Luka Vukovar posljedice recesije osjetila je još prošle godine u koju je pretovareno 430.000 tona tereta, a u prva dva mjeseca ove godine u Luci je pretovareno oko 12.000 tona tereta, što je samo 24 posto pretovarenog u istom razdoblju lani, podaci su iznijeti za današnjeg posjeta predstavnika županijskoga Gospodarsko-socijalnoga vijeća Luci Vukovare.
Unatoč pesimističnim brojkama za opstanak nema bojazni, naglasio je tom prigodom direktor Luke Vukovar Tomislav Mihaljević.
Luka Vukovar uložila je 3,2 milijuna kuna vlastita novca u nabavku neophodne opreme, no, ostalo je dovoljno likvidnih sredstava da se prebrodi ovogodišnja kriza, kazao je Mihaljević koji vjeruje da bi kriza za Luku Vukovar mogla početi jenjavati krajem 2009.
U Luci se provode i mjere štednje pa neće biti otpuštanja radnika kojih je trenutno u Luci 83.
U okviru mjera štednje radnici su uz ostalo iskoristili sav godišnji odmor za prošlu godinu, ali i polovicu godišnjih odmora za ovu godinu, ukinuti su i prekovremeni sati. No, mjere štednje, poručili su čelnici Luke, neće utjecati na plaće koje su redovite, a podmireni su i svi računi.
Luka Vukovar je i u pregovorima sa Hrvatskim željeznicama o smanjenju cijena prijevoza željezne rudače na razinu prije poskupljenja, pa i tu očekuje pozitivan odgovor i intenziviranje posla sa željeznom rudačom.
Mihaljević je istaknuo i kako su na krizu u Luci Vukovar utjecali smanjenje pretovara šećera, pad izvoza osječke "Opeke" za Rumunjsku, kao i pad prometa željezne rudače koja je do prije par godina činila 60 posto ukupno pretovarene robe, a u 2008. pretovareno je tek 60.000 tona, odnosno 15 posto ukupnog pretovara.
U vukovarskoj je luci prošle godine pretovareno 430 tisuća tereta, 2007. bilo je pretovareno 811 tisuća tona, a Luka je najbolje poslovala 2006. godine kada je pretovareno više od 915 tisuća tona tereta, odnosno 305 tisuća tona po jednoj od tri dizalice koje je tada imala.
U 2006. godini, rekordnoj u povijesti Luke, po radniku je pretovareno više od 11 tisuća tona, dok je u najboljim prijeratnim godinama to po radniku bilo od 8 do 10 tisuća tona, ili 250 tisuća tona po dizalici.
(Hina)