Uvođenje digitalnog tahografa u Hrvatskoj je provedeno vrlo uspješno, a Hrvatska je prva zemlja članica Europskog sporazuma o radu posade na vozilima koja obavljaju međunarodni cestovni prijevoz (AETR) koja nije u članstvu EU-a, koja je obavila taj zahtjevni projekt, rekao je državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture (MMPI) Dražen Breglec na konferenciji "Digitalni tahograf i EU - istine i zablude".
Skup su organizirali Hrvatska gospodarska komora i tvrtka Tahograf.
Uvođenje digitalnog tahografa bio je jedan od uvjeta za otvaranja poglavlja "Prometna politika" u pretpristupnih pregovorima Hrvatske s EU-om, podsjeća Breglec.
Kazao je da kako je sustav uveden u iznimno kratkom roku, od svibnja 2008. godine kada je donesen Zakon o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu.
"Sustav je danas potpuno funkcionalan i donosi veću sigurnost u prometu, bolju zaštitu vozača i suzbijanje nelojalne konkurencije", kaže Breglec.
Digitalni tahograf omogućava preciznu kontrolu brzine vožnje, pređene kilometraže, radnog vremena vozača, potrebnog odmora i sličnih zapisa. Svaki profesionalni vozač imat će osobnu karticu na kojoj će biti pohranjeni ti podaci. Osobna kartica zamjena je za zapisne listiće analognih tahografa, a osim kartica za vozače izdaju se i kartice prijevoznika, nadzornog tijela i radionice.
Za članice AETR-a, pa tako i za Hrvatsku, digitalni tahograf obveza je od lipnja 2010. godine.
Zahtjeve za izdavanje memorijske kartice digitalnog tahografa od lipnja ove godine zaprima Ured digitalnog tahografa u Zagrebu, a ovlašteni izdavatelj kartica je Agencija za komercijalnu djelatnost.
(Hina)