![<<<UVEĆAJ>>> Zagreb, 21. ožujka 2014. - HŽ Putnički prijevoz s predstavnicima sindikata u petak, 21. ožujka 2014. godine potpisao je prvi dodatak Kolektivnog ugovora](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/HZ_PP_kol_ug_21-3-14_txt.jpg)
HŽ Putnički prijevoz s predstavnicima sindikata u petak, 21. ožujka 2014. godine potpisao je prvi dodatak Kolektivnog ugovora kojim se plaće radnika HŽ Putničkog prijevoza smanjuju za 6, 8 i 10 posto u bruto iznosu, čime se troškovi zaposlenika smanjuju za 20 milijuna kuna.
Najveće smanjenje osjetit će radnici koji imaju najviše plaće, a radnicima koji obavljaju poslove zbog kojih dobivaju naknadu za pripravnost kod kuće, naknada će se prepoloviti s 15 na 7,5 posto.
„Potpisivanje ovog dodatka bilo je potrebno zbog teške gospodarske situacije u Republici Hrvatskoj koja se odražava i na poslovanje HŽ Putničkog prijevoza.“, istaknuo je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza
Dražen Ratković, koji je s članovima Uprave Robertom Frdeljom i Sinišom Balentom potpisao Dodatak ugovoru i zahvalio se sindikalnim partnerima na suradnji.
![<<<UVEĆAJ>>> Zagreb, 21. ožujka 2014. - „Potpisivanje ovog dodatka bilo je potrebno zbog teške gospodarske situacije u Republici Hrvatskoj koja se odražava i na poslovanje HŽ Putničkog prijevoza.“, istaknuo je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/HZ_PP_kol_ug_21-3-14_txt2.jpg)
U ime reprezentativnih sindikata Dodatak ugovoru, kojim će se smanjiti i izdaci za sindikalne dužnosnike, povjerenike i koordinatore, potpisali su
Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske,
Zoran Maršić, predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske te
Ivan Forgač, predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara.
„Potpisivanje dodatka Kolektivnog ugovora označava međusobno razumijevanje Uprave i socijalnih partnera oko poteza koje je neophodno provesti kako bi društvo nastavilo provoditi Program restrukturiranja u cilju što uspješnijeg poslovanja u teškoj gospodarskoj situaciji.“, istaknuo je Ratković dodajući kako je s tim ciljem skraćen otkazni rok i smanjena maksimalna otpremnina za redovan otkaz ugovora o radu s maksimalnih 160 tisuća na 100 tisuća kuna. Radnik koji odbije ponudu izmijenjenog ugovora o radu imat će pravo na 50 posto navedene otpremnine, najviše do 50 tisuća kuna.
![<<<UVEĆAJ>>> Zagreb, 21. ožujka 2014. - Važno je naglasiti da se u sklopu Programa restrukturiranja ne provodi samo racionalizacija, već HŽ Putnički prijevoz i investira u novi vozni park odnosno u 44 motorna vlaka te u novi integralni sustav prodaje karata](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/HZ_PP_kol_ug_21-3-14_txt3.jpg)
„Nastavit će se proces smanjenja broja radnika dobrovoljnim odlaskom iz društva te određivanjem tehnološkog viška radnika kao rezultat redefiniranja poslovnih procesa i investicijskih ulaganja. Važno je naglasiti da se u sklopu Programa restrukturiranja ne provodi samo racionalizacija, već HŽ Putnički prijevoz i investira u novi vozni park odnosno u 44 motorna vlaka te u novi integralni sustav prodaje karata u unutarnjem i međunarodnom prijevozu s ciljem pružanja kvalitetne usluge, povećanja broja putnika i prihoda.“, zaključio je Ratković.
Podsjetimo, 31. listopada 2013. potpisan je Kolektivni ugovor HŽ Putničkog prijevoza temeljem kojeg nije isplaćen regres, božićnica i uskrsnica u 2013., a neće biti isplaćeni ni u i 2014. čime je HŽ Putnički prijevoz u dvije godine uštedio preko 10 milijuna kuna.
![<<<UVEĆAJ>>> Zagreb, 21. ožujka 2014. - Ugovor su potpisali Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, Zoran Maršić, predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske te Ivan Forgač, predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara](https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhiva/HZ_PP_kol_ug_21-3-14_txt4.jpg)
Smanjenje troškova radnika jedna je od mjera kojom se jača stabilnost HŽ Putničkog prijevoza u cilju stvaranja financijski održivog sustava, a upravo je to krajnji cilj Programa restrukturiranja. Iako ove mjere stupaju na snagu 1. travnja 2014., stručne službe HŽ Putničkog prijevoza pripremaju i niz drugih mjera kojima će se nastaviti proces racionalizacije.