Ugovor o izgradnji južnog kolnika riječke obilaznice od čvora Orehovica do čvora Diračje, dugačkog 8,85 kilometara, potpisali su danas predstavnici Autoceste Rijeka-Zagreb i Poslovne udruge tvrtaka Hidroelektra niskogradnja, Viadukt, Konstruktor-Inženjering i Strabag.
Vrijednost ulaganja u južni kolnik riječke obilaznice je 627,9 milijuna kuna, a rok za završetak radova je 1. lipnja 2009. Ukupna duljina dogradnje južnog kolnika uključujući i priključne ceste je 9,6 kilometara.
Potpisivanju Ugovora nazočio je ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta, a nakon prigodne svečanosti, na gradilištu je obilježen početak radova.
Ministar Kalmeta je istaknuo da je riječ o rješavanju najvećeg prometnog problema u Rijeci koji će realizirati hrvatska građevinska operativa.
Radovi na posljednjem dijelu obilaznice, od Sv. Kuzma do Križišća, koje će voditi Hrvatske ceste, trebali bi početi do svibnja ove godine, a u tijeku je natječaj za izvođače, kazao je ministar dodavši da bi ta dionica trebala biti završena do 2010.
Kalmeta je naveo da će se u sljedeći četverogodišnji plan nastojati uvrstiti izgradnja nove riječke obilaznice te da je u planu i nastavak autoceste od Križišća do Žute Lokve.
Cesta koja će povezivati riječku luku s istočnim izlazom iz Rijeke trebala bi biti gotova do kraja ove godine, kazao je Kalmeta i dodao da pri izgradnji te prometnice ima problema s izmještanjem objekata Hrvatskih željeznica.
Izgradnja ceste koja će povezivati luku na zapadnoj strani pratit će dinamiku izgradnje Zagrebačke obale u riječkoj luci i očekuje se da će biti završena u roku od 4 godine, rekao je Kalmeta.
Kako je najavljeno iz AC Rijeka- Zagreb, građevinski radovi na izgradnji južnog kolnika riječke obilaznice obuhvatit će dogradnju glavne trase s priključcima južnog kolnika na izgrađene dionice u čvorištima Diračje i Orehovica, dogradnju čvorišta Diračje i Orehovica i izgradnju čvorišta Rujevica.
Od ukupno 8,85 kilometara dionice, gotovo 30 posto odnosi se na objekte - četiri tunela, dva vijadukta i most te dva nadvožnjaka i jedan podvožnjak.
Ukupna dužina tunela bit će 2020 metara, ukupna dužina velikih objekata (most, vijadukti) bit će 509 metara, a mali će objekti (nadvožnjaci, podvožnjak) biti dugački ukupno 114 metara.
Koncesijsko područje AC Rijeka-Zagreb prošireno je u kolovozu prošle godine na područje kojima su do tada upravljale Hrvatske ceste i Hrvatske autoceste. Tako je AC Rijeka-Zagreb preuzela koncesiju riječke obilaznice od Orehovice do Diračja, a time i obvezu izgradnje njenog južnog kolnika. (Hina)