Europske zračne kompanije, silovito pogođene gospodarskom krizom, mogu privremeno smanjiti letove bez rizika da će izgubiti svoje dragocjene kapacitete u zračnim lukama koji su im stavljeni na raspolaganje, priopćila je u utorak Europska komisija.
Radi se o vremenu koje je rezervirano za određenu kompaniju za slijetanje ili uzlijetanje iz zračne luke te na upotrebu infrastrukture zračne luke u određenom dijelu dana. Ti se kapaciteti obnavljaju automatski iz sezone u sezonu, pod uvjetom da se iskoriste najmanje osamdeset posto.
Ekonomska i financijska kriza snažno su negativno utjecale na zračni sektor, koji se suočio s padom prometa od kraja 2008. godine. Primjerice, u siječnju je pad bio 5,6 posto u odnosu na isti mjesec 2008.
Ljeto ove godine, odnosno razdoblje travanj-listopad, također će biti obilježeno ekonomskom krizom te će zračne kompanije morati smanjiti broj letova, kaže Komisija.
Kako bi se spriječilo da tvrtke moraju letjeti samo da bi zadržale svoje kapacitete u zračnim lukama, Komisija je predložila privremeno zaleđivanje pravila o osamdeset posto tijekom ljetne sezone.
Mjera je zasad planirana samo za nadolazeće ljeto, ali ovisno o razvoju situacije Komisija može odlučiti, na temelju studije o utjecaju, obnoviti shemu za zimsku sezonu 2010-2011.
Europske zrakoplovne kompanije pozvale su početkom ovoga mjeseca EU na ukidanje propisa koji ih prisiljava na minimalnu 80-postotnu iskorištenost dodijeljenih im sletnih i ukrcajnih kapaciteta u zračnim lukama, kako bi mogle smanjiti broj letova u uvjetima pada gospodarskih aktivnosti.
"Zatražili smo zamrzavanje toga propisa kako bismo smanjili kapacitete bez opasnosti da izgubimo dodijeljene pozicije", kazao je glasnogovornik Udruge europskih avioprijevoznika (AEA), koji uključuje Air France KLM, Lufthansu i British Airways.
Zbog snažnog rasta cijena, dodjela kapaciteta zrakoplovnim kompanijama u zračnim lukama razvila se u višemilijunski posao a u nekim slučajevima može biti i od ključne važnosti za vrijednost kompanija.
No, aviokompanije diljem Europe sada nastoje smanjiti broj ruta i učestalost usluga, zbog sve slabijeg rasta broja putnika izazvanog padom aktivnosti u svjetskom gospodarstvu.
(Hina)