Probijena sva četiri tunela na južnom kolniku riječke obilaznice

Posljednji od četiri tunela na gradilištu južnog kolnika riječke obilaznice, tunel Trsat, dugačak 858 metara, probijen je danas poslije podne, sedam dana prije roka, a očekuje da će svi radovi na dogradnji južnog kolnika biti završeni do kraja lipnja sljedeće godine.

Član uprave Autoceste Rijeka - Zagreb d.d. Miro Škrgatić kazao je da je za proboj tunela Trsat bilo potrebno 270 miniranja te da se pri tome koristila metoda "cijevnog kišobrana", koja se primjenjuje u izrazito teškim uvjetima.

Istaknuo je da je jedan od najzahtjevnijih objekata na južnom kolniku most Rječina, koji se gradi u gotovo alpinističkim uvjetima i iznad vodozaštitićenog područja, te da bi dio obilaznice od čvora Diračje do čvora Škurinje mogao biti u prometu do kraja svibnja.

Tunel Škurinje I (412 metara) probijen je u rujnu, a tunel Katarina (190 metara) i Škurinje II (572 metra) u studenom ove godine, prije planiranih rokova.

Ukupna duljina južnog kolnika riječke obilaznice je 8856 metara, a uključujući priključne ceste 9600 metara.

Vrijednost radova je 627,9 milijuna kuna, rok završetka radova je lipanj 2009., a izvođač je Poslovna udruga, koju čine Hidroelektra Niskogradnja, kao vodeći partner, te Viadukt, Konstruktor Inženjering i Strabag.

Radovi na izgradnji južnog kolnika riječke obilaznice obuhvaćaju dogradnju glavne trase s priključcima južnog kolnika na izgrađene dionice u čvorištima Diračje i Orehovica, dogradnju čvorišta Diračje i Orehovica, izgradnju čvorišta Rujevica, odvodnju s trase i čvorišta, radove na kabelskoj kanalizaciji i barijerama za zaštitu od buke.

Na trasi će biti oko 30 posto objekata - četiri tunela, most Rječina, vijadukti Katarina i Mihačeva Draga, podvožnjak Škurinje, nadvožnjak Kozala i nadvožnjak u čvoru Rujevica.

Autocesta Rijeka - Zagreb preuzela je u kolovozu 2007. koncesiju riječke obilaznice, a time i obvezu izgradnje njenog južnog kolnika.


(Hina)



Najave