Puštanjem u promet mosta Mura s pristupnim cestama završena je autocesta u punom profilu na paneuropskom prometnom koridoru V. b, što je od gospodarske važnosti jer će najveću hrvatsku luku Rijeka povezati preko Zagreba s Budimpeštom na svega pet sati, istaknuo je ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta na današnjoj prigodnoj svečanosti na kojoj je pustio u promet posljednju dionicu Goričan-Letenye i most Muru zajedno s mađarskim ministrom prometa Palom Szabom.
Izgradnjom 1,4 km pristupnih cesta i 216 m mosta s hrvatske te 1 km autocesta s mađarske strane doprinijet će, prema Kalmetinim riječima, povećanju sigurnosti i protočnosti prometa, unapređenju turizma, ali prije svega omogućit će da luka Rijeka bude još više korisna za hrvatsko i mađarsko gospodarstvo.
Izgradnja ovog projekta, dodao je, pokazuje da dvije zemlje mogu zajedno uspješno raditi infrastrukturne projekte koji su temelj konkurentnosti svake države. Kao primjer dobre suradnje naglasio je i uspostavu zajedničkog graničnog prijelaza koji će ubrzati protok ljudi i roba između dviju zemalja, a koji neće biti potreban ulaskom Republike Hrvatske u Europsku uniju.
Izgradnjom autoceste do Rijeke do Budimpešte u dužini od oko 500 km omogućit će preko luke Rijeka približavanje mađarskog gospodarstva Europi i svijetu te jači razvoj pograničnih regija, poručio je mađarski ministar Szabo. Uzimajući u obzir podatak da je Mađarska treći najveći ulagač u Hrvatsku, napomenuo je, Mađarska očekuje da će i Hrvatska sada moći više ulagati u mađarsko gospodarstvo.
Uspoređujući izgrađenost mreže autocesta od oko 1.100 km u Mađarskoj i Hrvatskoj s drugim zemljama srednje Europe kazao je da mnogo veća Poljska ima približno isti broj kilometara autocesta, dok Češka i Rumunjska imaju gotovo upola manje. Upravo ta činjenica, po njegovim riječima, pokazuje ambicioznost Vlada dviju država u izgradnji prometne infrastrukture.
Radovi na izgradnji 1,4 km pristupne ceste od Goričana do graničnog mosta Mura stajali su 50 milijuna kuna, a most 8 milijuna eura, u kojem su u istim udjelima sudjelovale obje države, rekao je Jurica Prskalo, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta. Most je projektirala mađarska tvrtka Uvaterv, izvođač radova je Hidroelektra niskogradnja iz Zagreba.
Most Mura sastoji se od dva mosta širine 15 metara između kojih je razmak od 80 cm. Svaki most ima vlastitu konstrukciju i projektiran je sa dva kolnika u oba smjera koji se sastoje od po dva vozna traka, zaustavnog kolničkog traka iste širine te pješačkih staza.
Pristupne ceste izgradili su Cesta Varaždin i Tehnobeton iz Varaždina, a radove opremanja izvodio je Dalekovod iz Zagreba. Dionicu je projektirao Inženjerski projektni zavod iz Zagreba, a nadzor je obavio Centar za organizaciju građenja iz Zagreba.
Današnjim puštanjem u promet posljednjih dionica na autocesti Rijeka-Zagreb i pristupnih cesta s mostom Mura završena je izgradnja punog profila autoceste Rijeka-Zagreb-Budimpešta, od čega je u Mađarskoj sagrađeno 232,5 km, a u Hrvatskoj 263,7 km.