Zagreb može postati prometnim vratima jugoistoka Europe

Izgradnja Krapinske željeznice i cargo centra Zagreb učinili bi glavni grad Hrvatske vratima intermodalnog prijevoza jugoistoka Europe, rečeno je na 2. međunarodnoj konferenciji o intermodalnom prijevozu na jugoistoku Europe.

Organizator konferencije je Intermodalni promotivni centar (IPC) Dunav-Jadran čiji glavni tajnik Dragutin Šubat je ocijenio da je pored proizvodnje hrane i turizma razvoj intermodalnog prijevoza treća najznačajnija razvojna šansa Hrvatske.

Intermodalni prijevoz je kombinirani način prijevoza kod kojeg se za prijevoz pošiljke koristi više oblika transporta, na primjer cestovni i željeznički.

Izgradnjom Krapinske željeznice na koridoru Xa Graz-Maribor-Zagreb (18 kilometara u Sloveniji i 13 u Hrvatskoj) ostvarila bi se bolja povezanost između srednje i istočne Europe, a udaljenost između Zagreba i Beča smanjila između 60 i 70 kilometara, rečeno je na skupu.

Također je istaknuta potreba izgradnje logističkog cargo centra u Zagrebu i nizinske pruge Rijeka-Zagreb. Realizacijom tih projekata, kako je ocijenjeno, Zagreb bi postao terminal luke Rijeka. Stoga treba, kako je naglašeno, žurno odrediti lokaciju terminala odnosno rezervirati teren dovoljne površine.

Sadašnja situacije je takva da u Hrvatskoj praktički nema primjerenih cargo terminala, a postojeći u zagrebačkom Vrapču i Spačvi kraj Vinkovaca ocijenjeni su kao improvizacije.

Na skupu su istaknute brojne prednosti intermodalnog prijevoza kao što su smanjivanje negativnih utjecaja na okoliš, štednja energije i priključivanje domaćih prometnica i prijevoznika u europsku prometnu mrežu.

Prema ocjeni predsjednika Uprave HŽ Holdinga Davorina Kobaka razvijeni intermodalni prijevoz uvelike bi pridonio gospodarskom razvoju prije svega zahvaljujući europskim smjerovima koji prolaze preko Hrvatske ili se sijeku na njezinom teritoriju.

To su X paneuropski koridor Salzburg-Ljubljana-Zagreb-Beograd-Skopje-Solun, Vc koridor Ploče-Budimpešta i Vb koridor Rijeka-Budimpešta.

Razvojem intermodalnog prijevoza nijedna prometna grana neće biti zakinuta nego će svi profitirati zbog bolje organizacije posla, smatraju sudionici skupa.


(Hina)



Vijesti iz medija