Otvoreni radovi na izgradnji punog profila Istarskog ipsilona

Predsjednik hrvatske Vlade Ivo Sanader otvorio je danas radove na izgradnji punog profila Istarskog ipsilona vrijedne 313 milijuna eura, ocijenivši da je ovo povijesni dan za Hrvatsku te da su radovi na ovoj autocesti mogli i ranije biti gotovi da novac nije odlazio u Beograd. 

Do kraja ove godine bit će otvoren puni profil autoceste Rijeka-Zagreb, a do kraja ožujka iduće godine dionice Slavonike od Osijeka do Đakova, najavio je hrvatski premijer dodajući da se radi i na izgradnji autoceste do Ploča.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta podsjetio je da je projekt izgradnje Istarskog ipsilona započeo 1997. godine, a 2006. godine završila je prva faza u kojoj je izgrađen 141 km, 17 čvorova i 135 objekata. Također, napomenuo je da je samo u prošlom mandatu Vlade izgrađeno 60 km poluautoceste, a prije dvije godine počinje priprema na izgradnji punog profila.

Zbog rasta kreditnog rejtinga Republike Hrvatske refinanciran je dug te su snižene kamate za financiranje druge faze izgradnje, čime su omogućene uštede, naveo je Kalmeta razloge zatvaranja financijske konstrukcije bez dodatnih izdvajanja iz državnog proračuna. Bez obzira što prosječni godišnji dnevni promet još nije dostigao 10 tisuća vozila, a obzirom da ljeti ipsiloom dnevno prođe oko 18 tisuća vozila, Vlada je donijela četvrtu izmjenu koncesijskog ugovora kojim je omogućen nastavak izgradnje ovog istarskog pravca.

Rok za izgradnju druge faze je 3,5 godine u kojima će se izgraditi dionice za koje postoje lokacijske dozvole i studije utjecaja na okoliš, istaknuo je Kalmeta. To je drugi kolnik od Rogovića do Kanfanara (18 km), Umaga do Kanfanara (49,2 km) osim vijadukata Limska Draga i mosta Mirna te od Kanfanara do Pule uključujući i novi čvor Vodnjan sjever (27,6 km).

Generalni direktor Bina Istre David Gabelica kazao je da će se u okviru ovog projekta izgraditi i spojne ceste. Riječ je o dva spoja koja će bitno rasteretiti promet, ali i doprinijeti sigurnosti prometa i to od Pule do Pomera u dužini od 8 km, čime će se dobiti obilaznica Pule i na sjeveru Istre od čvora Umag do graničnih prijelaza Kaštel i Plovanija.

U okviru 2.A faze izgradnje Istarskog ipsilona također će se uvesti zatvoreni sustav naplate cestarine na cjelokupnoj mreži, osim na dionici Matulji-tunel Učka, gdje će se zbog protočnosti prometa izgraditi treći trak u dužini od 2 km.

Nakon ishođenja novih lokacijskih dozvola pristupit će se izgradnji 2.B faze koja uključuje drugu tunelsku cijev tunela Učka, drugi kolnik na dionici Rogovići-tunel Učka i izgradnju drugog objekta vijadukta Limska Draga i mosta Mirna, što je pohvalio župan Istarske županije Ivan Jakovčić. Prema njegovim riječima, ovaj projekt omogućit će povećanje konkurentnosti istarskog gospodarstva, osobito turizma te rješava problem prometne infrastrukture istarske regije i stvara preduvjete da ona postane najuspješnija europska regija u razdoblju od 5-10 godina.



Vijesti iz medija