Radnicima na željeznici se redovno isplaćuje plaća i imaju kolektivni ugovor, što pokazuje da imaju sigurnost, a nitko ne spori da željeznici trebaju jača ulaganja, na čemu Vlada i radi, istaknuo je ministar mora, prometa i infrastrukture BOŽIDAR KALMETA u izjavi za novinare nakon održanog sastanka s predstavnicima Sindikata hrvatskih željezničara (SHŽ) koji su danas prosvjedovali pred zgradom Ministarstva kako bi, kako tvrde, upozorili na neodrživo stanje na HŽ-u zbog nedovoljnih ulaganja.
Ulaganja u željeznicu ove godine iznose oko tri milijarde kuna, od čega je milijarda namijenjena infrastrukturi i 300 milijuna kuna za mobilne kapacitete, rekao je Kalmeta ocijenivši da je riječ o iznosu koji je na razini prethodnih godina.
Uputio sam prijedlog Vladi o donošenju odluke o nabavi sedam novih elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski promet, u čemu je predviđeno sufinanciranje države od 20 posto sredstava, dok ostatak podmiruju HŽ Putnički prijevoz i Grad Zagreb, kazao je ministar.
Podsjetio je da dva takva vlaka, koje su proizveli Končar i TŽV Gredelj, voze na hrvatskim prugama, a treći dizel-električni vlak za regionalni promet počinje s promotivnom vožnjom u studenom ove godine.
Ministar Kalmeta je odbacio tvrdnje da se nauštrb modernizacije željeznice ishodi zajam Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD-a) za pelješki most. Nema poveznice između ta dva projekta niti je ikad itko razgovarao o tome, kazao je dodajući da će se pelješki most financirati drugim zajmom.
Još uvijek je aktualan zajam EBRD-a za modernizaciju mobilnih kapaciteta, restrukturiranje željeznice i otpremnine radnika, pojasnio je Kalmeta. Dodao je i da se HŽ Infrastruktura priprema za povlačenje sredstava iz EU fondova, na čemu se temelji daljnja modernizacija pruga.