Hrvatske željeznice će u 2008. godinu vjerojatno završiti s gubitkom, a njegov iznos znat će se po završetku izrade financijskih izvještaja, rekao je na današnjoj konferenciji za novinare predsjednik Uprave HŽ Holdinga Davorin Kobak.
Osnovni razlog gubitka po njegovim riječima su visoke cijene nafte koje su u prvih devet mjeseci povećale troškove HŽ-a za pogonsko gorivo u odnosu na planirane za 45 milijuna kuna, a otprilike na toj razini je i gubitak HŽ-a za razdoblje od početka godine do kraja rujna.
Kobak kaže da plaće zaposlenih u 2009. ne bi trebale rasti, o čemu će Uprava razgovarati sa željezničkim sindikatima.
Za sljedeću godinu HŽ planira smanjenje broja zaposlenih, kojih bi trebalo biti za 300 manje nego ove godine. Prema planu HŽ-a, najveći broj odlazaka trebao bi biti dobrovoljan, uz povoljne uvjete.
Rezultati HŽ-a u prijevozu putnika su iznad očekivanja, dok je prijevoz tereta na razini iz 2007. godine premda je plan predviđao njegovo povećanje za 5 posto, rekao je Kobak.
Prema njegovim riječima, početkom ljeta značajni klijenti HŽ-a u teretnom prijevozu počeli su otkazivati ugovore, ali u drugom dijelu godine povećan je prijevoz žitarica i kukuruza, čime je djelomično nadomješten pad količina tereta.
Ni 2009. godina sudeći po smanjivanju proizvodnje u željezarama ne nudi optimizam u pogledu teretnog prijevoza, kaže Kobak.
S druge strane putnički prijevoz bilježi dobre rezultate, pa će tako prema procjenama koje je iznio direktor HŽ - Putničkog prijevoza Marijan Klarić, HŽ u 2008. prevesti 69 milijuna putnika, što je 10 posto više nego 2007. godine.
Od svih putnika u Hrvatskoj, koji su putovali javnim prijevozom u prvih devet mjeseci ove godine, po njegovim riječima 52 posto odabralo je željeznicu.
Strateški cilj HŽ-a za 2015. godinu je, kaže Klarić, prevesti 100 milijuna putnika i postati glavni kopneni prijevoznik.
Klarić je predstavio i novi Vozni red HŽ-a koji će biti na snazi od 14. prosinca ove do 12. prosinca 2009. godine, u kojem će voziti 834 redovna vlaka na dan ili 21 više nego u aktualnom redu vožnje. Najviše je ubrzanih i putničkih vlakova - 586 i gradsko - prigradskih - 116.
Klarić je posebno istaknuo da će nakon 17 godina stanke Osijek i Vinkovci 17. prosinca biti ponovo povezani željezničkim prometom.
(Hina)