Ulaganja u željezničku infrastrukturu u ovoj godini predviđena su u iznosu od 1,7 milijardi kuna, doznaje se iz Hrvatskih željeznica (HŽ).
Neki od predviđenih radova su izmjena sustava električne vuče na dionici Moravice - Rijeka - Šapjane, završetak remonta dionice Gračac - Kosovo na Ličkoj pruzi te rekonstrukcija dionice Osijek - Đakovo i Vinkovci - Tovarnik.
Usporedo s ulaganjima u infrastrukturu za ovu godinu predviđena je modernizacija prijevoznih kapaciteta. Među ostalim, u planu je nabava 15 višesustavnih lokomotiva, 24 nova putnička vagona za brzine do 230 kilometara na sat te 18 motornih vlakova za gradski i prigradski prijevoz. U planu je i obnova teretnih vagona i kupnja novih.
Također je predviđen i nastavak privatizacije poduzeća u HŽ-ovom vlasništvu, pa se uskoro očekuje objavljivanje natječaja za prodaju Željezničkog ugostiteljstva te drugog natječaja za privatizaciju PRO-REG-a i Pružne građevine.
Prema Nacionalnom programu željezničke infrastrukture koji je Vlada uputila u saborsku proceduru, ulaganja u željezničku infrastrukturu od 2008. do 2012. godine trebala bi iznositi 18,1 milijardu kuna, što bi Hrvatske željeznice trebalo pripremiti na liberalizaciju tržišta i sudjelovanje u tržišnoj utakmici s operaterima iz drugih zemalja.
Od tog iznosa doznaje iz HŽ-a, za osuvremenjavanje i izgradnju predviđeno je 12,6 milijardi kuna, tako da će se 7,7 milijardi uložiti u osuvremenjavanje, a 4,9 milijardi u izgradnju novih pruga i kolosijeka. Troškovi upravljanja i održavanja u tom razdoblju predviđeni su u iznosu od 5,4 milijarde kuna.
Ulaganja predviđena za osuvremenjivanje i gradnju veća su 2,7 puta od onih uloženih u prethodnom petogodišnjem razdoblju. Najveći dio sredstava, odnosno 16 milijardi kuna planira se pokriti iz državnog proračuna. Za preostalu 2,1 milijardu kuna predviđa se financiranje iz europskih pretpristupnih fondova i iz drugih izvora. (Hina)