Hrvatski cestovni prijevoznici itekako su osjetili gospodarsku krizu kroz smanjenje potražnje za njihovim uslugama, a time i pad fizičkog opsega i količine prevezene robe, te se ugrubo procjenjuje da je lanjski prosječni pad realizacije od 25 do 30 posto u odnosu na 2008., kazao je državni tajnik za promet Dražen Breglec na današnjem stručnom skupu "Subvencije i EURO 5" u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.
Skup je uz pokroviteljstvo Ministarstva i uz suorganizaciju udruženja Hrvatski cestovni prijevoznici organizirala tvrtka Business Media Croatia, izdavač časopisa "Kamion&Bus" koji je nakon skupa šestu godinu za redom dodijelio nagrade za najbolje kamione i dostavna vozila u prošloj godini. Kamion godine je marke scania, a dostavno vozilo marke "Nissan".
Istaknuvši da će poboljšanje stanja u cestovnom prijevozništvu kao i uvijek najviše ovisiti o gospodarskim kretanjima i potrebama samog gospodarstva, Breglec je najavio da će se i pojedinačnim mjerama, poput izmjena postojećeg zakona, pokušati više urediti taj sektor.
Izmjene zakona o prijevozu u cestovnom prometu, koje bi trebale biti usvojene do polovice godine, predviđaju postroženje obveze registriranja i licenciranja agencija-posrednika u prijevozu (koje ne prevoze), uvođenje registra prijevoznika, kao i izmjene u taxi prijevozu, dodao je Breglec.
Cilj je da se domaći cestovni prijevoznici što bolje pripreme za pridruživanje EU-u, koje kao veliko tržište pruža veće mogućnosti od domaćeg.
Slijedom toga važno je ulagati u obnovu i novi vozni park, pa će i ove godine Ministarstvo i Fond za energetsku učinkovitost osigurati poticajna sredstva za pomoć pri nabavi novih vozila, ako se stara rashoduju, čime se doprinosi smanjenju emisije štetnih plinova.
To je u skladu s normom EURO 5 kao trenutno najvišom važećom ekološkom normom u Europi, koju moraju zadovoljiti sva nova vozila. Njezina obavezna primjena počinje 1. listopada 2011.
Predsjednik Uprave udruženja Hrvatski cestovni prijevoznici Marijan Banelli upozorio je na smanjenje broja prijevoznika uslijed krize. U domaćem se prijevozu u zadnje tri i pol godine njihov broj sa 13.000 smanjio na 7.000, dok je u međunarodnom prijevozu od njih 7.000 koji imaju licencu aktivno oko 2.500.
Među većim problemima koje prati taj sektor Banelli je spomenuo nedostupnost kredita za prijevoznike zbog previsokih bankarskih kamata za kupovinu novih vozila.
(Hina)