Državna tajnica
Nikolina Brnjac zajedno sa predstavnicima Lučke uprave Rijeka, Lučke uprave Ploče, Lučke uprave Zadar i HŽ Carga sudjelovala je 25. i 26. listopada 2017. godine na drugom sastanku ministara transporta Kine i 16 država srednje i istočne Europe u sklopu kojeg je tokom drugog dana održan i poslovni forum inicijative Kina +16.
Sastanak ministara transporta Kine i 16 država srednje i istočne Europe zajednički su otvorili premijerka Republike Poljske
Beata Szydlo te ministar morskog gospodarstva i unutarnjih plovnih putova Republike Poljske
Marek Gróbarczyk.
Sastankom ministara još jednom je istaknuto kako je inicijativa ovakvih sastanaka usmjerena na jačanje gospodarskih veza Kine i država srednje i istočne Europe, posebno na područjima izgradnje prometne i energetske infrastrukture.
Ova ministarska konferencija ujedno je poslužila i kao službeno otvaranje Tajništva za pomorstvo inicijative 16 + 1 koje će u budućnosti u Warsawi djelovati u sklopu Ministarstva morskog gospodarstva i unutarnjih plovnih putova Republike Poljske. Svrha Tajništva biti će pružanje podrške kako bi se uspostavila bolja suradnja među lukama država srednje i istočne Europe te kako bi se time aktivnije promicale i aktivnosti koje luke poduzimaju ponajprije u pogledu svog razvoja i promidžbe usluga koje pružaju.
Tokom prvog dana sastanka ministara Državna tajnica Brnjac prezentirala je mogućnosti Republike Hrvatske, ponajprije luke Rijeka, te time ujedno ponovila kako Hrvatska sa svojom povoljnom geoprometnom pozicijom ima priliku postati dio pomorskog puta svile za 21. stoljeće.
U svom govoru Državna tajnica Brnjac posebno se osvrnula i na ulogu željeznice te općenito na važnost ulaganja u infrastrukturu koja treba omogućiti pristup morskim lukama s kopna, ponajprije kroz razvoj željezničke infrastrukture koju provodi društvo HŽ infrastruktura na Mediteranskom koridoru.
U više navrata od sudionika sastanaka ponovljeno je kako se danas gotovo 95 posto trgovinskog prometa između azijskih zemalja i Europske unije odvija morem kroz Sueski kanal, kroz sjeverne europske luke (Hamburg, Rotterdam). Obzirom da se samo 5 posto tog prometa odvija kroz jadranske luke daljnjim ulaganjem u luke otvara se mogućnost preusmjeravanja tog prometa na sjeverno jadranske luke ponajprije luku Rijeka koja posljednjih godina bilježi konstantan rast prometa tereta.
Drugi dan susreta ministara prometa Srednje i Istočne Europe i Kine u sklopu kojeg je podržan poslovni forum bio je usredotočen na pitanja vezana za razvoj međunarodne poslovne suradnje dionika prometnog sustava.
Tijekom sastanka održani su razni paneli i bilateralni i multilateralni sastanci u sklopu kojih su sudjelovali i predstavnici Lučke uprave Rijeka, Lučke uprave Ploče, Lučke uprave Zadar i HŽ Carga koji su tom prigodom imali priliku prezentirati svoje projekte i razvojne mogućnosti kako luka tako i logističkih pravaca na kojima se ove luke nalaze.