Prva pokusna vožnja prototipa elektromotornog vlaka za regionalni promet

Jutros oko 9 sati iz tvornice Končar-Električna vozila u Jankomiru na prvu pokusnu vožnju prema Koprivnici krenuo je prototip elektromotornog vlaka za regionalni promet, priopćili su iz HŽ Holdinga.

Taj vlak sagrađen je za HŽ Putnički prijevoz prema ugovoru sklopljenom 2. studenoga 2009. godine, čija je vrijednost oko 39 milijuna kuna.

Tehnički pregled prototipa obavlja povjerenstvo koje je imenovao ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta, a vlak bi u redovitom prometu trebao biti početkom travnja ove godine.

Nakon uspješne prezentacije prototipa vlaka na sajmu InnoTrans 2010 u Berlinu u rujnu 2010. vlak je vraćen u Končar, gdje su svi ugrađeni podsustavi i sklopovi podvrgnuti detaljnom ispitivanju kako bi se osigurali uvjeti za puštanje vlaka u promet.

Nakon obavljenog tehničkog pregleda u mjestu, povjerenstvo je 11. veljače odobrilo nastavak tehničkog pregleda prototipa vlaka u vožnji, pojašnjavaju u HŽ Holdingu. Prva pokusna vožnja u nazočnosti povjerenstva počela je danas na relaciji Zagreb - Koprivnica.

Nakon toga slijedi niz pokusnih vožnji radi provjere voznih svojstava te kočnog sustava koje će se obavljati na dionicama na kojima vlak može razviti brzinu do 160 km/h. Očekuje se da će tehnički pregled prototipa biti završen do kraja ožujka 2011. nakon čega će vlak biti pušten u javni promet.

Prototip elektromotornog vlaka za regionalni promet izveden je kao niskopodni, četverodijelni duljine 75 m, a predviđen je za regionalni promet po prugama koje su elektrificirane sustavom napajanja 25 kV 50 Hz i prilagođene brzinama do 160 km/h.

Ukupni kapacitet mu je 432 putnika, od kojih 192 na sjedećim mjestima 2. razreda, a 20 na sjedećim mjestima 1. razreda. Za 220 stajaćih mjesta predviđen je raspored od po četiri osobe po kvadratnom metru.

Vlak je opremljen s dva sanitarna čvora vakuumske izvedbe, od kojih je jedan prilagođen osobama smanjene pokretljivosti. Prostor za putnike funkcionalno je opremljen i u cijelosti klimatiziran, a prostor za ulazak putnika i posmična vrata omogućavaju brzu izmjenu putnika u kolodvorima i na stajalištima.



Vijesti iz medija