Nastavak Rijeka Gateway Projekta, odnosno RGP 2, u sklopu kojega će biti produljen kontejnerski terminal Brajdica za oko 300 metara te pripadajuće studije i plan zaštite okoliša predstavljeni su danas na javnoj raspravi riječke Lučke uprave.
Moguće primjedbe na RGP 2 zaprimat će se do 28. svibnja ove godine. Postupak pripreme RGP-a 2 pokrenula je Vlada, a projekt će se, kao i RGP 1, ostvarivati u suradnji sa Svjetskom bankom.
Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Bojan Hlača kazao je da će produljenje terminala na Brajdici stajati oko 50 milijuna eura te da će osim njega biti produljen i kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali (dio se gradi u sklopu RGP 1) na ukupno 680 metara. Predviđaju se i ulaganja u novu informatičku opremu, nabavka broda za skupljanje otpada i druga ulaganja.
Ulaganja se planiraju na osnovi Master plana razvoja luke koji je u travnju ove godine dovršila tvrtka Rotterdam Maritme Group, a po kojemu će kontejnerski promet u riječkoj luci do 2015. biti oko 335.000 kontejnera na godinu, odnosno 640.000 kontejnera do 2020. U 2007. je u riječkoj luci prekrcano 145.000 kontejnera.
Hlača je istaknuo da će u razvoj lučkog područja, od osnivanja riječke Lučke uprave početkom 90-tih, a zajedno s ulaganjima u RGP 2, biti uloženo ukupno oko 1,4 milijarde kuna. U taj su iznos uračunata izdvajanja iz državnog proračuna, vlastita sredstva, zajam sredstva južnokorejske vlade za nabavku dizalica i zajam Svjetske banke za RGP 1 i 2. Govoreći o ulaganjima u opremu, Hlača je rekao da će daljnja ulaganja ostvarivati isključivo privatni partneri, a ne, kao do sada, država. Naime, u sklopu RGP, planirana je i privatizacija lučkih djelatnosti, pa će, kako je najavio Hlača, "privatizacija Luke Rijeke uslijediti u sljedeće dvije godine". To znači da se "očekuje da će država 'dati' svoj portfelj onima koji budu zadovoljavali uvjete natječaja i budu sposobni voditi operativne poslove", kazao je.
Hlača je podsjetio da su u sklopu RGP 1 kupljene dvije dizalice, završena je izgradnja putničkog terminala i mosta na korijenu riječkog lukobrana te je obnovljena Bečka obala. U tijeku je sanacija obale uz putnički terminal, koji bi trebao biti otvoren do početka 2009., kao i natječaj za video nadzor lučkog područja.
Planira se i izgradnja ceste D 403, ali izvan RGP-a, koja će povezivati zapadni dio luke, odnosno Zagrebačku obalu i Riječku obilaznicu.
Nakon izgradnje Zagrebačke obale bit će raspisan javni natječaj za koncesionara tog terminala, a Hlača ističe da postoji zanimanje velikih svjetskih brodara koji bi putem javno-privatnog partnerstva uložili u njegovo opremanje, što će, procjenjuje se, stajati oko 200 milijuna eura.
Spojna cesta istočnog dijela luke i obilaznice D 4040 trebala bi biti završena do kraja ove godine.
(Hina)