Hrvatska zahvaljujući svom zemljopisnom položaju može biti glavno prometno i logističko središte jugoistočne Europe, rečeno je na okruglom stolu "Transport i logistika" u organizaciji zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti, Hrvatske udruge diplomiranih inženjera i inženjera tog fakulteta, udruge Hrvatski cestovni prijevoznici i redakcije časopisa "Suvremena trgovina".
Velike su mogućnosti za razvoj logističkih centara u Hrvatskoj, no prvi korak u njihovoj gradnji je definiranje logističke i transportne strategije Hrvatske, ocijenjeno je na skupu.
Tek po donošenju takve strategije, veliki logistički projekti moći će izazvati interes financijera, a njihovi pokretači moći će konkurirati za sredstva iz fondova EU-a, smatraju sudionici skupa.
U Hrvatskoj bi, istaknuto je, trebalo potaknuti i gradnju informacijsko-komunikacijskih centara za putnički i teretni promet u koje bi se slijevale informacije o intenzitetu prometa kako bi se njime lakše upravljalo.
Logistika je, naime, od periferne djelatnosti unutar poduzeća, kojom su se u pravilu bavili slabiji kadrovi, postala prvorazredna poslovna funkcija u kojoj se traže uštede i profit, pa bi takvi centri bili potpora logističkom menadžmentu, istaknuo je profesor na Ekonomskom fakultetu u Osijeku Zdenko Segetlija.
Govoreći o tržištu logističkih i prijevoznih usluga u Hrvatskoj Čedomir Ivaković sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti upozorio je da su logističko tržište u Hrvatskoj preuzele multinacionalne kompanije, dok se domaći otpremnici i prijevoznici bave manjim poslovima povezanim s carinskim posredovanjem. Ulaskom Hrvatske u EU, upozorava Ivaković, potreba za takvim uslugama gotovo će nestati, pa domaćim tvrtkama prijeti gubitak posla.
(Hina)