slobodnom protoku međunarodnog željezničkog prometa.

Signalno-sigurnosna oprema na zagrebačkom Glavnom kolodvoru fizički je dotrajala te tehnički i tehnološki zastarjela te je zbog lošeg stanja sustava signalizacije na Glavnom kolodvoru brzina ograničena na 30 km/h.



Najave