Zemljopisni položaj Hrvatske nudi vrlo povoljne uvjete za razvoj intermodalnog (kombiniranog) prijevoza, a da bi taj potencijal bio iskorišten u prvom redu treba investirati u razvoj i modernizaciju željeznice, glavni je zaključak konferencije "Intermodalni prijevoz i stvaranje novih vrijednosti u Hrvatskoj" održane danas u organizaciji Intermodalnog promotivnog centra (IPC).
Željeznica je po ocjeni sudionika skupa zapostavljena tijekom proteklog desetljeća na račun cestogradnje, što je rezultiralo njezinim zaostajanjem i gubitkom konkurentnosti u odnosu na druge oblike prijevoza.
Predsjednik Republike Hrvatske Stjepan Mesić koji je otvorio skup, smatra da je nakon velikih ulaganja u cestovnu mrežu došlo vrijeme da se investicije usmjere u željeznicu, ali i u gradnju tranzitnih centara, modernizaciju aerodroma i jadranskih luka, za koje smatra da moraju ostati pod hrvatskom upravljačkom kontrolom.
Predsjednik Mesić je podržao ideju osnivanja agencije za intermodalni prijevoz koja bi izradila novi strateški plan razvoja prometne djelatnosti u Hrvatskoj.
Udio željeznice u ukupnom prijevozu robe pao sa 39 posto u 1987. godini na 13 posto u 2007. godini, a to je prije svega rezultat podinvestiranosti, kaže predsjednik Uprave HŽ Holdinga Zoran Popovac.
Voditelj IPC-a Dragutin Šubat podsjeća da je u strategiji prometnog razvoja Hrvatske iz 1999. godine bilo predviđeno izdvajanje pet posto vrijednosti BDP-a za prometni razvoj od čega 40 posto za ceste, 25 posto za željeznice i 10 posto za intermodalni prijevoz, ali da je na ceste otišlo više od 80 posto, na željeznice 10 posto, a da su posve izostala ulaganja u intermodalni prijevoz. Intermodalni prijevoz je kombinirani način prijevoza tereta kod kojeg se koristi više oblika transporta - željeznički, morski, riječni i cestovni.
Bez ulaganja u željeznicu prijeti joj izolacija na širem europskom planu, a bez značajnog investicijskog impulsa mogla bi nastupiti njezina potpuna marginalizacija, zaključeno je na skupu.