Otvorene dionice Šestanovac-Zagvozd-Ravča Autoceste A1 i Karamatići-Čeveljuša Autoceste A10

Ravča, 22. prosinca 2008. (s lijeva) Božidar Kalmeta, ministar mora, prometa i infrastrukture i Ivo Sanader, predsjednik Vlade RH

Današnji dan je povijesni za ljude ovog kraja i za čitavu Hrvatsku jer su ovdašnji stanovnici išli trbuhom za kruhom, a ova će cesta potaknuti gospodarstvo, stvoriti uvjete za otvaranje slobodnih zona i razvoj turizma, poručio je predsjednik Vlade Republike Hrvatske Ivo Sanader na današnjoj svečanosti otvorenja dionica Šestanovac Zagvozd-Ravča Autoceste A1 Zagreb-Split-Dubrovnik i dionice Kramatići-čvor Čeveljuša Autoceste A10 Granica BiH – Ploče koja je održana na odmorištu Rašćane Gornje.

Premijer Sanader kao i predsjednik Hrvatskog sabora Luka Bebić istaknuli su značaj nove trase autoceste u dužini od 40 km koja će, kako su naglasili, približiti Dubrovnik s ostatkom Hrvatske. Istaknuo je da će se nastaviti  gradnja ključnih infrastrukturnih objekata u Hrvatskoj, iako će se morati graditi usporenijim ritmom s obzirom na svjetsku financijsku krizu koje nije pošteđena ni Hrvatska.

Nastavak izgradnje mosta kopno-Pelješac nije upitan, iako će njegova dinamika biti nešto usporena, kazao je ističući njegov značaj za teritorijalno povezivanje juga s ostatkom zemlje. Kao druge velike infrastrukturne projekte koji će biti gotovi do proljeća iduće godine premijer je izdvojio dionicu Osijek-Đakovo na autocesti na Vc koridoru i Buševec-Velika Gorica jug na autocesti Zagreb-Sisak. Najavio je izgradnju autoceste na Podravskom ipsilonu, kanala Dunav – Sava i podsjetio da se gradi puni profil Istarskog ipsilona.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta najavio je početak izgradnje dionice Dubrovnik (Osojnik)-Doli u proljeće 2009. godine. Govoreći o narednom četverogodišnjem planu izgradnje cesta, posebno je izdvojio izgradnju tunela prema Drveniku i tunel Kozjak, a tunel sv. Ilije već je iskopan u dužini od 1500 metara sa sjeverne strane.

Kako je istaknuo Jurica Prskalo, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta, vrijednost novootvorene dionice je 1,66 milijardi kuna  te je na njoj izgrađeno 47 objekata, od toga 7 vijadukata, 9 nadvožnjaka, 29 podvožnjaka i 2 prijelaza za životinje. Ima 3 čvorišta i 3 cestarinska prolaza i jedan centar za održavanje i kontrolu prometa. Izvođači radova su Poslovna udruga na čelu s Viaduktom iz Zagreba.

Puštanjem u promet novih dionica, Autocesta A1 bit će u prometu u dužini od 457 km. Visina cestarine na dionici Šestanovac-Ravča iznosi 9 kuna, odnosno od Zagreba do Ravče 187 kuna za osobna vozila.

Nakon svečanosti otvorenja, premijer Sanader u pratnji predsjednika Hrvatskog sabora Luke Bebića i ministra Božidara Kalmete posjetio je i dionicu Karamatići-čvor Čeveljuša Autoceste A10, čija je vrijednost oko 883 milijuna kuna.

Spojna cesta čvor Ploče-Luka Ploče izgrađena je u dužini od 7,5 km od čeonog cestarinskog prolaza (ČCP) Karamatići do čvora Čeveljuša, čime je završena prva faza izgradnje ove ceste. Druga faza građenja obuhvatit će dio spojne ceste od čvora Ploče na Autocesti A1 do čeonog cestarinskog prolaza Karamatići i spoj prema luci Ploče u dužini 7,8 km. Kada bude u potpunosti izgrađena spojna cesta od čvora Ploče (na autocesti) do luke Ploče omogućit će vezu luke Ploče s Autocestom A1 Zagreb-Split-Dubrovnik.

Na izgrađenom dijelu spojne ceste izgrađeno je 6 vijadukata, 3 tunela, 1 nadvožnjak, 4 podvožnjaka i 1 most, što znači da je 26% trase u objektima. Četiri kilometra trase je četverotračna prometnica, a ostatak je dvotračna. Izvođači radova su Poslovna udruga koju čine Konstruktor-inženjering iz Splita, Viadukt, Strabag iz Zagreba i Hidroelektra niskogradnja iz Zagreba. 



Vijesti iz medija