Teški i delikatni radovi na izgradnji mosta kopno-Pelješac dobro napreduju, a na jesen krećemo s izgradnjom temelja u moru s obje strane mosta, dok u proljeće slijedi zabijanje prvih pilota duž trase budućega mosta, istaknuo je ministar mora, prometa i infrastrukture BOŽIDAR KALMETA prilikom današnjeg obilaska gradilišta na Pelješkom mostu.
Ministar je u pratnji predsjednika Hrvatskog sabora Luke Bebića, saborskog zastupnika Frane Matušića, državnih tajnika Branka Bačića i Zdravka Livakovića, pomoćnika ministra Igora Malya, županice Mire Buconić, gradonačelnika i načelnika općina u Dubrovačko-neretvanskoj županiji obišao najprije radove s pelješke strane mosta, a potom brodovima prošao trasu mosta i obišao gradilište s kopnene strane.
Kako je naglasio, na pelješkoj strani kod mjesta Brijesta upravo su izrađeni prvi upornjaci odnosno temelji budućeg mosta, a uskoro će biti podignuta betonara.
Također, pojasnio je da je u tijeku izgradnja operativne obale koja je nužna zbog dopreme čeličnih cijevi za pilote mosta koji će zbog složenih radova biti izazov za naše građevinare.
Govoreći o rokovima izgradnje Kalmeta je kazao da je okvirni rok četiri godine, a ugovorena vrijednost radova je 1,945 milijarde kuna bez PDV-a.
Investitor radova su Hrvatske ceste, a izvođači radova domaći konzorcij sastavljen od Konstruktor inženjeringa d.d. Split, Viadukta d.d. Zagreb i Hidroelektre niskogradnje d.d. Zagreb. Projektant je Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, a nadzor i kontrolna ispitivanja provest će Institut građevinarstva Hrvatske iz Zagreba.
Duljina ovog četverotračnog mosta preko ukupno 17 raspona iznosi 2.404 metra, širina 21 metar, a najveća visina 55 m. Most je dio projekta povezivanja Dubrovačko-neretvanske županije s hrvatskim teritorijem kojim će se izgraditi i brza cesta preko Pelješca.
Na pitanje o granici na moru između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine predsjednik Sabora Bebić je napomenuo da Hrvatska gradi ovaj most na svom suverenom teritoriju poštujući pravo mora, odnosno prolaska i najvećih brodova ispod mosta.
Tvrdnje o mogućoj zabrani radova zbog negodovanja BiH strane ocijenio je na granici fantazije te ustvrdio da takve špekulacije nemaju uporište u međunarodnom pravu.
Nastavljamo graditi Pelješki most, jer imamo pravo konačno spojiti svoj teritorij u jednu cjelinu, a mostovi ne razdvajaju, već suprotno spajaju, zaključio je predsjednik Sabora.