HŽ Infrastruktura: promjenama u upravljanju do ušteda

Tvrtka HŽ Infrastruktura d.o.o. u prva četiri mjeseca ove godine uštedjela je 40 do 50 milijuna kuna pokretanjem portala javne nabave, a do kraja godine planiraju te uštede povećati na 120 milijuna kuna, kazao je na današnjem susretu s novinarima član Uprave Ivan Matasić.

Istaknuvši da su te i druge uštede rezultat promjena u upravljanju tom tvrtkom u zadnjih devet mjeseci otkako je na njenom čelu nova uprava, Matasić je kazao i da se s ciljem poboljšanja poslovanja provodi i niz drugih aktivnosti, od snimanja svih procesa u tvrtki te analize aktivnosti zaposlenih po sektorima do novog načina planiranja unaprijed bar godinu dana.

Naglasio je da već sada HŽ Infrastruktura državu košta 4,3 do 4,5 milijuna kuna mjesečno manje u materijalnim troškovima nego prije.

U vezi zaposlenih, kojih je trenutno ukupno 7.024, od čega 770 u administraciji i upravi, kazao je da je sigurno da ih 30 do 40 posto 'rade ko crvi', ali i da ih ima 30 do 40 posto koji ne rade ništa, te je u planovima nove uprave i smanjiti neproduktivna radna mjesta te stimulirati one koji dobro rade.

Sve te aktivnosti, ali i pripremanje raznih novih programa te projekata za osuvremenjivanje i razvoj za čiju će realizaciju sredstva tražiti iz fondova EU-a, vode ka tome da se od HŽ Infrastrukture stvori tvrtka koja će funkcionirati kao neke privatne, kazao je predsjednik Uprave Branimir Jerneić.

Svim su potezima prošle godine u poslovanju 'dogurali do nule' odnosno malog plusa, za razliku od godine prije koju je ta tvrtka završila s gubitkom.

Ukupan dug u proteklih godinu dana s 400 milijuna kuna smanjen je na 190 milijuna kuna, potraživanja HŽ Infrastrukture od drugih porasla su s 55 na 120 milijuna kuna, uz istodoban 'popravak' plaćanja njihovim dobavljačima sa 125 na 80 dana.

Cilj je do kraja ove godine te rokove svesti na 60-ak dana, čime bi se prepolovio ukupni dug dobavljačima, kazao je Jerneić.

Od velikih poslova koji su u pripremi ili u tijeku član Uprave Tihomir Lažeta izdvojio je dovršetak prve faze obnove 33 kilometara duge dionice na pruzi Vukovar-Tovarnik (na kojoj se danas provodi tehnički pregled), a slično će raditi i na pruzi Okučani-Novska.

Skoro ih čekaju i radovi na izmjeni signalnih uređaja (starih 70 godina) na zagrebačkom Glavnom kolodvoru, čija je procjenjena vrijednost oko 18 milijuna eura, kao i sanacija mosta Jakuševac.

Za Ličku prugu, u čiju je sanaciju do sada uloženo oko 2,5 milijarde kuna, angažirali su austrijsku konzultantsku tvrtku nakon čije će ekspertize odlučiti što će se na njoj raditi, a što ne.


(Hina)



Vijesti iz medija