Veća zaštita korisnika 060 usluga

Vijeće Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije izdalo je suglasnost na novu Standardnu ponudu za davatelje usluga s dodanom vrijednosti (060), priopćili su danas iz Agencije.

Nova standardna ponuda usklađena je s propisima iz područja elektroničkih komunikacija i zaštite potrošača, a u svrhu što bolje i kvalitetnije zaštite krajnjih korisnika 060 usluga. Naime, davatelji usluga su obvezni obavijestiti krajnjeg korisnika o nazivu i cijenama usluga s dodanom vrijednosti prije početka pružanja usluga odnosno prije naplate. Također, davatelji usluga su obvezni uz svaki oglas javno i transparentno istaknuti naziv, adresu i matični broj te kontakt broj za korisnike, što do sada nije bio slučaj.

Po novom modelu obračuna i naplate, pristupni operator više neće imati pravo na naknadu za uslugu stvarnog rizika naplate, već davateljima usluga prosljeđuje samo dio koji je naplatio. Također, ubuduće će svaki davatelj usluga, čija je usluga u potpunosti naplaćena, moći dobiti sva potraživanja za razliku od dosadašnjih slučajeva kad su njihova potraživanja umanjivana za iznos naknade za uslugu rizika naplate. Ovakvim modelom, napominju iz Agencije, pogoduje se davateljima usluga koji će na tržištu razvijati i nuditi kvalitetne usluge.

U slučaju nenaplaćenih potraživanja prema uslugama s dodanom vrijednosti, ističu, krajnjem korisniku neće se isključiti pristup prema svim uslugama s dodanom vrijednosti, već će se omogućiti zabrana poziva samo prema onom broju za koji postoje nenaplaćena potraživanja.

Isto tako, skraćeni su rokovi u kojima pristupni operator mora aktivirati usluge davateljima usluge na željenim lokacijama, u kojemu se mora odgovoriti na prigovor te u kojem davatelji usluga mogu raskinuti ugovor s pristupnim operatorom. Davateljima usluga su također omogućene povoljnije cijene za neke vrste priključka te niži iznos financijskog jamstva koji moraju priložiti pristupnom operatoru u slučaju da samostalno rade obračun i naplatu prema krajnjim korisnicima.

Također, usklađen je rok dospijeća računa, odnosno rok u kojem davatelji usluga moraju platiti svoje obveze pristupnom operatoru s rokom u kojem pristupni operator mora davateljima usluga proslijediti njihova potraživanja. Na taj će se način izbjeći slučajevi da davatelji usluga trebaju podmiriti obveze prema pristupnom operatoru prije nego što su im proslijeđena njihova potraživanja od tog istog operatora.

Navedene izmjene standardne ponude su samo dio aktivnosti na kojima Agencija intenzivno radi u cilju što bolje i kvalitetnije zaštite prava krajnjih korisnika i prikladnog razvoja tržišta usluga s dodanom vrijednosti, zaključuju u Agenciji. 
 



Vijesti iz medija