Udruga hrvatskih linijskih brodara (UHLB) u četvrtak 12. travnja 2007. održala je konferenciju za medije na kojoj je iznijela razloge nezadovoljstvu odlukama Upravnoga vijeća Agencije za obalni linijski pomorski promet o dodjeli koncesija za državne brzobrodske i klasične brodske linije. Tom prigodom iznijete su brojne netočnosti, neistine i objede na račun Agencije i njezinoga Upravnog vijeća, a kako bi se otklonile sve moguće dvojbe i negativni odjeci koje su istupi članova UHLB mogli izazvati u javnosti, Agencija je danas priopćenjem reagirala na te tvrdnje.
-
Iz UHLB se tvrdi da je za liniju Split-Bol-Jelsa koncesija dodijeljena Jadroliniji za brod 'Karolina', iako se 'uopće nije natjecao za predmetnu liniju'. Za tu liniju Jadrolinija se natjecala brodom 'Dubravka', ali uz izjavu da će u slučaju da isti brod dobije dvije linije jednu preuzeti njegov sistership, dakle plovilo potpuno jednakih tehničkih karakteristika, a u ovom slučaju to je 'Karolina'. Zato ni stručno povjerenstvo ni Upravno vijeće Agencije nisu imali nikakvih dvojbi prilikom dodjele te linije brodu 'Karolina'. Uz to moramo naglasiti da je Jadrolinija tražila za liniju Split-Bol-Jelsa potporu od 6,8 milijuna kuna, tvrtka UTO Kapetan Luka 9,499.640 kuna, tvrtka Mia Trade 9,5 milijuna kuna, a Split Tours 13,650.241,88 kuna.
-
Nije točna tvrdnja da Jadrolinija nema zamjenski brod, nego da su brodovi koji plove na jednoj liniji određeni kao zamjenski na drugoj liniji. Jadrolinija je kao zamjenski brod odredila dvotrupac 'Olea' koji neće ploviti ni na jednoj liniji nego će služiti samo kao zamjenski brod.
-
Što se tiče primjedbe UHLB-a da su rješenja o dodjeli koncesija na određenoj liniji donijeta bez konzultacija s brodarom, činjenica jest da se većina brodara s jednim istim brodom natjecala na više linija, a Upravno vijeće je pojedinom brodaru dodijelilo onu liniju na kojoj je ponuda bila najpovoljnija.
-
Tvrdnja da je poništen natječaj na liniji 9502 Žirje-Kaprije-Šibenik iako postojeći brodar ima sve potrebne uvjete i dokumentaciju traženu u natječaju, potpuno je neosnovana. Ponuda tvrtke Ivante d.o.o. iz Zlarina nije prihvaćena jer brod 'Mislav' nema Svjedodžbu o sigurnosti konstrukcije i opreme dinamički podržavanog plovila (DSC). Na sjednici Upravnog vijeća taj je slučaj posebno razmatran i jednoglasno je ocijenjeno da Svjedodžba o sposobnosti broda za plovidbu koju je brodar priložio nije DSC Svjedodžba koju je brod dužan imati prema odredbama Pravilnika o uvjetima koje mora ispunjavati brod i brodar za obavljanje javnog prijevoza u linijskom obalnom pomorskom prometu.
-
Nije točna tvrdnja UHLB-a da je koncesija na liniji Zadar-Sali-Zaglav suprotno uvjetima natječaja dodijeljena Jadroliniji za brod neodgovarajućih karakteristika, a ne brodu 'Zverinac' tvrtke Mia Trade. Sukladno odredbama članka 16. Pravilnika o uvjetima koje mora ispunjavati brod i brodar za obavljanje javnoga prijevoza u linijskom obalnom pomorskom prometu, koji dopušta postojećim brodarima korištenje brodova u njihovom vlasništvu koji su stariji od 20 godina, brodu 'Mediteran' utvrđena je upravo veća starost od 20 godina, pa je zato i koncesija dodijeljena na pet godina. Međutim i brod 'Zverinac' je stariji od 20 godina, ali ima manji kapacitet putnika. On prima samo 116, a 'Mediteran' 180 putnika. Uz to ponuda Jadrolinije (8,2 milijuna kuna) bila je za 1,4 milijuna kuna povoljnija od ponude Mia Tradea za brod 'Zverinac' (9,6 milijuna kuna).
-
U Udruzi hrvatskih linijskih brodara tvrde da je na liniji Rava-Iž-Zadar Upravno vijeće Agencije dodijelilo koncesiju Jadroliniji s brodom brzine 12 čvorova, iako postojeći brod zadovoljava sve tehničke uvjete kao i brzinu od 16 čvorova. I u ovom slučaju Upravno vijeće se oslonilo na odredbe Pravilnika po kojima brod 'Lara' može održavati tu liniju, ali je zbog njegove starosti i manje brzine koncesija dodijeljena na pet godina. Uz to je Jadrolinija za održavanje te linije zatražila naknadu od 2,8 milijuna kuna, a tvrtka G & V Line naknadu od čak 7,370.000 kuna.
-
Nije točno da su ponude Jadrolinije bile dampinške i da je Jadrolinija na svim linijama tražila potporu višestruko manju nego što je ima sada. Na većini linija zatražene su potpore veće od dosadašnjih.
Moramo naglasiti da je odlučivanje o dodjeli koncesija trajalo punih mjesec dana, da su stručna povjerenstva sastavljena prema plovnim područjima, a u kojima su bili lučki kapetani, predstavnici pojedinih gospodarskih komora, stručnjaci Hrvatskog registra brodova i Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka, zasjedala u više navrata i temeljito obradila sve ponude. I Upravno vijeće Agencije je temeljito razmotrilo i jednoglasno prihvatilo prijedloge stručnih povjerenstava, te je isključena mogućnost pogodovanja bilo kojemu brodaru, zaključuje u priopćenju kap. Ivan Franičević, ravnatelj Agencije za obalni linijski pomorski promet.
Pisane vijesti