Europska komisija usvojila je u ponedjeljak sveobuhvatnu strategiju za konkurentni prometni sustav koja će povećati mobilnost, ukloniti najveće zapreke u ključnim područjima i potaknuti rast i zapošljavanje, a trebala bi i bitno smanjiti ovisnost Europe o uvezenoj nafti te smanjiti emisiju CO2 u prometu za 60 posto do 2050., priopćeno je iz Bruxellesa.
Da bi se to ostvarilo, potrebna je preobrazba postojećeg sustava prometa, ističe EK. Do 2050., ključni su ciljevi: povlačenje automobila na fosilna goriva iz gradskog prometa, 40 posto goriva iz održivih izvora u zračnom prometu i 40 posto manje emisije u pomorskom prometu te prebacivanje 50 posto prometa srednjih relacija s cesta na željeznice i vodene puteve.
Plan predviđa ukidanje najvećih zapreka i uskih grla u mnogim ključnim pitanjima na području prometne infrastrukture i ulaganja, inovacija i unutarnjeg tržišta. Cilj je uspostava Jedinstvenog europskog prometnog prostora s većom konkurencijom i potpuno integriranom prometnom mrežom za što se predlaže 40 konkretnih inicijativa koje bi trebalo provesti u idućem desetljeću.
"'Promet 2050' plan je za konkurentni prometni sektor koji povećava mobilnost i smanjuje emisije", rekao je potpredsjednik Europske komisije Siim Kallas.
"Rašireno uvjerenje da morate smanjiti mobilnost da biste se borili protiv klimatskih promjena jednostavno nije istina. Konkurentni prometni sustavi ključni su da bi Europa mogla konkurirati u svijetu, za gospodarski rast, stvaranje radnih mjesta i svakodnevnu kvalitetu života. Smanjivanje mobilnosti nije opcija, niti da sve ostane po starom. Možemo prekinuti ovisnost prometnog sustava o nafti a da ne žrtvujemo njegovu učinkovitost i kompromitiramo mobilnost", rekao je Kallas.
(Hina)