EU daje prioritet razvoju željezničke infrastrukture

Europska komisija objavila je ovoga tjedna planove za razvoj 30 transeuropskih prometnih projekata za koje bi se trebalo izdvojiti više od pet milijardi eura, od čega je većina predviđena za željezničku infrastrukturu, prenosi France presse.

Budući da prioritet ima promet koji nanosi najmanje štete okolišu poput vlakova, te prekogranični projekti, Komisija je predložila da se za širenje europske željezničke mreže izdvoji 3,9 milijardi eura od ukupnog paketa vrijednog 5,1 milijardi.

Konačne odluke o financiranju bit će donesene početkom iduće godine, nakon konzultacija zemalja članica i Europskog parlamenta.

Među projektima koji će dobiti najviše sredstava, željeznička linija koja povezuje Berlin s Palermom najveći je dobitnik s predviđenih 960 milijuna eura. Većina tog novca, 786 milijuna eura, otići će ipak na izgradnju 63 kilometara dugog tunela kroz Alpe između Austrije i Italije, koji bi trebao biti otvoren 2022. i rasteretiti kamionski promet u regiji.

Komisija je predložila i 754 milijuna eura za željezničku liniju od Lyona do Torina i dalje do Slovenije, Mađarske i ukrajinske granice. Od tog iznosa, 671 milijun eura predviđen je za 51,5 kilometara dug tunel u Alpama između Francuske i Italije, radovi na kojem bi trebali početi 2011.

Komisija predviđa i 672 milijuna eura za superbrze željezničke linije na jugozapadu Europe, između Francuske i Španjolske i Španjolske i Portugala.

Prioritet je dan i razvoju kopnenih vodenih puteva. Za kanal povezan sa Seinom na sjeveru Francuske predviđeno je tako 420 milijuna eura, a 190 milijuna za kanale koji će povezati Rajnu i Dunav. (Hina/AFP)



Vijesti iz medija