Vlada: Strategija razvoja širokopojasnog pristupa u RH 2012. - 2015. i Provedbeni program Strategije 2012.- 2013.

Strategiju razvoja širokopojasnog pristupa u Republici Hrvatskoj u razdoblju od 2012. do 2015. godine i Provedbeni program Strategije za razdoblje od 2012. do 2013. godine usvojila je hrvatska Vlada na današnjoj sjednici.

Strategija utvrđuje strateške ciljeve i mjere za razvoj infrastrukture i usluga širokopojasnog pristupa u Hrvatskoj u sljedećem četverogodišnjem razdoblju.

Glavni cilj Strategije je stvaranje preduvjeta za ubrzani razvoj infrastrukture širokopojasnog pristupa i usluga za koje su potrebne velike brzine pristupa, kao temelja za daljnji razvoj informacijskog društva i društva znanja, uz osiguranje ravnomjerne dostupnosti širokopojasnog pristupa na cijelom području Republike Hrvatske, radi prevladavanja tzv. digitalnog jaza između pojedinih hrvatskih regija.

Posebni ciljevi Strategije su osiguranje djelotvornoga tržišnog natjecanja i  dostupnosti širokopojasnog pristupa internetu te poticanje potražnje za širokopojasnim uslugama i korištenja širokopojasnim pristupom za građane i gospodarske subjekte, u poslovanju i u svakodnevnom životu.

Strategija je namijenjena gospodarstvu, civilnom društvu, tijelima državne uprave i drugim tijelima javne vlasti, znanstveno-istraživačkim i obrazovnim ustanovama, odnosno svim sudionicima na tržištu elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga koji jesu ili će biti uključeni u razvoj i promicanje informacijskog društva i to ne samo kroz aktivnosti u području poslovanja, već i obrazovanja, zdravstva, javne uprave i dr.

Osobita pozornost posvećena je ulozi lokalne i područne (regionalne) samouprave, koju se ovom Strategijom poziva i potiče na djelatno sudjelovanje u razvoju širokopojasnog pristupa, putem aktivnosti na informiranju, osposobljavanju za pripremu razvojnih projekata, planiranju i izgradnji infrastrukture širokopojasnog pristupa na lokalnoj razini, a osobito na otocima, u ruralnim i brdsko-planinskim i drugim područjima gdje nema dostatnog komercijalnog interesa za takva ulaganja.

Provedbenim programom Strategije za razdoblje od 2012. do 2013. godine određuju se tijela državne uprave i druga tijela javne vlasti nadležna za provedbu Strategije te razrađuje ukupno 21 mjera s pripadajućim aktivnostima za provedbu ciljeva Strategije, i to po nositeljima provedbe mjera, rokovima provedbe, očekivanim rezultatima, pokazateljima uspješnosti, izvorima i iznosima potrebnih sredstava.

Ukupni broj korisnika širokopojasnog pristupa na polovici 2011. godine iznosi 1.220.469 ili 28,45%, što predstavlja povećanje od 22,57% u odnosu na isto razdoblje 2010. godine. Tržišni udio korisnika alternativnih operatora nepokretnih elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga u ukupnom broju korisnika širokopojasnog pristupa kontinuirano raste i trenutačno iznosi 34.55%.

Na kraju lipnja 2011. godine broj korisnika širokopojasnog pristupa u nepokretnoj komunikacijskoj mreži dosegnuo je 837.380 (penetracija od 19,52% u odnosu na broj stanovnika), a putem pokretnih komunikacijskih mreža 382.274 (penetracija od 8,91% u odnosu na broj stanovnika). Specifičnost Hrvatske je da je gustoća korisnika širokopojasnog pristupa u pokretnim mrežama veća od prosječne gustoće u državama članicama EU.



Vijesti iz medija