Izmjena sustava električne vuče na dionicama Moravice-Rijeka-Šapjane

Željeznica predstavlja kičmu prometnog sustava Republike Hrvatske, ona je stup konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, zaključio je danas u Fužinama, ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta, na predstavljanju projekta izmjene sustava električne vuče (ISEV) na dionicama Moravice – Rijeka, Škrljevo – Bakar, Sušak Pećine – Rijeka – Brajdica i Rijeka – Šapjane.

U nastavku je pojasnio kako je predstavljanje ovog projekta veliki uspjeh s obzirom da je tek nedavno Prijedlog nacionalnog programa željezničke infrastrukture za razdoblje 2008.-2012. bio na raspravi u Hrvatskom saboru, pojasnivši kako se pri tome radi o programu vrijednom 18 milijardi kuna.

Po njemu je modernizacija željezničke mreže važna i za razvoj ključnih hrvatskih luka, a važni su pomaci postignuti, dodao je, tijekom proteklih četiri do pet godina, što je i rezultat dobrog socijalnog dijaloga sa sindikatom.

U nastavku, Kalmeta je spomenuo i planiranu gradnju nizinske pruge, naglasivši kako su već naručene studija utjecaja na okoliš i projekt dva tunela na pruzi. 

Detaljnije informacije o izmjeni sustava električne vuče dao je voditelj projekta Zlatko Dokaza, koji pojasnio kako se projekt temelji na ugovoru sklopljenom 29. prosinca protekle godine, pri čemu se konzorcij Dalekovod-Končar obvezao izraditi pet novih elektrovučnih podstanica (EVP) 110/25 kV, pet novih postrojenja za sekcioniranje (PS) 25-kilovoltne kontaktne mreže, sustav daljinskoga upravljanje tim postrojenjima iz novoga centra daljinskog upravljanja (CDU) u Rijeci, daljinsko i mjesno upravljanje rastavljačima za sekcioniranje kontaktne mreže u kolodvorima, zatim rekonstruirati napajanje električnom energijom na niskom naponu u tri kolodvora te signalno-sigurnosne uređaje na otvorenoj pruzi i u 17 kolodvora prilagoditi novom naponu napajanja kontaktne mreže.

Dokaza je naglasio kako je rok realizacije cijelog projekta tri i pol godine od dana sklapanja ugovora, a radovi su podijeljeni u dvije faze. Nadalje, rečeno je kako vrijednost opreme i radova iznosi 500 milijuna kuna, pri čemu se radi o sredstvima koja dolaze iz proračuna.

O važnosti izgradnje željezničke mreže govorio je i načelnik općine Marinko Kauzlarić te istaknuo kako se ovom velikom investicijom stvaraju preduvjeti za još uspješnije povezivanje primorja i unutrašnjosti zemlje.

Nakon održane sjednice, ministar Božidar Kalmeta i državni tajnik Branimir Jerneić, u društvu predstavnika lokalne uprave i samouprave, kao i predstavnika HŽ-Infrastrukture te izvođača radova, obišli su kolodvor Fužine gdje se izvode radovi na antikorozivnoj zaštiti stupova, sanaciji temelja i izgradnji novih stupova kontaktne mreže. 

 



Vijesti iz medija