Mišetić iz Croatia Airlinesa: nismo zadovoljni, ali nismo ni nesretni

Poslovanjem i prometom putnika u dosadašnjem tijeku ove godine u nacionalnoj zračnoj kompaniji Croatia Airlines nisu zadovoljni zbog pada potražnje, ali nisu ni nesretni, jer su u prvoj polovici godine i u prvoj polovici srpnja imali znatno manji minus broja prevezenih putnika nego kompanije u nekim drugim mediteranskim destinacijama, ocjena je glavnog direktora te tvrtke Ivana Mišetića.

Croatia Airlines u prvih je šest mjeseci ove godine prevezla 4,7 posto manje putnika nego u istom lanjskom razdoblju, što Mišetić ocjenjuje dobrim rezultatom s obzirom da je kod drugih na Mediteranu u redovitom prometu taj pad i dvoznamenkast.

U prvoj polovici srpnja taj je minus za Croatia Airlines svega 2 posto, pa očekuje da će srpanj i kolovoz, s obzirom na stanje bukinga, biti na razini prošle godine.

Pritom napominje da se pad odnosi uglavnom na domaći promet i dobrim dijelom na nekadašnji charter promet, kojeg su slijedeći svoju strategiju već prije pet-šest godina počeli napuštati i obavljati isključivo cijelo godišnji redoviti promet.

Očekuje da bi i do kraja godine rezultat mogao biti dobar, ako se minus broja prevezenih putnika bude 'vrtio' između 5 i 8 posto u odnosu na prošlu godinu.

Trenutno najbolje rezultate bilježe na prije mjesec i pol dana otvorenoj liniji za Barcelonu, koju naziva apsolutnim hitom ljeta, jer je unatoč tri puta tjednom letu na njoj teško naći mjesta.

Od tradicionalnih linija mali pad osjećaju za Frankfurt, ali s obzirom da je tih letova i najviše, četiri dnevno, taj pad toliko i ne čudi. Dobro se, kaže, drži linija za Beč i Amsteredam, kao i prošle godine otvorena linija za Kopenhagen, koja je s popunjenošću visoko na ljestvici.

Financijski gledano ova je godine i dalje neizvjesna, pri čemu dodaje da su već u tri navrata imali rebalans poslovanja pokušavajući zadržati saldo poslovanje na razini nule, čemu se nada i do kraja ove godine unatoč tome što su u prvih šest mjeseci, kao i ranije, imali negativan rezultat.

S obzirom da je zrakoplovno-prijevoznička industriji u svijetu lani zabilježila gubitak od 9,4 milijarde dolara, a ove se godine prognozira gubitak i veći od 10 milijarde dolara, teško je očekivati da u takvim okolnostima jedna Hrvatska bude nekakav poseban izdvojeni primjer, ističe Mišetić.

Na upit hoće li produljiti ili ukinuti najam zrakoplova kod Lufthanse kazao je da najam ističe iduće godine i nejasne su mu, kaže, spekulacije oko toga koje nemaju veze s istinom.

Novim zrakoplovima u floti, Dash-evima, su, kaže prezadovoljni jer će im, kako se nada, pogotovo u zimskim mjesecima kada im 'operacije' tradicionalno padaju, omogućiti veću fleksibilnost i bit će u stanju ekonomičnije koristiti vlastitu flotu zamjenjujući velike Airbusove na onim linijama gdje njihovo punjenje ne prelazi 50 posto, a takvih je zimi veliki broj.


(Hina)



Vijesti iz medija