U Vukovaru je danas završila dvodnevna sjednica generalnih direktora željeznica članica UIC-ove regionalne skupine G-4. Skupinu G-4 su 1992. osnovale Hrvatske, Austrijske, Slovenske i Mađarske željeznice, a poslije su im se pridružile i druge željezničke uprave s područja između Dunava i Jadrana.
Na sjednici su sudjelovali generalni direktori i predstavnici svih članica ove skupine: Mađarskih državnih željeznica (MÁV, MAV Start, HUNGRAIL), mješovite austrijsko-mađarske željeznice (GySEV), Slovačkih željeznica (ŽS Cargo Slovakia, ŽSSK, ŽSR) Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine (ŽFBH), Austrijskih saveznih željeznica (ÖBB), Slovenskih željeznica (SŽ) i HŽ-Holdinga. Sastanku je bio nazočan i predstavnik Zajednice europskih željeznica (CER).
Sudionici su se međusobno informirali o aktualnom stanju i razvoju strukturnih promjena u svojim poduzećima s posebnim težištem na iskustvima stečenima u provedbi liberalizacije željezničkog prometa. Predstavnik CER-a iznio je pozadinu mjera koje se pripremaju za Europsku komisiju a kojima je svrha postizanje veće konkurentnosti željezničkog sektora, kao i povećanje udjela željezničkog prijevoza na ukupnom prijevoznom tržištu. Posebno je istaknuta važnost uvođenja eurovinjete, kao i drugih mjera koje bi bile podrška željezničkom prometu kao ekološki najprihvatljivijem obliku prijevoza, a to su internalizacija eksternih troškova, stimulacija tehničkih mjera na željezničkim vozilima radi smanjenja buke i dr.
Naime, Zajednica europskih željeznica (CER) nedavno je odlučila da će željezničari dati svoj prinos borbi protiv klimatskih promjena, i to tako da europske željeznice do 2020. smanje emisiju štetnih plinova za 30 posto u usporedbi s emisijom iz godine 1990. Taj se cilj može postići u prvom redu povećanjem udjela prijevoza željeznicom kao ekološki najprihvatljivijim oblikom prijevoza, i to na elektrificiranim prugama, iskorištavanjem električne energije iz obnovljivih izvora te performansama vozila koja će biti ekonomičnija i tiša.
Inače u usporedbi s cestovnim prometom željeznica ima 3,5 puta manji utrošak pogonske energije u putničkom i 8,7 puta manji utrošak pogonske energije u teretnom prijevozu, potreba njezine infrastrukture za prostorom je 9,5 puta manja nego u cestovnom prometu, a sigurnost je 24 puta veća nego na cestama.