Predstavnici Hrvatskih autocesta i građevinskih udruga potpisali su danas ugovore o građenju na dionicama podravsko-bilogorskog ipsilona, a predsjednik Vlade Dr. IVO SANADER otvorio je radova na dionicama Gradec - Sokolovac i Vrbovec 2 - Bjelovar, dionicama ukupne dužine 47,5 kilometara kojima počinje gradnja ipsilona.
Podravsko-bilogorski ipsilon ukupne je dužine 172 kilometra, a čine ga autocesta A12 Sveta Helena-Vrbovec-Križevci-Koprivnica- granični prijelaz Gola (s Mađarskom) dužine 86 kilometara i također 86 kilometara duga autocesta A13 Vrbovec-Bjelovar-Virovitica-granični prijelaz Terezino Polje.
Otvarajući radove premijer Sanader je rekao da će gradnja autocesta u bjelovarskom i vrbovečkom kraju značiti novi gospodarski poticaj.
Po njegovoj ocjeni, infrastrukturni projekti kao što je ovaj trebaju se provoditi u vrijeme krize jer izvođačima donose sredstva za isplatu plaća i za novi investicijski zamah.
Podsjetivši na sve hrvatske uspjehe u cestogradnji prošlih godina Sanader je rekao da gradnja autocesta učinke donosi odmah, a za primjer je uzeo Liku odnosno Ličko-senjsku županiju koja ostvaruje visoke stope gospodarskog rasta.
Ministar mora, prometa i infrastrukture BOŽIDAR KALMETA podsjetio je da je u zadnjih pet i pol godina u Hrvatskoj izgrađen 501 kilometar autocesta.
Najavio je da će uskoro početi gradnja autoceste od Dubrovnika prema Pločama i od Siska prema Zagrebu kao i skoro puštanje u promet dionice autoceste Velika Gorica jug - Buševec.
Potpredsjednica Vlade Đurđa Adlešič je istaknula da će izgradnja autoceste do Bjelovara donijeti koristi gospodarstvu i stanovništvu grada i županije.
Autocesta A12 podijeljena je na pet dionica i njena gradnja počinje na dionici Gradec-Sokolovac, poddionici Gradec-Kloštar Vojakovački, dužine 20 kilometara te ukupne vrijednosti radova 1,17 milijardi kuna (bez PDV-a).
Ti su radovi obuhvaćeni sa dva ugovora, prvim za gradnju objekata, prijelaza i prolaza u iznosu od 571,8 milijuna kuna, a izvođač radova je Poslovna udruga građevinara u kojoj su austrijski Strabag, zagrebački Viadukt i imotska Skladgradnja-group. Planirani rok izgradnje je 18 mjeseci.
Drugi se ugovor odnosi na izgradnju trase, paralelnih putova, odvodnje, čvorišta i drugih objekata i vrijednost mu je 599,2 milijuna kuna. Izvođači radova su zagrebačka Hidroelektra niskogradnja, splitski Konstruktor-Inženjering i Osijek-Koteks, a rok izvođenja radova je 22 mjeseca.
U sklopu buduće trase autoceste A12 trenutno su u prometu brza cesta Sv. Helena-Vrbovec-Gradec, a projekt izgradnje autoceste obuhvaća i njenu rekonstrukciju u puni profil autoceste.
Autocesta A13 podijeljena je na četiri dionice, njena gradnja počinje na 27,5 kilometara dugoj dionici Vrbovec 2 - Bjelovar, a ukupna ugovorena vrijednost radova na toj dionici iznosi 729,3 milijuna kuna.
I radovi na toj dionici obuhvaćeni su sa dva ugovora. Prvi je za izgradnju objekata, prijelaza i prolaza u vrijednosti 282,5 milijuna kuna, a radove izvodi građevinska poslovna udruga u kojoj su varaždinski Zagorje Tehnobeton, Cesta Varaždin i zagrebačka podružnica tvrtke Swietelsky. Rok izvođenja radova je 18 mjeseci.
Drugi ugovor je za izgradnju trase, paralelnih putova odvodnje, čvorišta i drugih objekata u vrijednosti 446,8 milijuna kuna, radove izvode Konstruktor-Inženjering, Hidroelektra niskogradnja i Osijek-Koteks, a rok izgradnje je 22 mjeseca.
(Hina)