Slavonski Brod: primopredaja 30 teretnih vagona

U radionici HŽ Carga Remont i proizvodnja željezničkih vozila (RPV) obavljena je danas svečana primopredaja 30 rekonstruiranih teretnih vagona za prijevoz kontejnera tipa Lgs-z.

Još pedeset takvih vagona rekonstruirano je u Radionici željezničkih vozila u Čakovcu, a investicija je ukupno vrijedna 16,5 milijuna kuna, rekao je predsjednik Uprave HŽ holdinga i direktor HŽ Carga Zlatko Rogožar istaknuvši kako za taj posao HŽ prima pohvale od stranih partnera, a pritom je ušteđeno preko osam milijuna kuna.

Na taj se način pripremamo za liberalizirano željezničko tržište koje nastupa 2013. godine. Radit ćemo i dalje, što pokazuje i operativni plan HŽ Holdinga za nabavku vučnih i vučenih vozila u iznosu od 6,2 milijarde kuna, a taj dio posla sigurno će dobiti naše radionice, rekao je Rogožar.

Direktor RPV-a Slavonski Brod Jakob Mađarević podsjetio je kako su u toj tvrtki sa 158 zaposlenih u prošloj godini ostvarili sedam posto veći prihod nego prethodne godine, te investirali u poboljšanje uvjeta rada.

Na svečanosti primopredaje rekonstruiranih vagona predstavljen je drugi dio proizvodnog programa RPV-a Slavonski Brod, posebice radovi na restauraciji muzejske parne lokomotive te rad Praonice teretnih vagona i vagonskih cisterni.

U izjavi za novinare predsjednik Uprave HŽ infrastrukture Branimir Jerneić pojasnio je okolnosti vezane uz željezničku nesreću kod tunela Kupjak, kada je poginuo strojovođa Damir Domitrović.

Jerneić kaže da se pravila ponašanja u željezničkom prometu razlikuju od onih u cestovnome, pa je i u ovom slučaju postupano u skladu sa sigurnosnom procedurom iz pravilnika po kojem radi HŽ. Njime su objašnjene okolnosti pod kojima se iz kolodvora izlazi kada je signal postavljen na crveno.

"Kada govorimo o prolasku na crveno postoji procedura što treba provjeriti. Takva pravila i procedure postoje zato što kod signalnih uređaja koji osiguravaju promet na pruzi nekad zna doći do smetnji, i u tim situacijama promet se mora odvijati pod određenim okolnostima i rubnim uvjetima", kazao je.

Nažalost, to pravilo ne regulira odrone na prugu i samim time nije se moglo znati da je to bio odron. To kontroliraju drugi uređaji kojih zasada u Hrvatskoj gotovo i nema, rekao je Jerneić.

Ponovio je kako se za Upravu HŽ-a na pruzi "dogodio odron predusjeka na ulasku u tunel, a ne nikakvog potpornog zida".


(Hina)



Vijesti iz medija