Puni profil autoceste Rijeka-Zagreb u ukupnoj dužini od 146,5 kilometara otvorio je danas kod južne strane tunela Tuhobić predsjednik Vlade IVO SANADER.
Čekali smo 38 godina autocestu od Rijeke do Zagreba i političku snagu koja će imati i snage i novca riješiti taj problem kazao je premijer te je proglasivši puni profil autoceste otvorenim dodao kako "danas vidi da služiti narodu kroz politiku ima smisla".
Novija povijest, od Domovinskog rata nadalje, omogućila nam je da paralelno rješavamo velika povijesna i politička pitanja i ciljeve, ali i da nadoknađujemo propušteno, rekao je Sanader, naglasivši da je ponosan što je sadašnja generacija završila dionice autoceste koje su trebale biti gotove ranije.
Autocesta Rijeka-Zagreb dio je europskog pravca E65 i dio paneuropskog prometnog koridora Vb. Njena izgradnja započeta je još 1971., a stajala je, prema procjenama više od 661,5 milijuna eura. Dijelovi posljednjih dviju dionica koje su dograđene na puni profil, od Oštrovice do Vrata (11 km) te od Kupjaka do Vrbovskog (3,5 km) završene su 2,5 mjeseca prije roka.
Od danas će putovanje osobnim automobilom od Rijeke do Zagreba, uz poštivanje ograničenja brzine, trajati oko sat i 15 minuta, a cijena cestarine na toj relaciji od 1. studenog bit će 60 kuna. Na trasi autoceste izgrađeno je ukupno 5 mostova, 13, tunela, 24 vijadukta, 45 podvožnjaka i 26 nadvožnjaka.
Prva je dionica od Rijeke do Kikovice (10,5 kilometara) otvorena 1971., a dionica od Zagreba do Karlovca ( 39,3 kilometra) otvorena je 1972. Sljedeće dionice autoceste i poluautoceste (ukupno 46,8 kilometara) građene su na potezu od Rijeke do Kupjaka od 1971. do 1982. te 1996. i 1997.
Od osnivanja poduzeća Autocesta Rijeka - Zagreb d.d. 1998. gradilo se ubrzano, u dvije faze. Prva je faza obuhvatila izgradnju poluautoceste od Kupjaka do Karlovca (60,18 kilometara), a dovršena je u lipnju 2004. Druga faza je obuhvatila proširenje poluautoceste u autocestu punog profila, od interregionalnog čvora Bosiljevo II do čvora Kikovica (55,57 kilometara), a dovršena je u listopadu ove godine.
Tijekom izgradnje autoceste u projektu je sudjelovalo 16 tvrtki i ustanova za projektiranje, 41 izvođač radova i 13 ustanova i tvrtaka za nadzor.
Koncesionar, Autocesta Rijeka - Zagreb d.d. obveze iz zajmova za izgradnju i troškove održavanja u cijelosti pokriva iz vlastitih prihoda.
(Hina)