Podržane izmjene Zakona o prijevozu u cestovnom prometu

Hrvatski sabor jutros je nastavio sjednicu raspravom o izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, kojima se, sukladno zakonodavstvu EU, uređuje pristup tržištu prijevoza putnika i roba, te uzajamno priznavanje diploma i svjedodžbi između hrvatskih i prijevoznika u EU.

Zakonske izmjene, koje je predstavio ministar prometa Božidar Kalmeta, predviđaju da, od dana pristupanja Hrvatske u EU, i prijevoznici iz zemalja članica Unije po načelu uzajamnosti i na privremenoj osnovi mogu obavljati kabotažu u prijevozu putnika i tereta (unutarnji prijevoz između dva mjesta). U slučaju krize na tržištu prijevoznih usluga zbog obavljenih prijevoza između država članica, zakonom su propisane mjere radi otklanjanja poremećaja.

Izmjenama se predlaže ukidanje ograničenja starosti vozila za javni cestovni prijevoz putnika i roba, pa bi jedini uvjet za dobivanje dozvole bila tehnička ispravnost vozila. Dozvole za javni prijevoz ubuduće bi morala dobiti i trgovačka društva, javne ustanove ili pogoni koje osnivaju lokalne jedinice, a s 30 tisuća kuna na 45 tisuća povećava se iznos kojim se jamči financijska sposobnost prijevoznika za dobivanje licencije.

Saborski su klubovi u raspravi podržali predložene zakonske izmjene, ali i naglasili da se hrvatski prijevoznički sustav mora kvalitetno pripremiti za snažnu prijevozničku konkurenciju članica EU.

Željko Vincelj (HNS) upozorio je da hrvatski prijevoznici plaćaju veće troškove registracije i osiguranja za vozila, te troškove carine od prijevoznika u EU, da im na taj način teško mogu konkurirati, upozorivši i na opasnost da domaći prijevoznici počnu otvarati tvrtke u inozemstvu i tamo, a ne u Hrvatskoj, ostvaruju zaradu. "Gospodo iz Vlade, spriječite to", poručio je Vincelj, pozvavši Vladu i da pruži konkretnu pomoć hrvatskim prijevoznicima, na način da im osigura povoljne kredite za kupnju novih vozila, a kako se, kaže, "ne bi obilo o glavu" rješenje da starost vozila više ne će biti uvjet za dobivanje dozvola.

Na isto je pozvao i Slavko Linić (SDP), ocijenivši kako je takvo rješenje rizično. "Sa starim, nekvalitetnim voznim parkom ne samo da naši prijevoznici neće biti prisutni na europskim cestama, nego će gubiti i na domaćoj kabotaži", upozorio je.

Damir Kajin (IDS) pozvao je Vladu da vodi računa o načelu uzajamnosti, odnosno da osigura ravnopravni položaj hrvatskih i prijevoznika iz članica EU, te otkloni birokratske barijere koje im priječe poslovanje. "Kako će naši prijevoznici moći biti konkurentni kada imaju administrativne barijere, kriminal u Gospodarskoj komori koja dozvole izdaje onim prijevoznicima koje preferira, jer poznaju ministre i državne tajnike", upitao je.

Prozivke o kriminalu u HGK opovrgnuo je državni tajnik u Ministarstvu prometa Dražen Breglec, istaknuvši kako u mješovitom povjerenstvu za izdavanje dozvola pri Komori većinom sjede predstavnici prijevozničkih udruga, da se rješenja povjerenstva objavljuju na internetu, što je, kaže, jamstvo da se sve radi po zakonu.

Stanko Grčić (HSS) smatra da predlagatelj treba razmotriti mogućnost da putnici vozne karte mogu kupovati i u samim prijevozničkim tvrtkama, te preko interneta, kao i mogućnost da carinske službe kažnjavaju prijevoznike koji mijenjaju podatke iz stranih dozvola. (Hina) 



Vijesti iz medija