Konferencijom za novinare danas je u Dubrovniku zaključena trodnevna Međunarodna stručna radionica o zrakoplovnim nesrećama, održana u organizaciji hrvatskog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i pod pokroviteljstvom Europskih zrakoplovnih vlasti (ECAC).
Zbog nedavne zrakoplovne nesreće airbusa, u kojoj je stradalo više od dvije stotine ljudi, taj je skup pobudio veliko zanimanje, no, kako je istaknuto na samom početku radionice, zbog specifičnosti područja kojim se bavi, održan je bez nazočnosti medija.
Na današnjoj konferenciji za novinare francuski glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća Oliver Ferrante i glavni tajnik ECAC-a Peter Kirk nisu komentirali nesreću airbusa jer, kako su istaknuli, ne žele spekulirati na tu temu.
Radionica u Dubrovniku, prva te vrste u svijetu, okupila je stručnjake iz 32 zemlje, a imala je i praktični dio, vježbu u akvatoriju otoka Koločepa u sklopu koje je bila organizirana potraga za crnom kutijom te ostacima zrakoplova, rekao je hrvatski istražitelj zrakoplovnih nesreća Dinko Vodanović. U vježbi su sudjelovali brodovi Hrvatske ratne mornarice (HRM) "Korčula" i "Faust Vrančić", a obavljena je na dvije lokacije, odnosno u dva dijela.
Međunarodna radionica o zrakoplovnim nesrećama organizirana je radi razmjene iskustava, među ostalim i u tehnici traganja, a ova prva dubrovačka visoko je ocijenjena, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare.
Vodanović je inače novinarima kazao da je osobno radio na više od dvije tisuće predmeta, od čega na više od stotinu nesreća i da niti jedan uzrok tih nesreća nije bio isti.
Stručnjaci su istaknuli i da crna kutija nije standardizirana, te da joj je na kopnu najjači signal do 2,5 kilometra i u moru od 1 do 1,5 kilometra.
(Hina)