Tvrtka Končar - Električna vozila predstavila je danas prototip niskopodnog elektromotornog vlaka izrađenog za potrebe Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine.
Prototip je dovezen u ispitnu stanicu i time je označen početak njegova ispitivanja unutar tvornice, prije nego što bude ispitivan na pruzi, izvijestio je predsjednik Uprave koncerna Končar Elektroindustrije Darinko Bago.
Novi vlak namijenjen je regionalnom željezničkom putničkom prometu za brzine do 160 kilometara na sat i prima 500 putnika.
U vlak je ugrađena najsuvremenija oprema razvijena u Končaru, kao što su sustavi upravljanja i komunikacije, motori, transformatori, postolja te dijelovi mnogobrojnih domaćih dobavljača, tako da udio domaće proizvodnje premašuje 70 posto, rekao je direktor Končar - Električnih vozila Ivan Bahun.
Predsjednica Vlade JADRANKA KOSOR koja je uz pomoć strojovođe dovezla vlak u ispitnu stanicu, uz ostalo je rekla da je Končarev vlak dokaz kako se u Hrvatskoj može uspješno proizvoditi te da Končar može računati na Vladinu potporu.
Posebno je istaknula visok udio domaće opreme u vlaku.
Vlada ove godine, dodala je premijerka Kosor, čini iznimne napore kako bi pomogla gospodarstvu i smanjila potrošnju u javnom sektoru te je uspjela postići uštede od 1,4 milijarde kuna.
Prihvaćene su i smjernice za okvir proračuna za sljedeće tri godine, dodala je, te najavila razgovore s koalicijskim i socijalnim partnerima o proračunu za 2010. godinu.
Uz novi elektromotorni putnički vlak predsjednica Vlade je u pratnji nekoliko ministara i poslovodstva Končara obišla pogone u kojima se proizvode tramvaji te izvode radovi tiristorizacije diodnih električnih lokomotiva.
Čelnik Končara Darinko Bago tom je prilikom uz ostalo podsjetio da je Končar posljednjih godina ovladao tehnologijom za isporuku najsloženijih proizvoda poput 400 kilovoltnih trafostanica, 750 kilovoltnih mjernih transformatora, niskopodnog tramvaja, vjetrogeneratora i drugih složenih proizvoda.
Pritom je zatražio lobističku i političku potporu Vlade u izvoznim poslovima, a domaće infrastrukturne sustave pozvao na suradnju zbog stjecanja neophodnih referenci za strana tržišta. Končar je, kaže Bago, u zadnjih deset godina prodaju povećao 2,7 puta, izvoz 2,1 put, a dobit deset puta, no u zadnje vrijeme osjeća negativne posljedice usporavanja investicija i otkazivanja poslova zbog čega su u zastoju projekti vrijedni 625 milijuna kuna.